MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Koopjestips (LP/CD) waar je andere MuMe-users blij kunt maken

zoeken in:
Het leek me een goed idee om een topic te starten waarbij users van deze site elkaar attenderen op koopjes die bij verschillende aanbieders (zowel online als in winkels) verkrijgbaar zijn. Ik zie de laatste tijd met enige regelmaat dit soort tips opduiken bij afzonderlijke albums, zeker bij de boxsets die de laatste jaren met grote regelmaat verschijnen. Dat mag natuurlijk nog steeds bij het betreffende album, maar het is misschien leuk om die tips samen te brengen in een apart topic.

Je tips mogen betrekking hebben op een specifiek album of boxset die een bepaalde aanbieder zeer voordelig aanbiedt, maar het kan ook een tip van algemene strekking zijn, zoals een aanbieder die voor een bepaalde (korte) tijd korting geeft op zijn gehele aanbod. Ook op andersoortige kortingsregelingen mag je ons natuurlijk attent maken.

Om maar meteen enkele schoten voor de boeg te geven:

- Tot en met vanavond 24 uur verzendt jpc.de weer gratis je bestellingen naar Nederland. Dat doen ze overigens elke maand, ik meen doorgaans in de tweede of derde week van elke maand.
- Bol.com haakt ook met zijn muziekaanbod in op Black Friday. Meestal niet zo heel boeiend, vaak zijn bol-com koopjes gelijk aan reguliere prijzen bij sommige andere aanbieders. Maar voor de liefhebbers is de actie van 2 LP's voor 40 euro misschien interessant. Al zie ik dat die voornamelijk semi-bootlegs bevat.
- Ook Amazon heeft z'n Black Friday-week, al vind ik de aanbiedingen op muziekgebied niet bijster interessant. Hooguit misschien voor degene die zijn CD-collectie wil aanvullen met de remasters van alle Bruce Springsteen-albums (maar wie wil dat nou nog anno 2023? )
- En Platomania.nlheeft met enige regelmaat wel wat interessante vinyl-aanbiedingen (The Cure en Iggy Pop bijv. voor maar 14,99). Vooral leuk als je een Plato-vestiging in de buurt hebt (zoals ik gelukkig in Zwolle). Afhalen is doorgaans een interessantere optie dan laten versturen, want dat is pas gratis als je voor minimaal 75 euro bestelt.

Een mooi moment om dit topic te starten, want Black Friday is op sommige plekken uitgegroeid tot Black Friday week...

Bijvoorbeeld bij amazon.de waar de Nirvana Nevermind 30th Anniversary Ed. CD Box-Set nu maar 50 euro is:

Nevermind- 30th Anniversary Edt. (Ltd. 5CD+BD) - Nirvana: Amazon.de: Musik-CDs & Vinyl

Als je nu bij amazon.de en amazon.fr in de cd- of vinyllijst kijkt, zie je een paar interessante black friday deals. En bij cd/lp zoeken onder vinyl box of cd box en je vindt er ook een aantal. Dat levert soms flinke kortingen op, maar ze zijn vaak maar tijdelijk.

Ik zie regelmatig dat de deals op amazon.de en amazon.fr uitgebreider en beter zijn dan die in Nederland. In Frankrijk vind je ook vaak interessante kortingen op fnac.com (ook nu met Black Friday) en in Duitsland op jpc.de.

Leuk en hopelijk handig topic! Bedankt voor het opstarten gaucho

The Rolling Stones Live Licks in NYC 3LP voor 30 euro bij Fnac.com: fnac.com

DjFrankie (moderator)
Alles Moet Weg (CD) (Boxset), Gorki | Muziek | bol.com

Alle 10 CD's van Gorki voor 20 Euro

west schreef:
Dit is er wel eentje voor gaucho:
Voor Euro 24,79 thuis gestuurd deze 4CD Boxset! Dit is deel 1, deel 3 is net uit, deel 2 nog te krijgen.
Shep Pettibone - Dance Masters (2021) - MusicMeter.nl

Dat zou het zeker geweest zijn, west. Ware het niet dat ik hem een paar weken geleden heb aangeschaft bij Rarewaves in Engeland. Daar kostte deze prachtige 4CD set slechts 18.95 euro. Plus 3,95 shipping costs, maar daarvoor heb ik nog een paar andere CD's bijbesteld. Het kan dus nog iets goedkoper

Ik zie trouwens, voor de vinylliefhebbers onder ons, dat de LP-sets van deze uitgave daar ook verrassend voordelig zijn. Ik vind Rarewaves doorgaans sowieso wel een aanrader, ze zijn vaak enkele euro's goedkoper, waardoor je de verzendkosten er vrij snel uit hebt. Ze maken gebruik van het IOSS-systeem, waardoor je geen extra BTW en inklaringskosten hoeft te betalen, ook al komt je bestelling uit het Verenigd Koninkrijk. Dit laatste geldt trouwens ook voor Amazon.co.uk, waar ik ook nog wel eens wat bestel.

Komt altijd aan, is tot dusver mijn ervaring, al kan het soms wel een paar weken duren. Via een of andere constructie gaan die zendingen altijd over Malmö (Zweden), zo zie ik aan de stempels op mijn postpakketje.

Een kleine waarschuwing is hier wel op zijn plaats: gedurende die overtocht heeft de zending soms wel wat te lijden, zo zie ik aan de verpakking van het pakketje. Gelukkig zijn mijn bestellingen (veelal CD's) tot dusver steeds ongehavend aangekomen, maar ik heb al eens gelezen (ik meen zelfs op deze site) dat LP's nog wel eens een stootje kunnen oplopen. Die zou ik dus niet zo snel via Rarewaves bestellen. Gelukkig bleek die 'boekverpakking' van de Dance Masters-set stevig genoeg om de reis te doorstaan.

Ik heb inderdaad minder goede ervaringen met Rarewaves. Heb twee keer een behoorlijk gehavende lp ontvangen. Uiteindelijk wel opgelost maar ze hadden maar 1 exemplaar dus konden de items niet opnieuw leveren. Cd's koop ik zelden of nooit meer maar kan me voorstellen dat het daarvoor minder geldt.

Rough Trade heeft soms hele aardige eigen uitgaves van albums, maar was te duur geworden vanuit the UK dankzij Brexit. Daarom hebben ze sinds kort ook een EU shop, waar het nu Black Friday Sale is:

Sale | Vinyl records, CDs, books and merchandise reduced - roughtrade.com

The Who - Who's Next - Life house [10CD+Blu-Ray audio + Goodies] €118,86 incl verzending op amazon.fr

Rumour schreef:
The Who - Who's Next - Life house [10CD+Blu-Ray audio + Goodies] €118,86 incl verzending op amazon.fr

Alweer out of stock zo te zien.

Heel wat spul in de uitverkoop bij imusic.dk in Denemarken:

Black Friday

Voor heel weinig dit weekend op platenzaak.nl:

“Sail On Sailor” – Carl And The Passions and Holland (Super Deluxe 6CD - The Beach Boys | Platenzaak.nl

Met vandaag gratis verzending en veel meer Black Friday Deals.

Poles Apart schreef:
(quote)

Alweer out of stock zo te zien.

Heel wat spul in de uitverkoop bij imusic.dk in Denemarken:

Black Friday

Deze is zeker de moeite waard! Thanks

Vandaag black friday zonder verzendkosten dus bij platenzaak.nl, hier de link:

Black Friday 2023 | Platenzaak.nl

west schreef:
Vandaag black friday zonder verzendkosten dus bij platenzaak.nl, hier de link:

Black Friday 2023 | Platenzaak.nl

Ook hier staan zeer leuke aanbiedingen tussen!

Creatures Of The Night (Half Speed Master LP) - Kiss | Platenzaak.nl voor 12€ op de kop getikt, geen geld.

Topic is opgeslagen in de favorieten, hopelijk komt er nog een hoop moois voorbij!

Bij fnac.com zijn er een aantal wel erg mooie kortingen:

Use Your Illusion I & II Super Deluxe Boxset CD: fnac.com

Metallica S&M 2 4LP Box voor 30 euro: fnac.com

The Beach Boys Sounds Of Summer - The Very Best Of Boxset op 6LP voor 45 euro: fnac.com

En Jazz, 60 jaar Impulse Records : Music, Message and the Moment met 65% korting: fnac.com

west schreef:

Metallica S&M 2 4LP Box voor 30 euro: fnac.com

Deze is er niet meer?

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Deze is er niet meer?

Ik had fnac.com (Frankrijk) net openstaan, maar inderdaad: stock epuisé (uitverkocht).

Ook even amazon.fr gecheckt, maar ook daar uitverkocht.

Opvallende prijsverlaging van Prince & The New Power Generation - Diamonds and Pearls (Super Deluxe):

Prince & The New Power Generation - Diamonds and Pearls (12LP+Blu-Ray), Prince & The... | bol

Diamonds and Pearls - Reissue: Amazon.nl: Muziek (12LP/Blu-Ray)

Prijs nu: 269,00 euro.

Voor alle liefhebbers van extended mixes, deze fraaie boxset is momenteel in de aanbieding:
Arthur Baker Presents Dance Masters - John Luongo (6LP Signed Edition): Amazon.co.uk: CDs & Vinyl

Wat voor jou gaucho?

En op amazon Frankrijk is er momenteel heel wat vinyl vet in de aanbieding. Zie bijvoorbeeld hun top 100:
Amazon.fr Les meilleures ventes: Les articles les plus populaires dans la boutique Vinyle

Zitten mooie aanbiedingen tussen

En ook in de New Year Sale van The Record Hub in Ierland zitten heel wat mooie aanbieden:

New Year Sale - The Record Hub - therecordhub.com

Opvallend: The Beatles Red & Blue Albums op 2x 3LP gekleurd vinyl voor 53 euro.

Verzending is wel 15 euro, maar als je een aantal items koopt kan het toch de moeite waard zijn.

The Who – Who’s Next Life House SDE (10 CD/BR) momenteel voor € 108,99 bij bol.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.