menu

De Site / Gebruikers / Metalhead99 R.I.P.

zoeken in:
avatar van brajoapau
Ikzelf en de ganse crew was met verstomming geslagen toen we onlangs het trieste nieuws vernamen dat Metalhead99 eind februari is overleden.
Ik heb hem dan wel niet persoonlijk gekend, maar zal hem altijd blijven herinneren als een vriendelijke user en een enthousiast toevoeger waarvan ik in de loop der jaren menig toevoegingen met plezier behandeld heb.

R.I.P. Richard.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
R.I.P. Richard ?
Hij heeft erg veel albums toegevoegd aan de site, ontzettend triest dit.

avatar van starbright boy
Naar bericht en zo ontzettend jong ook.

avatar van Arrie
Jeetje, wat heftig. Door zijn leeftijd werd ik benieuwd naar de omstandigheden, dus ik googlede eens op zijn naam. Het rouwbericht dat ik dan tegenkom wijst erop dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Dat grijpt me toch altijd weer erg aan.

R.I.P. Metalhead99

avatar van B.Robertson
Een ontzettend triest bericht, hier ben ik even stil van.

R.I.P. Metalhead99

avatar van ArthurDZ
Rust in vrede, Metalhead. 25 jaar slechts

avatar van Wandelaar
Dit raakt me. Ik lees zijn meningen in zijn muzieklog van februari. Een dag voor zijn dood. Zo vriendelijk en met brede interesse. Wie zal het begrijpen?
Gestorven in mijn geboortestad Leeuwarden. Rust zacht Richard.

avatar van Rudi S
Oei schrikken dit, wat erg.

avatar van Edgar18
Erg verdrietig, rust in vrede.

avatar van HugovdBos
Wat een bizar bericht, een altijd enthousiaste muziekliefhebber op dit forum. Tagde hem laatst nog, maar kreeg geen reactie, zonder te weten dat hij dus niet meer in leven is. De online rouwberichten ontroeren mij, om iemand op zo een jonge leeftijd te moeten verliezen. Ik hoop dat hij nu de rust heeft gevonden.

avatar van trebremmit
Inderdaad een enthousiaste muziekliefhebber, erg triest om dan zo'n bericht te lezen.

Rust in vrede Metalhead99.

Hendrik68
Bijzonder spijtig. R.I.P. Richard.

avatar van sheep67
Ondanks zijn username stond hij mij bekend als een fanatiek 'reggae-toevoeger'

We hadden geen (PM) contact maar dit trieste nieuws komt wel even aan

R.I.P. Richard

avatar van dazzler
Wandelaar schreef:
Dit raakt me. Ik lees zijn meningen in zijn muzieklog van februari. Een dag voor zijn dood. Zo vriendelijk en met brede interesse. Wie zal het begrijpen?

Ik had dezelfde reflex.

Een dag voor zijn einde, schreef hij nog lovende woorden over een paar platen.
Misschien een mooie manier om hem respect te betuigen: eens grasduinen in zijn schrijfsels.

avatar van bikkel2
Ik volgde af en toe wel eens zijn berichtjes.
Heel tragisch en zo jong nog.

Rust in vrede Richard.

avatar van aERodynamIC
Inderdaad schrikken. Ook mij was hij wel opgevallen met zijn berichtjes. Bij de laatste Kensington reageerde hij heel nuchter en serieus en had er met 3,5* nog best waardering voor. Ik dacht toen al 'dat is weer eens een andere manier om over deze band wat te schrijven'.

Triest bericht.

avatar van Sir Spamalot
Hoewel het deze morgen weeral 5u30 was toen ik wakker werd, was ik uitgerust na zo'n twee quasi slapeloze weken wegens nekproblemen (eind volgende week weet ik meer), het was zelfs de derde nacht na elkaar dat ik in mijn bed kon slapen ondanks nekpijn met bijhorende brandende uitstraling naar mijn rechterarm. Ik begon eraan met goede moed.

Dan maak je je eerste filterkoffie van de ochtend klaar, bekijk je de dagbladen, de e-mails, de uit te voeren betalingen en na dat alles kijk je eens voor de dagelijkse portie toevoegingen en correcties en leg je een muziekje op. Dan zie je een PM staan, dan klik je er op en dan zie je het. Ik heb mijn koffie zelfs niet uitgedronken.

Over de omstandigheden van zijn heengaan spreek ik me niet uit, het past niet en het verandert niets aan de situatie maar ik schrok er ook van, hoewel ik hem niet persoonlijk kende maar ik hem toch vaak tegenkwam bij albums die we gemeenschappelijk best konden hebben.

Richard, rust in vrede en, hoe triviaal ook achteraf bekeken, bedankt voor je door mij fel gewaardeerde bijdragen aan MusicMeter. Te jong, veel te jong.

avatar van Hellblazer
Hoewel ik hem alleen ken van zijn vele toevoegingen is het toch even schrikken om zoiets te lezen.
Heel erg triest nieuws dit.

Rust in vrede, Richard.

avatar van Dance Lover
Altijd vreselijk om zoiets te vernemen....

R.I.P. Richard

avatar van dumb_helicopter
Ik hoor het nu pas, maar ben daarom niet minder geschrokken van zijn overlijden.
Enorm triest zeker gezien zijn leeftijd.

avatar van brajoapau
Dag op dag een jaar geleden; het blijft een gemis wat zijn bijdragen aan de site betrof.

avatar van Kondoro0614
Meer dan een jaar later, ik had het topic niet gevonden maar ik schrik er nu nog best wel van aangezien ik al enige keren op zijn profiel heb gekeken. Voor alsnog R.I.P.

avatar van Mssr Renard
Ik schrik ook erg van dit bericht.

Ik kende hem alleen van deze site, maar wel veel bij metal, hardrock en vooral melodieuze rockplaten. Ik elk geval geen username die ik snel zal vergeten.

Rust zacht.

avatar van ZAP!
De Saxon-avatar komt me, net als de username, bekend voor. En zijn recensies en stemmen bestaan nog. R.i.p..

avatar van Pietro
Ook ik ben enorm geschrokken van dit bericht. Ik kende hem niet persoonlijk, maar uit het enthousiasme waarover hij schreef bij veel (voornamelijk) hardrock- en metalplaten kwam wel naar voren dat hij iemand was met een enorme passie en kennis van deze muziek.

Ik wens zijn familie en vrienden enorm veel kracht en sterkte.

R.I.P. Richard

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.