MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Frank Zappa - Album top-5

zoeken in:
Ziegler
Dat zou zo maar eens kunnen.

1. Läther (omdat dit voor mij het absolute hoogtepunt is met "all the right notes", natuurlijk veel te laat uitgekomen vanwege strubbelingen met de platenmaatschappij, als dit als regulier album was uitgekomen in de jaren 70 was dit onbetwist de meest relevante Zappa plaat geweest)
2. One Size Fits All (redelijk toegankelijke 70's Zappa plaat, maar Zappa was in de jaren 70 als gitarist op zijn hoogtepunt en natuurlijk met Inca Roads en Andy - mijn favoriet hier - )
3. Roxy & Elsewhere (fantastische live lp, mag van mij nog wel een keer in extended version verschijnen, liever nog live 1974 met ellenlange Pygmy Twylyte, deze legt het wel erg dik af t.o.v. de YCDTOSA Vol 2 versie)
4. You Can't Do That On Stage Anymore Vol 2 (vanwege - o.a. - Pygmy Twylyte)
5. Apostrophe (') (Allereerste kennismaking van freakey met Zappa)

Mijn top 5 zal er over enkele maanden waarschijnlijk ook heel anders uitzien. Imaginary diseases staat aan de deur van mijn Live top 5 te kloppen en Uncle Meat hoort ook gewoon in de top 5 studio albums. Lastig.

Tony schreef:
Mijn top 5 zal er over enkele maanden waarschijnlijk ook heel anders uitzien. Imaginary diseases staat aan de deur van mijn Live top 5 te kloppen en Uncle Meat hoort ook gewoon in de top 5 studio albums. Lastig.

Je hebt er nu ruim een jaar over na kunnen denken Tony....

Haha, ja freakey, je hebt helemaal gelijk. Tijd voor een update.

Mijn top 5 van de "studio" albums is op dit moment:
1. One Size Fits All (Al 'n tijdje en met enige zekerheid voorlopig nog mijn absolute favoriet)
2. The Grand Wazoo
3. Hot Rats
4. Lather
5. Waka / Jawaka

Mijn "live" favorieten zijn flink gewijzigd:
1. Roxy & Elsewhere
2. Wazoo
3. Make a Jazz Noise Here
4. Imaginary Diseases
5. Broadway The Hard Way

Lather ten koste van Apostrophe / Overnite Sensation kan eigenlijk niet, Uncle Meat heeft 't weer niet gehaald en Buffalo hoort eigenlijk ook gewoon in mijn top 5 live albums. Ik doe dit niet meer hoor.

periode 1966-1972
1. Hot rats
2. The Grand Wazoo
3. Uncle meat
4. Absolutely free
5. Chunga's revenge

reserve: We're only in it for the money

periode 1973-1993
1. Apostrophe
2. Over-nite senstation
3. One size fits all
4. Sheik Sherbouti
5. Zoot Allures

reserve: Laether, Joe's Garage I

1. Lather
2. Broadway the hardway
3. Uncle meat
4. Thing-fish (ja schiet maar..)
5. Sheik Yerbouti

1. Hot Rats
2. Sheik Yerbouti
3. The Best Band You Never Heard in Your Life
4. Zappa in New York
5. Joe's Garage Act I
6. Joe's Garage Acts II & III
7. Freak Out!
8. Apostrophe (')
9. The Grand Wazoo
10. One Size Fits All

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.