De Site / Gebruikers / Verzameling
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 3 juni 2006, 12:37 uur
zijn er mensen die alles van een bepaalde band/artiest verzamelen? misschien leuk om te laten zien?
0
geplaatst: 3 juni 2006, 13:36 uur
Nee, zo'n soort verzamelaar ben ik niet. Ik heb nooit de doelstelling gehad om de complete discografie van een band of artiest te verzamelen, al zal ik dat ongetwijfeld wel hebben van bepaalde bands of artiesten. Ik ben mij er in ieder geval niet van bewust.
Ik ben wel zeer benieuwd naar mensen die wél complete verzamelingen nastreven met eeuwige zoektochten naar die ene single of ep die al jaren niet meer te krijgen is.
Ik ben wel zeer benieuwd naar mensen die wél complete verzamelingen nastreven met eeuwige zoektochten naar die ene single of ep die al jaren niet meer te krijgen is.

0
geplaatst: 3 juni 2006, 15:41 uur
Ik streef niet naar een complete discografieen van bepaalde bands, wel naar een complete algemene muziekcollectie. Aangezien dit compleet niet haalbaar is stel ik mij tevreden met een deels complete collectie.
Er zijn trouwens veel te veel schitterende bands op deze wereld om alles van juist een paar groepen te zoeken en te verzamelen. Want als ik een bepaalde groep of genre ontdekt heb, dan schuilt er daarachter nog een hele wereld, weer helemaal anders dan de vorige (zo kan je mijn collectie een beetje structuren op chronologische-smaak volgorde). Mijn muzikaal avontuur is dus eigenlijk een neverending quest, and i like it!
Er zijn trouwens veel te veel schitterende bands op deze wereld om alles van juist een paar groepen te zoeken en te verzamelen. Want als ik een bepaalde groep of genre ontdekt heb, dan schuilt er daarachter nog een hele wereld, weer helemaal anders dan de vorige (zo kan je mijn collectie een beetje structuren op chronologische-smaak volgorde). Mijn muzikaal avontuur is dus eigenlijk een neverending quest, and i like it!

0
geplaatst: 4 juni 2006, 09:01 uur
De enige artiest waar ik wel echt vrij veel van verzameld heb is Sparklehorse, zal binnenkort eens een fotootje maken.
0
geplaatst: 4 juni 2006, 09:13 uur
Ach, what the hell ook... meteen maar eventjes gedaan. 

Sommige dingen *lijken* dubbel, maar zijn het niet hoor.

0
geplaatst: 4 juni 2006, 10:01 uur
0
geplaatst: 4 juni 2006, 10:24 uur
Wouter Moons schreef:
Er zijn trouwens veel te veel schitterende bands op deze wereld om alles van juist een paar groepen te zoeken en te verzamelen.
Er zijn trouwens veel te veel schitterende bands op deze wereld om alles van juist een paar groepen te zoeken en te verzamelen.
Precies zoals ik erover denk. Ik heb van sommige bands wel de complete discografie als het gaat om reguliere albums, maar om dan ook nog alle japanse import shit te hebben gaat me veel te ver.
0
DutchViking
geplaatst: 5 juni 2006, 00:35 uur
Ik verzamel alles van de Britse rockband Def Leppard. Een jaar of zes, zeven geleden (ik was een jaar of 16) vond ik Leppard te gek en ben ik begonnen met verzamelen. Cd’s, cd-singles, maxi’s, lp’s, (tour)boeken, video’s, dvd’s, tribute-cd’s… het heeft even geduurd maar ik nu bijna alles. O.a. ook de zeldzame EP’s First Strike (oplage van 10.000, alleen in de VS op de markt gebracht) en Warchild (oplage van 5.000) en diverse live-bootlegs op cd en dvd. Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn verzameling.
Van diverse andere bands heb ik ook vrij veel, maar dat beperkt zich dan meestal tot cd's en video's/dvd's en eventueel cd-singles.
Het is zeg maar een beetje een uit de hand gelopen hobby
Def Leppard is dus al een tijdje mijn favoriete band, daar kon zelfs een misbaksel als X (hun laatste studio-plaat) niets aan veranderen. Een band met een uit duizenden herkenbare sound, een band die voor vele artiesten en bands als voorbeeld diende en een band die (vooral in Noord-Amerika en Japan) erg succesvol was/is. Helaas is hun populariteit in Nederland nooit echt van de grond gekomen. Komende week komt Leppard naar Nederland, voor het eerst in 14 jaar. Ze treden op het Arrow Classic Rock Festival op. Ik kijk er nu al naar uit 
Van diverse andere bands heb ik ook vrij veel, maar dat beperkt zich dan meestal tot cd's en video's/dvd's en eventueel cd-singles.
Het is zeg maar een beetje een uit de hand gelopen hobby
Def Leppard is dus al een tijdje mijn favoriete band, daar kon zelfs een misbaksel als X (hun laatste studio-plaat) niets aan veranderen. Een band met een uit duizenden herkenbare sound, een band die voor vele artiesten en bands als voorbeeld diende en een band die (vooral in Noord-Amerika en Japan) erg succesvol was/is. Helaas is hun populariteit in Nederland nooit echt van de grond gekomen. Komende week komt Leppard naar Nederland, voor het eerst in 14 jaar. Ze treden op het Arrow Classic Rock Festival op. Ik kijk er nu al naar uit 
0
fastpulseboy
geplaatst: 7 juni 2006, 17:03 uur

smiths cd's

smiths vinyl

morrissey cd's

morrissey vinyl

en het nodige beeldmateriaal
en nu johan de witt
(waarbij ik vermoed dat mijn collectie bleekjes afsteekt)
0
geplaatst: 7 juni 2006, 17:16 uur
Hoewel mijn top 10 anders zal doen vermoeden: NEE. Ík heb wel een apart CD rek gemaakt voor alle Rolling Stones albums maar daar houdt het mee op. Stickers/posters/boeken/LP's enz.. komen later ooit nog wel. Bootlegs downloaden is natuurlijk ook een vorm van verzamelen maar dat tel ik niet mee.
0
geplaatst: 7 juni 2006, 19:23 uur
die echte verzamelhoede is mij totaal vreemd, ik wil van veel van mijn favoiete artiesten alle regulieren platen hebben, maar om nu ook alle singles te kopen en alle bootlegs en alle verzamelaars (terwijl ik de regulieren platen heb) die ik tegen kom dat gaat mij heel erg ver, er is echter 1 band waarvan ik wel meer koop dan gemiddeld (de band in kwestie laat zich raden
) Maar dan moet het nog wel van goede kwaliteid zijn, ik koop niet alles omdat het van de desbetreffende band is. ook niet alle singles, alleen als het echt speciale dingen zijn wil ik het wel hebben.
) Maar dan moet het nog wel van goede kwaliteid zijn, ik koop niet alles omdat het van de desbetreffende band is. ook niet alle singles, alleen als het echt speciale dingen zijn wil ik het wel hebben.
0
geplaatst: 7 juni 2006, 20:01 uur
Toffe verzameling fastpulseboy! Erg leuk om alles zo bijelkaar op een foto te zien. 
(al is die Live in Dallas cover wel ERG fout hoor
)

(al is die Live in Dallas cover wel ERG fout hoor
)
0
geplaatst: 7 juni 2006, 20:34 uur
Ik heb r eentje die jij niet hebt 
William it was really nothing /
How soon is Now + Please let me get what I want
(Maxi single)

(Maxi single)
0
geplaatst: 7 juni 2006, 20:35 uur
0
Toine Rorije
geplaatst: 7 juni 2006, 20:40 uur
Misschien dat Fastpulseboy meteen ook even een foto van zijn rugvullende Morrisseytatoeage op de site wil zetten? 

0
geplaatst: 7 juni 2006, 22:06 uur
Toine Rorije schreef:
Misschien dat Fastpulseboy meteen ook even een foto van zijn rugvullende Morrisseytatoeage op de site wil zetten?

Hier is 'em:

0
fastpulseboy
geplaatst: 8 juni 2006, 10:59 uur
sq schreef:
(Maxi single)

(Maxi single)
verkopen?
0
fastpulseboy
geplaatst: 8 juni 2006, 11:01 uur
die live in dallas is idd een beetje vieze foto....
ik vind het zowiezo een beetje jammer dat hij op bijna al zijn solo platen zelf met zijn kop staat.
ik vind het zowiezo een beetje jammer dat hij op bijna al zijn solo platen zelf met zijn kop staat.
0
geplaatst: 8 juni 2006, 16:22 uur
Het is op zich wel interessant om een verzameling aan te leggen van een artiest...en de wereld af te struinen voor de collector's items. Maar dat zou ik alleen doen als er maar 1 band bestond die ik goed vind. Dat is bepaald niet zo. Dus verzamel ik maar 'gewoon' CD's, want ik heb liever van heel veel goede artiesten een paar CD's dan van 1 goede artiest alle CD's.
Overigens heb ik wel alle CD's van Acda en de Munnik, van Guns N' Roses, van Nirvana en van The Chemical Brothers. Maar dan bedoel ik alle normaal verkrijgbare CD's; geen singles/ep's, geen bootlegs, geen speciale versies etc.
Ik ken nog wel het verhaal van een verwoed Pink Floyd- verzamelaar. Na jaren sparen had hij wel alles wat er in muzikaal opzicht voorhanden was. Toen heeft hij in een keer zijn hele verzameling (bij elkaar zo'n 7600 uur aan muziek) van de hand gedaan. Hij hield meer van het verzamelen dan van de muziek zelf....
Overigens heb ik wel alle CD's van Acda en de Munnik, van Guns N' Roses, van Nirvana en van The Chemical Brothers. Maar dan bedoel ik alle normaal verkrijgbare CD's; geen singles/ep's, geen bootlegs, geen speciale versies etc.
Ik ken nog wel het verhaal van een verwoed Pink Floyd- verzamelaar. Na jaren sparen had hij wel alles wat er in muzikaal opzicht voorhanden was. Toen heeft hij in een keer zijn hele verzameling (bij elkaar zo'n 7600 uur aan muziek) van de hand gedaan. Hij hield meer van het verzamelen dan van de muziek zelf....
0
Sietse
geplaatst: 8 juni 2006, 17:40 uur
fastpulseboy schreef:
't is ook een bies mannetje

0
geplaatst: 8 juni 2006, 23:39 uur
Ik koop zo`n beetje alles van Frank Zappa wat ik tegen kom en nog niet heb. Maar echt een verzamelwoede heb ik niet. Gewoon, als ik iets tegen kom koop ik het. Momenteel zo`n 100 cd`s van de man in huis. En dat alleen maar omdat ik over het algemeen de muziek leuk vindt. Er zitten er ook een aantal bij die ik niet leuk vind, maar dat wist ik niet voor ik ze kocht.
Verder heb ik de vreselijk irritante gewoonte om alles van een artiest te kopen als ik iets hoor en het goed vindt.
Recent nog Opeth en Gary Numan.
Deze site is daardoor ook erg slecht voor mijn uitgavepatroon op het gebied van cd`s.
Verder heb ik de vreselijk irritante gewoonte om alles van een artiest te kopen als ik iets hoor en het goed vindt.
Recent nog Opeth en Gary Numan.
Deze site is daardoor ook erg slecht voor mijn uitgavepatroon op het gebied van cd`s.
0
geplaatst: 8 juni 2006, 23:55 uur
Yak schreef:
(afbeelding)

(afbeelding)

! ! !
respect vriend!
0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2006, 11:53 uur
Vooruit, 't is niet enkel muziek, en uiteraard komt er nog veel meer bij (althans, dat hoop ik
):

DVD's, VCD, CD's, LP, 35mm trailer en T-shirt (+ poster).
):
DVD's, VCD, CD's, LP, 35mm trailer en T-shirt (+ poster).
0
geplaatst: 12 juni 2006, 12:47 uur
Ha, die lp is wel tof zo met die hoes. Dat is gewoon de soundtrack met Kevin Shields enzo neem ik aan?
* denotes required fields.