MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Gezocht : Opnamen Vara's Vuurwerk

zoeken in:
Ik ben al jaren op zoek naar Vara's Vuurwerk opnamen. Wie heeft oude tapes liggen , of wie heeft ze gedigitaliseerd? Ik zoek voornamelijk hele uitzendingen.

Ik heb niet gehele afleveringen maar wel een aantal tapes vol met Vara's Vuurwerk: veel songs/nummers van bands die gedraaid werden, veel thrash! Verder ook veel geouwehoer van Westbroek en Angel, en ook live opnamen: Aardschokdag, Dynamo etc. Misschien kan ik 't je een keer overtapen, als je geïnteresseerd bent in hetgeen wat ik vroeger allemaal elke dinsdag avond allemaal opnam van de radio met dat ene uurtje hardrock/metal per week op de Nederlandse radio tussen 1987 en 1992. Vara's Vuurwerk Rules! Ik was een zeer trouwe luisteraar back in time, ik geloof dat ik maar één aflevering gemist heb in mei 1989; de rest altijd braaf gevolgd!

p.s. Duitsland had destijds een paar uur lang het hardrock/metal programma: Scream! Ook veel thrash waarvan o.a. één van de eerste Metallica demo's draaiden ze...te gek! Maar ook: Death Angel, Rigor Mortis, oude Sepultura, Living Death..mooi was die tijd! ! !

Ik zoek de knop "vind ik leuk"

Zoek eens op het forum van zwaremetalen.com

Ik heb ze ooit ergens online gevonden, waarschijnlijk op zwaremetalen alleen die download links daar doen het niet meer.
De vuurwerk top 65 is wel overal te downloaden.

...wow. Dank voor alle info.
En ja de vuurwerk 65 kan je ook zelf samenstellen, de nummers zijn los gemakkelijk te compileren.

Da's toevallig. Als nieuw lid zie ik op diverse sites veel interesse in de nog altijd populaire Vara's vuurwerk. Bij mij is het ooit begonnen in 1990 met de Vuurwerk top 65, nummer 65 begon met nee da's niks van de raggende manne.Deze heb ik als geloof ik als top 10 op cassette zonder commentaar. Dat is dus inderdaad niks. Een jaar later zat ik aan de radio gekluisterd om de gehele uitzending op te nemen. Elke omdraaiing van de cassette was weer een extra spannend moment. Je wilt tenslotte niks missen, en zeker niet een half nummer opnemen. Ik weet nog dat het fantastisch commentaar was van Marcel, Angel en Henk. De climax kwam met de champagne. Knalt ie dan staat ...op 1, anders staat ...op 1. Binnenkort ga ik de zolder op en wil de originele cassettes digitaliseren. Echt fantastisch dat er na zoveel jaren nog zoveel interesse is. Ooit begon het bij mij met de Nederlandse hardrockband Vengeance en blijkt dat nou de tune van Vara's Vuurwerk te zijn! Als voorproefje nodig ik jullie uit om eens via spotify de top 50 te beluisteren. Vara's Vuurwerk Top 50 jaar 1991. Gebruiker Marianne de Boer.
Veel luisterplezier en metalgroet van Jeroen de Boer.

Ja, ik heb iets van 10 afleveringen liggen, digitaal. 1987

Vranck schreef:
Ja, ik heb iets van 10 afleveringen liggen, digitaal. 1987

Dag,

Ik ben net nieuw op dit forum en zag jouw bericht. Heb je deze opnamen nog? Zou ik deze van je kunnen kopen (kopie welteverstaan).

Hoop van je te horen want ik ben hier al meer dan 15 jaar naar op zoek!

Met vriendelijke groet,

Roger Geijselaers

Voor de liefhebber:

Grooveshark - Free Music Streaming, Online Music

Online streaming van een hoop uitzendingen uit 1987.

Geweldige tip Von Helsing. hulde!

Misschien niet meer geheel actueel maar laatst een 'walkman' met USB op de kop getikt om eens die ouwe bandjes af te luiteren en vond een tape van een hele aflevering (60 minuten tape dus na een half uur een onderbreking...) Weet niet van wanneer, was een voorbereiding op de vuurwerk 50. Mocht je nog intresse hebben, laat het me weten!

Ik heb nog ergens vrijwel de hele aflevering van de kerstuitzending van '87 op cassette.

Ik ben blij jullie te kunnen meedelen dat er luisteraars zijn van het allereerste uur Vara's Vuurwerk die ook alles digitaal hebben gemaakt. Cassettes blijven cool maar wel enorm gevoelig voor temperuursinvloeden en vraatzuchtige radio's. Vanaf januari 2016 beginnen we ELKE dinsdag met een aflevering van Vara's Vuurwerk. U mag raden hoelaat het gepost wordt...

Aldus Vara's Vuurwerk op facebook....

buizen
Von Helsing schreef:
Ik ben blij jullie te kunnen meedelen dat er luisteraars zijn van het allereerste uur Vara's Vuurwerk die ook alles digitaal hebben gemaakt. Cassettes blijven cool maar wel enorm gevoelig voor temperuursinvloeden en vraatzuchtige radio's. Vanaf januari 2016 beginnen we ELKE dinsdag met een aflevering van Vara's Vuurwerk. U mag raden hoelaat het gepost wordt...

Aldus Vara's Vuurwerk op facebook....

Zijn die uitzendingen al begonnen? Op die facebookpagina word je weinig gewaar. En hoe/waar valt het dan te beluisteren?

buizen schreef:
(quote)

Zijn die uitzendingen al begonnen? Op die facebookpagina word je weinig gewaar. En hoe/waar valt het dan te beluisteren?

Zijn vandaag pas begonnen

Vara's Vuurwerk afl. 1 by weinandt | Free Listening on SoundCloud

Leuk!

Die foto van Henk Westbroek.

exodus schreef:
Ik heb niet gehele afleveringen maar wel een aantal tapes vol met Vara's Vuurwerk: veel songs/nummers van bands die gedraaid werden, veel thrash! Verder ook veel geouwehoer van Westbroek en Angel, en ook live opnamen: Aardschokdag, Dynamo etc. Misschien kan ik 't je een keer overtapen, als je geïnteresseerd bent in hetgeen wat ik vroeger allemaal elke dinsdag avond allemaal opnam van de radio met dat ene uurtje hardrock/metal per week op de Nederlandse radio tussen 1987 en 1992. Vara's Vuurwerk Rules! Ik was een zeer trouwe luisteraar back in time, ik geloof dat ik maar één aflevering gemist heb in mei 1989; de rest altijd braaf gevolgd!

p.s. Duitsland had destijds een paar uur lang het hardrock/metal programma: Scream! Ook veel thrash waarvan o.a. één van de eerste Metallica demo's draaiden ze...te gek! Maar ook: Death Angel, Rigor Mortis, oude Sepultura, Living Death..mooi was die tijd! ! !

Heeft iemand ook de aankondiging van Henk Westbroek smell like teen spirit ( nirvana natuurlijk )

Stream Vara's Vuurwerk afl. 7 by weinandt | Listen online for free on SoundCloud

weet iemand waar de andere afleveringen staan? de user heeft alles op prive gezet, dus niet zelf terug te vinden

Begint om vijf uur vanavond op kink distortion.

https://www.facebook.com/share/p/14RhqafPY88/

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.