MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Te Geef! Neil Young (related) concert cd's

zoeken in:
In 2001 werd ik gegrepen door Neil Young nav de Europese tour met Crazy Horse in dat jaar. Episch was het. Zijn live catalogus werd in die jaren actief via The Rustlist en HeyHeyMyMy in Nederland getrade onder verzamelaars. Eigen opnamen en zogenaamde liberated bootlegs werden (en worden) gedoogd door onze Neil. Tegenwoordig kun je veel binnenhalen via Dimeadozen. Dit spul is niet voor commerciële doeleinden en dat betreft dus ook dit aanbod!

Enfin, vol overgave stortte ik me destijds in het verzamelen en destijds brandde je dat op CD om te luisteren omdat de harde schijven en de afspeelkwaliteit niet denderend waren op een PC. En je kreeg het zo doorgestuurd want er was geen WeTransfer etc. Tegenwoordig zou je het rippen en digitaal opslaan. Wat ik dus in de laatste jaren ben gaan doen.

Uiteindelijk liggen er dus zo'n 500 (!) cd's (dubbel cd's geeneens meegeteld) op zolder en we moeten ruimte maken. Eerlijkheidshalve wil vrouwlief de ruimte graag terug, mij staan ze best eigenlijk. Maar ja, je moet wel eens compromissen sluiten en aangezien ik tegenwoordig meer LP's verzamel, wil ik hier afstand van doen omdat de cd's nooit meer worden gedraaid.

Nogmaals en hopelijk is de inleiding met context verhelderend genoeg dat ik dit weg wil geven aan een liefhebber/ verzamelaar maar dat dit nooit en te nimmer zijn weg mag vinden om te worden verkocht. Daarom brengen we het ook niet naar een kringloop winkel. Naar het grofvuil vind ik een pijnlijke gedachte dus (op dit moment) ook geen optie. Dus ik zoek een serieuze liefhebber (wellicht met een historie op Rust dan wel HeyHeyMyMy om de boel aan over te dragen. Iemand die hopelijk wel cd's draait.

Alle cd's zitten in doosjes met een geprint hoesje waarop de tracklist te zien is. De hoesjes waren gewoon zelf geprint dus verwacht daar geen super kwaliteit. Hoewel ik de discs jaren en jaren niet heb geluisterd gebruikte ik destijds wel de beste media die er was: die van Taiyo Yuden. Soms als white label maar ik zocht daar specifiek naar. Wat ik in de vroege jaren kreeg toegestuurd van over de hele wereld heb ik natuurlijk geen invloed op gehad qua kwaliteit van de discs maar ik was groener dan de meesten aangaande geluidskwaliteit en lossy formats dus dat zat vast wel goed. Het betreft dus Neil Young en alle bands waarmee hij optrad. Van zijn vroege jaren als artiest tot de eerste tour met Promise Of The Real schat ik. Variërend van soundboards tot opnames voor completists.

Beetje afhankelijk van de locatie en situatie ben ik zelfs nog bereid ze eventueel te brengen. Het enige dat ik op prijs zou stellen is een symbolisch gebaar voor de cd's en doosjes. Ik heb daar niets specifieks voor in mijn hoofd, symbolisch dus. Maar aangezien er een klein fortuin in zit lijkt me dat niet onredelijk.

PM me als je interesse hebt of een paar foto's wilt van de stapels. Toen ik de hoeveelheid grofweg uitrekende schrok ik zelf van de hoeveelheid! Graag wel serieuze reacties.

Heb inmiddels een mooie plek voor de collectie gevonden!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.