menu

De Site / Gebruikers / Opvallende, mooie, afgrijselijke top 10's mede-users

zoeken in:
avatar van HiLL
Wat vinden jullie mooie, opvallende, afgrijselijke... top 10's op Musicmeter?

bijvoorbeeld:

http://www.musicmeter.nl/user/3087

De covers mooier dan de originelen..

Ik vind mijn eigen top 10 erg mooi

avatar van HiLL
Ja zat er al op te wachten op deze opmerking..terecht overigens..

avatar van Vince vega
obsessed schreef:
Ik vind mijn eigen top 10 erg mooi


....verrassend

avatar van aERodynamIC
Ik vind dit eerlijk gezegd een nutteloos topic wat straks misschien weer tot vervelende discussies kan gaan leiden.
Commentaar leveren doe je op albums en niet op een top 10 van iemand.
Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

avatar van HiLL
Ok slotje dan maar!

Sorry HiLL, beetje flauw maar kon het niet laten. Ik vind het best een interessant topic eigenlijk.

avatar van HiLL
Haha idd flauw maar wel leuk, had hem zelf ook gemaakt.
Och ja kan Aero in die zin wel begrijpen..komt met name door het woord afgrijselijk denk ik. Daar kunnen inderdaad wat lastige discussies van komen. Dus dicht dan maar.

avatar van aERodynamIC
Het is interessant zolang er niet top 10's worden afgekraakt en je duidelijk laat weten wat dan zo bijzonder of mooi is.
Zodra het negatief gaat worden zal niet iedereen dat waarderen en ik zie daar de toegevoegde waarde ook niet van in.

HiLL schreef:
Och ja kan Aero in die zin wel begrijpen..komt met name door het woord afgrijselijk denk ik. Daar kunnen inderdaad wat lastige discussies van komen. Dus dicht dan maar.

Precies

We hebben er nu eenmaal negatieve ervaringen mee.

avatar van Onderhond
Pinnemutsgehalte +20


avatar van aERodynamIC
Onderhond schreef:
Pinnemutsgehalte +20


Ja Onderhond we weten nu wel hoe je over dit soort zaken denkt.

Jij bent sowieso lang zoet om alle lijsten van commentaar te voorzien!
Om vervolgens te roepen hoe hard je het betreurt zo alleen te staan op deze site

Wees blij dat je dat niet hoeft te gaan doen: weken werk voor je!

(Persoonlijk maakt mij het trouwens geen bal uit, maar als crew-member denk ik er dus anders over gezien de feiten uit het verleden )

Pinnemuts............nieuwe term............moet dat niet met een 'n' ertussen (om even echt te pinnenmutsen )

avatar van HiLL
@OH
@Aero



Zal nog eens een topic openen..

avatar van Onderhond
Zie niet in wat dat met deze discussie te maken heeft.

Maar als we dan toch enkel vrolijke dingen mogen melden, schaf dan de waarderingen onder de 3* ook meteen af, en hernoem de site www.watjeleukentofvindtaanmuziek.nl . Met misschien een apart forum waar je pas access toe krijgt na een maandelange test in de woestijn en de special seal of discussion approval. Waar je dan kan zeggen dat je een album "toch niet zo leuk vindt". En waar hopelijk de anderen dan niet met z'n allen geshockeerd gaan reageren.

Het concept "discussie"site is hier langzaam aan het verloren gaan lijkt het wel.

SelmaDuim
*reserveert Pinnemutsje als reserve-nick*

Wat betreft de top 10's van mede-users, waar ik mij wel eens over verbaas is het feit dat sommige mensen hun top 10 vol stouwen met albums van 1 artiest of band. Om antwoord te geven op Hill zijn vraag, zulke top 10's plaats ik in de categorie "afgrijselijk". Ik vind dat een haast enge vorm van blinde adoratie.


avatar van BoordAppel
Dit topic kan best blijven bestaan lijkt me, zolang er niet met modder gegooid wordt.

Ben het helemaal met bubbachups eens, als je zo idolaat bent van enkel één band vraag ik me ook af wat je op MusicMeter komt doen. Lijkt me dat fansites dan een betere plek zijn om je ei kwijt te kunnen.

avatar van Reijersen
Best interessant gegeven dit topic, zolang de onderbouwing aanwezig is, en de toon positief is.

We zullen wel zien wanneer het eventuele moddergevecht gaat beginnen. Hopelijk is er lering getrokken uit voorgaande topics. Ben benieuwd.

shappy1010
BoordAppel schreef:
Dit topic kan best blijven bestaan lijkt me, zolang er niet met modder gegooid wordt.

Ben het helemaal met bubbachups eens, als je zo idolaat bent van enkel één band vraag ik me ook af wat je op MusicMeter komt doen. Lijkt me dat fansites dan een betere plek zijn om je ei kwijt te kunnen.


Mwa, dat vind ik wat kort door de bocht. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je onder top 10 verstaat, de albums die je het meest heb gedraaid in je leven? Of de albums die je legendarisch vind in de muziekgeschiedenis? Zo vind ik b.v. de Police en Steely Dan 2 waanzinnige bands, maar ze staan niet in mijn top 10, omdat ik het niet zo heel vaak draai, maar daarom waardeer ik ze wel. Als ik mijn top 10 uit 2 of 3 artiesten bestaat, is dat omdat ik deze artiesten het meest heb gedraaid in mijn leven, niet omdat ik nou zo'n beperkte smaak heb of oogkleppen op heb.

Ik denk dat er over de breedte 2 uitersten aan mensen hier rondhangen op de forum. Mensen die zich opstellen als een soort skeptische muziekcritici, die in Indie bandjes scene zitten en steeds proberen nieuwe muziek / albums te vinden, en de "fan" mensen van grotere bands/acts als Beatles, U2, Toto etc. die twee groepen liggen nog al eens (meestal onterecht) in de clinch met elkaar.

Toine Rorije
Volgens mij is je top10 gewoon in orde hoor
En in principe mogen dat soort 'één-bands-users' hier best komen, maar er zijn gewoon andere plekken op internet waar ze beter passen.

avatar van bonothecat
@Hill

misschien als je in het topic alleen op opvallende top 10's had gevraagd, dat het topic leuk zou kunnen zijn. Nu wordt het helemaal niks, en heb er ook niet zo'n behoefte aan!

dutch2
Een top 10 is een weerspiegeling van de smaak van een user. Als je het over zo'n top 10 gaat hebben, heb je het dus niet over muziek maar over iemands muzieksmaak. M.a.w. het gaat over de user en niet over muziek.

Ik vind het dus ook een nogal overbodige topic. Aan de andere kant blijkt er de laatste tijd een continue behoefte aan moddergegooi te zijn, en misschien is het wel handig om het op deze manier te kanaliseren.

avatar van Toon1
ik vind het wel leuk. Zijn er nog opvallende top-10's ?

avatar van Onderhond
Ik vind het dus ook een nogal overbodige topic.

En ik vind het nogal overbodig dat bij elk betwist topic er een resem "ik vind het wel/niet goed" gezeur komt. Zo is het een kuttopic ja, als iedereen loopt te zeiken over het wel/niet kunnen. Mij best als het je niet boeit, ga in de doorvoor bestemde topics klagen, maar laat mensen die hier wel zin in hebben gewoon hun topicje hebben.

Grappig hoor, zeuren over negativiteit.

avatar van T.O.
Reijersen schreef:
Best interessant gegeven dit topic, zolang de onderbouwing aanwezig is, en de toon positief is.


Inderdaad.

Sietse
@ OH

gezever over niks...

moviefreak#1
Onderhond schreef:
(quote)

En ik vind het nogal overbodig dat bij elk betwist topic er een resem "ik vind het wel/niet goed" gezeur komt. Zo is het een kuttopic ja, als iedereen loopt te zeiken over het wel/niet kunnen. Mij best als het je niet boeit, ga in de doorvoor bestemde topics klagen, maar laat mensen die hier wel zin in hebben gewoon hun topicje hebben.

Grappig hoor, zeuren over negativiteit.


Ik ben het volledig met Onderhond eens. Misschien moet er eerst een topic komen waarin alle nieuwe ideeen voor topics besproken worden voordat er nieuwe topics komen. Ik denk dat er in ongeveer 90% van de nieuwe topics binnen 10 posts word voorgesteld een slotje op het desbetreffende topic te gooien. Als iedereen dat soort beslissingen nou eens gewoon aan de moderators overlaat

Ondertussen zitten we op 29 berichten in dit topic zonder ook maar één top 10 onder de aandacht hebben gebracht. Ook een record.

avatar van VanDeGriend
Nou toch wel Rayman...eentje......

Dit lijkt mij wel een leuk topic maar de eerste de beste top 10 die onder de aandacht werd gebracht was er 1 met 10 platen van Toto omgeven met wat oordelen over de "1 band fan user".

Waar dat toe kan leiden is genoegzaam bekend. Tis, de goede bedoelingen ten spijt, een ultiem topic om op de man te spelen en dat is bij vergelijkbare topics in 100 % van de gevallen gebeurd. Das dan denk ik wel wat Aero bedoelt als hij zich wat zorgen maakt.

Overigens mag iedereen mijn Top 10 hier bewieroken zonder dat ik daar kwaad over word hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:06 uur

geplaatst: vandaag om 00:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.