MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Muzikale Voornemens voor 2019

zoeken in:
Benieuwd welke muzikale voornemens jullie hebben voor 2019.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze zelf niet heb, maar ik vind het wel interessant om die van anderen te lezen.

Ik hoop met River of Souls (de band waar ik in drum) weer wat vette optredens te spelen en een flink eind te zijn met de tweede plaat. In ieder geval weer lekker muzikale ideeën uitwisselen.

Meer metal luisteren, dat sowieso.

Ophouden online muziek te bestellen tenzij het nieuwe releases betreft. Er moet maar weer eens meer moeite worden gedaan om muziek in huis te halen door platenzaak of platenbeurs te bezoeken. Vorig jaar was de definitieve Marktplaats stop en nu gaat dat dus Dodax worden, uitzonderingen daargelaten.

Dat mijn collectie zo onderhand aardig verzadigd is met Deep Purple, Motörhead, Saxon en noem ze allemaal maar op speelt natuurlijk ook mee. Eens een keer iets wat ik van mijn levensdagen niet meer ga draaien richting kringloop dumpen was ook niet verkeerd geweest.

Hier op MuMe alleen nog stemmen bij album beluistering veranderen.

Waarom niet voor Musicmeter, of ga je ze hier ook plaatsen?

Nee, ik krijg de cd's binnen via Written, en het is niet de opzet om ze dan hier te plaatsen.
Vanuit MusicMeter mag ik niet linken naar een recensie op een andere site, ook begrijpelijk.
Ik blijf hier verder gewoon actief, daar veranderd verder niks aan.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb grosso modo drie muzikale plannen voor 2019.
- Meer reviews / meningen schrijven voor de albums in mijn bezit.
- Meer mijn vleugels uitspreiden over "genres" (dat lelijk woord alweer) die me niet zo vertrouwd zijn als Metal: in casu Klassiek, Soul, Jazz en Blues.
- Na jaren twijfelen eindelijk werk maken van de nodige bergplaats voor mijn verzameling, die kast moet er nu eindelijk eens komen. Die Gordiaanse knoop moet zo snel mogelijk worden doorgehakt.

Sir Spamalot schreef:
Ik heb grosso modo drie muzikale plannen voor 2019.
- Meer mijn vleugels uitspreiden over "genres" (dat lelijk woord alweer) die me niet zo vertrouwd zijn als Metal: in casu Klassiek, Soul, Jazz en Blues.
- Na jaren twijfelen eindelijk werk maken van de nodige bergplaats voor mijn verzameling, die kast moet er nu eindelijk eens komen. Die Gordiaanse knoop moet zo snel mogelijk worden doorgehakt.

Mooie plannen:
1. probeer vooral ook neo-klassiek - Denovali (label), Greg Haines, Johann Johannsson (OST Mandy zal je bevallen).
2. Overweeg ook eens in-house streaming: kan je (deel van) cd's rippen en opslaan op een NAS (extern schijfsysteem) en dan via een mediaplayer/dac afspelen op je hifi-set. Scheelt veel ruimte. Bovendien zijn betaalde hi-res downloads veelal een stuk goedkoper dan een cd - vaak wordt inlay als pdf meegeleverd.

Zelf heb ik eigenlijk in eerste instantie een 'achternemen' - een twintigtal albums uit 2018 nog de benodigde aandacht geven.
Verder: meer terug naar klassiek en jazz.

Goede voornemens mannen! Sluit ik me bij aan, bedoel ik...

Zelfde muzikale voornemen als vorig jaar en het jaar daarvoor:
Meer in de 'diepte' en minder in de 'breedte' luisteren.

In 2017 kwamen +600 albums op de luisterlijst, uitgebracht in 2017.
In 2018 werden dat er al +400 albums en het doel is +/- 300 voor dit jaar.

Verder vaker naar concerten / festivals.
Meer albums uit de 50s en vroege 60s verkennen.

Gewoon lekker doorgaan met leuke muziek ontdekken op mijn 'Radio on Demand' en via andere kanalen. Verder 'n nieuwe harde schijf met nog meer ruimte kopen! ?

De muzikale ontwikkelingsachterstand weer wat kleiner maken middels MuMe e.a.

Klinkt als werk, is meestentijds genieten.

Wat aandachtiger naar muziek proberen te luisteren (d.w.z. niet met van alles bezig zijn en ondertussen met een half oor luisteren). Verder (weer) eens wat vaker een album aanschaffen en naar een concert gaan.

M’n studie muziekwetenschap afronden

De jazzwereld en electronicscene verder leren kennen.

Overigens Arrie, muziekwetenschap klinkt erg interessant.
Ken je toevallig een boek dat een leek als ik zou kunnen oppakken om enig basisbegrip te krijgen?

Dat hangt er maar net vanaf waar je specifiek in geïnteresseerd bent?

Arrie schreef:

Tsja, dat heb je vaker als je aan iets nieuws wilt beginnen. Waar vind je verdomme dat beginpunt.
Tis hetzelfde als toen ik een tijd geleden mijn geschiedeniskennis wilde bijspijkeren. Als je de halve wereld en meer dan 21 eeuwen ter beschikking hebt, is de keuzestress immens. Welnu, iets vergelijkbaar overvalt mij hier.

Op zich heb ik een vaag doel om iets meer van niet-westerse muziek te kunnen snappen; hadden de Indiasen niet een soort afwijkend akkoordenschema?

Arrie schreef:

Niet verwacht dat dit was geplaatst (tablet snappez-vous )- wilde aanvankelijk reageren: dat het antwoord met daarin de aanduiding "specifiek" de meer algemeen gestelde vraag ahw miste om vervolgens erop door te gaan.

Om een parallel te trekken met rijbewijs halen/autorijden: het meeste leer je in de praktijk; ik ken weinigen die puur vanuit de theorie een goed chauffeur zijn geworden, al moet je wel de regels (theorie) volgen. Je hoeft ook geen literatuurwetenschapper te zijn om een goed boekrecensent te zijn.

Et bien, zelf heb ik altijd veel (gehad) aan de diverse Rough Guide to …. bijv to Classical Music, Reggae, D&B, World Music, Jazz. Vandaaruit kan je gaan luisteren, vergelijken en verdere verdieping zoeken.

Op het gebied van jazz hebben we hier op MuMe natuurlijk ook een aantal kenners rondlopen die je vraag natuurlijk graag beantwoorden, en op het gebied van Electronic vast ook. (Met excuus aan niet-gelinkte users die zich gepasseerd voelen)

Een stuk meer Afrikaanse muziek luisteren, van toen én nu.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:44 uur

geplaatst: vandaag om 23:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.