De Site / Gebruikers / De Muzikale uitrusting van de MuMe-Muzikanten
zoeken in:
0
koenenbw
geplaatst: 8 januari 2008, 09:14 uur
Hallo beste muzikanten!
Zoveel mensen die in muziek geintreseerd zijn, ik dacht:
hier moeten ook wel veel muzikanten tussen zitten!
Het leek me leuk wat meer verhalen te horen van anderen en te horen wat voor instrumentale uitrusting jullien allemaal in bezit hebben. een foto erbij is natuurlijk nog leuker.
Ik speel zelf 6 jaar gitaar, akoestisch en elektrisch. Stijlen die ik speel:
Klassiek, Jazz (heb ook een aantal jaren jazz-lessen achter de rug), Rock (vooral oude progrock, Genesis, Yes) Pop, Blues
Ik heb zelf een:
- Epiphone Les Paul Custom Plus
- Alhambra Iberia
- Roland Cube 30
- DigiTech RP300A multi fx pedal

Is die niet mooi!?
Zoveel mensen die in muziek geintreseerd zijn, ik dacht:
hier moeten ook wel veel muzikanten tussen zitten!
Het leek me leuk wat meer verhalen te horen van anderen en te horen wat voor instrumentale uitrusting jullien allemaal in bezit hebben. een foto erbij is natuurlijk nog leuker.
Ik speel zelf 6 jaar gitaar, akoestisch en elektrisch. Stijlen die ik speel:
Klassiek, Jazz (heb ook een aantal jaren jazz-lessen achter de rug), Rock (vooral oude progrock, Genesis, Yes) Pop, Blues
Ik heb zelf een:
- Epiphone Les Paul Custom Plus
- Alhambra Iberia
- Roland Cube 30
- DigiTech RP300A multi fx pedal

Is die niet mooi!?

0
geplaatst: 8 januari 2008, 09:39 uur
Nee, ik vind die Les Pauls vreselijk lelijk (qua looks, geluid is bruikbaar maar niet voor mijn muziek).
Kikke, een pats hier met je gear topic!
Ik speel gitaar en wat synth (microkorg) voor de extra herrie. Genre: noiserock.
Gitaren:
Gibson Firebird (bouwjaar 1974):

Mexicaanse Fender Strat
Amps:
Fender twin
Koch Multitone
Pedalen:
Electro-Harmonix Electric Mistress (flanger)
Electro-Harmonix Memory Man (delay)
Boss DD-3 (delay)
Electro-Harmonix Small Clone (chorus)
MXR phase 90 (phaser)
gemodde MXR distortion + (distortion)
gemodde Boss OD/DS (overdrive/distortion, maakt alleen nog kotsgeluiden)
Zvex Fuzz Factory (fuzz)
Damage Control Demonizer (distortion)
Boss Metalzone (distortion; gebruik ik alleen voor de synth)
Behringer Equalizertje
En dat alles bij elkaar = heel veel noise
Kikke, een pats hier met je gear topic!
Ik speel gitaar en wat synth (microkorg) voor de extra herrie. Genre: noiserock.
Gitaren:
Gibson Firebird (bouwjaar 1974):

Mexicaanse Fender Strat
Amps:
Fender twin
Koch Multitone
Pedalen:
Electro-Harmonix Memory Man (delay)
Boss DD-3 (delay)
Electro-Harmonix Small Clone (chorus)
MXR phase 90 (phaser)
gemodde MXR distortion + (distortion)
gemodde Boss OD/DS (overdrive/distortion, maakt alleen nog kotsgeluiden)
Zvex Fuzz Factory (fuzz)
Damage Control Demonizer (distortion)
Boss Metalzone (distortion; gebruik ik alleen voor de synth)
Behringer Equalizertje
En dat alles bij elkaar = heel veel noise

0
geplaatst: 8 januari 2008, 18:05 uur
Dit topic gaat over spullen en elkaar de loef afsteken met wat voor geile gadgets je allemaal wel niet hebt (toch?
), dat andere over de muziek die je er mee maakt.
0
geplaatst: 8 januari 2008, 20:02 uur
Gibson G3 1978 in originele staat.

Sound City mark II (voorloper Hi-watt) tussen 1969 en 1972
Ampeg 8 x 10# 1989
Ibanez Tubescreamer+Bass EQ
Genre : indiepsychnoiseprogstoner

Sound City mark II (voorloper Hi-watt) tussen 1969 en 1972
Ampeg 8 x 10# 1989
Ibanez Tubescreamer+Bass EQ
Genre : indiepsychnoiseprogstoner
0
geplaatst: 8 januari 2008, 20:11 uur
itchy schreef:
Dit topic gaat over spullen en elkaar de loef afsteken met wat voor geile gadgets je allemaal wel niet hebt (toch?
), dat andere over de muziek die je er mee maakt.Ik wilde ze al bijna samenvoegen, maar ik pas de topictitel wel even aan, zodat ie de lading nog wat beter dekt en beter afsteekt tegen dat andere topic.
0
djeffibrelich
geplaatst: 8 januari 2008, 20:39 uur
ik speel gitaar en synth ook, verder wat gekloot met een nieuwe drummachine die ik pas heb gehaald.
epiphone g-400 custom
fender jazzmaster (gewoon een heruitgave, ik ben niet rijk)
pedalen die ik gebruik met de epi sg :
boss ge-7 equalizer
electro harmonix big muff
boss ce-5 chorus ensemble
sovtek big muff (oude groene)
electro harmonix the clone theory stereo chorus
electro harmonix micro synth
rocktron hush pedaal
pedalen die ik gebruik met de jazzmaster :
cry-baby wah
boss sd-1 super overdrive
boss cs-2 compressor
electro harmonix small stone phaser
retro-sonic chorus
boss bf-2 flanger
electro harmonix holy grail reverb
boss dd-6 delay (ik gebruik deze voor de reverse delay functie)
line 6 dl4 delay
boss tr-2 tremolo
electro harmonix micro pog
boss ns-2 noise supressor
voor voeding gebruik ik een burkey flatliner en een pedal power 2
amp:
vox ac30 custom classic 212 , daar boven op een roland space echo die ik alleen met de jazzmaster gebruik.
verder een microkorg synth en sinds kort een roland tr-606 drumatix.
op vocals gebruik ik een boss rv-5 reverb , en soms een beetje delay van een eh #1 echo.
ik wil heel graag binnenkort een fender rhodes halen (de mark 2 versie).
daar wil ik dan ook een roland jazz chorus bij, dus ik ben nu flink aan het sparen.
de muziek die ik wil spelen kan het beste omschreven worden als droom-rock (cocteau twins achtige-shit).
ben met m'n bandmaten aan het praten over een kruising tussen die stijl en noir-jazz, vandaar ook de interrese in een fender rhodes.
epiphone g-400 custom
fender jazzmaster (gewoon een heruitgave, ik ben niet rijk)
pedalen die ik gebruik met de epi sg :
boss ge-7 equalizer
electro harmonix big muff
boss ce-5 chorus ensemble
sovtek big muff (oude groene)
electro harmonix the clone theory stereo chorus
electro harmonix micro synth
rocktron hush pedaal
pedalen die ik gebruik met de jazzmaster :
cry-baby wah
boss sd-1 super overdrive
boss cs-2 compressor
electro harmonix small stone phaser
retro-sonic chorus
boss bf-2 flanger
electro harmonix holy grail reverb
boss dd-6 delay (ik gebruik deze voor de reverse delay functie)
line 6 dl4 delay
boss tr-2 tremolo
electro harmonix micro pog
boss ns-2 noise supressor
voor voeding gebruik ik een burkey flatliner en een pedal power 2
amp:
vox ac30 custom classic 212 , daar boven op een roland space echo die ik alleen met de jazzmaster gebruik.
verder een microkorg synth en sinds kort een roland tr-606 drumatix.
op vocals gebruik ik een boss rv-5 reverb , en soms een beetje delay van een eh #1 echo.
ik wil heel graag binnenkort een fender rhodes halen (de mark 2 versie).
daar wil ik dan ook een roland jazz chorus bij, dus ik ben nu flink aan het sparen.
de muziek die ik wil spelen kan het beste omschreven worden als droom-rock (cocteau twins achtige-shit).
ben met m'n bandmaten aan het praten over een kruising tussen die stijl en noir-jazz, vandaar ook de interrese in een fender rhodes.
0
djeffibrelich
geplaatst: 8 januari 2008, 20:45 uur
itchy schreef:
ik vroeg me altijd al af hoe die klinkt, ik gebruik een boss flanger en ik twijfelde destijds bij het aanschaffen tussen die 2 pedalen.
wat houdt die filter matrix eigenlijk in?
0
geplaatst: 8 januari 2008, 22:14 uur
djeffibrelich schreef:
ik vroeg me altijd al af hoe die klinkt, ik gebruik een boss flanger en ik twijfelde destijds bij het aanschaffen tussen die 2 pedalen.
(quote)
ik heb een vintage, die klinkt wat blikkerig. Je moet juist de reissue hebben. Die filter matrix doet nagenoeg niets op die van mij, maakt het geluid iets robot-achtiger (sorry, maar kan het niet minder vaag omschrijven). Maar ik gebruik de filter matrix nooit, kan er niet zo veel mee.
Erg mooie setup heb je trouwens, de andere gtarist in mijn band speelt ook een jazzmaster over een AC-30, prachtig vol geluid.
En een space echo, mooi ding is dat.
0
djeffibrelich
geplaatst: 8 januari 2008, 22:33 uur
itchy schreef:
ik heb een vintage, die klinkt wat blikkerig. Je moet juist de reissue hebben. Die filter matrix doet nagenoeg niets op die van mij, maakt het geluid iets robot-achtiger (sorry, maar kan het niet minder vaag omschrijven). Maar ik gebruik de filter matrix nooit, kan er niet zo veel mee.
(quote)
robot-achtig, nee dat is niet vaag, ik begrijp precies wat je daarmee bedoeld!
het klinkt een beetje metallic zal je bedoelen, dat ken ik wel uit ervaring met andere pedalen.
er ligt toevallig nog een nieuwe electric mistress hier bij de feedback in de ocassions, dus ik voel een beetje de verleiding om hem te kopen.
zag net ook een youtube filmpje en dat klonkt best lekker.
0
djeffibrelich
geplaatst: 8 januari 2008, 22:37 uur
itchy schreef:
Erg mooie setup heb je trouwens, de andere gtarist in mijn band speelt ook een jazzmaster over een AC-30, prachtig vol geluid.
En een space echo, mooi ding is dat
En een space echo, mooi ding is dat
thanks very much

die setup van jou is ook heel mooi.
een fender twin is natuurlijk weergaloos, ik denk niet dat ik een mooiere clean-toon heb gehoord dan uit dat ding.
en we hebben iets gemeen, de microkorg.
ik heb alleen die vocoder d'r wel afgehaald.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 augustus 2009, 11:22 uur
Fender Stratocaster American Deluxe HSS (uiteraard in Sunburst).
Vanaf hier wordt het dan minder indrukwekkend haha:
BC Rich Ironbird 'Spaceface' (Platinum)
Ibanez PF60SECE NT
En natuurlijk de Squier Strat, want een eerste gitaar doe je niet weg.
Heb ook kortstondig een Jackson WRXT Warrior gehad en een Mexicaantje (strat).
Ik maak niet zo heel erg veel gebruik van pedalen, ik gebruik vaak de effecten van de amp. Binnenkort moet ik nog een goede Wah aanschaffen.
Digitech Metal Master
Digitech RP-80
Als amp gebruik ik de Behringer V-Ampire LX112. Een bewuste keuze, want ik zie het nut er niet van in om zo'n mega amp te gebruiken op de slaapkamer.
Vanaf hier wordt het dan minder indrukwekkend haha:
BC Rich Ironbird 'Spaceface' (Platinum)
Ibanez PF60SECE NT
En natuurlijk de Squier Strat, want een eerste gitaar doe je niet weg.

Heb ook kortstondig een Jackson WRXT Warrior gehad en een Mexicaantje (strat).
Ik maak niet zo heel erg veel gebruik van pedalen, ik gebruik vaak de effecten van de amp. Binnenkort moet ik nog een goede Wah aanschaffen.
Digitech Metal Master
Digitech RP-80
Als amp gebruik ik de Behringer V-Ampire LX112. Een bewuste keuze, want ik zie het nut er niet van in om zo'n mega amp te gebruiken op de slaapkamer.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 16:58 uur
Ik speel synth en piano:
Yamaha P-120 stage piano
Roland XP-30
Roland Fantom X-6
Roland KC-550 versterker
en een of ander distortionpedaaltje van een gitaar
Yamaha P-120 stage piano
Roland XP-30
Roland Fantom X-6
Roland KC-550 versterker
en een of ander distortionpedaaltje van een gitaar
0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 17:00 uur
Rara wat zou ik spelen als je mijn kamer zo ziet:

Het zijn verder niet heel indrukwekkende spullen. Ik speel ook pas sinds het voorjaar van 2008.
Mijn meest gebruikte gitaar: Squier Strat met rechts nog een randje van een Squier amp die ik nooit meer gebruik. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe gitaar, maar vakkenvullen verdient niet goed genoeg voor de echt leuke spullen, dus het wordt denk ik een Epiphone of Ibanez. Die zwarte tone-knop heb ik met iemand geruild voor nog zo'n witte die daar zat, dit staat wel cool.

Van de gitaar naar mijn "pedalboard" Electro Harmonics Big Muff USA en Dunlop Jimi Hendrix JH-1 Wah

En dan naar de amp. Line 6 Spider III 15 Watt uitvoering (is ruim genoeg voor een slaapkamer, als ik hem ooit op half volume gezet, HARD!!!, meteen volume weer dicht gedraaid, doe ik nooit meer). Leuke beginnersamp, maar meer ook niet.

En voor het akoestisch heb ik dit: een semi-akoestische Ibanez V 70 CE, klinkt beter dan menig andere dure steelstring. Let niet op het merk van dat ding links. Die heb ik vorig jaar voor 30 euro ofzo gekocht zodat ik een gitaar mee kon nemen naar Costa Rica met het vliegtuig (de ander was te groot).

Alles bij elkaar is nieuw ongeveer 500-600 waard, dit zijn wel ongeveer de beste spullen die je voor dat geld kan krijgen.
Ik ben na 13 lessen (3 maanden) van les afgetrapt omdat ik liever speel wat ik leuk vond dan wat ik van de leraar moest. Na die drie maanden was ik al ongeveer even goed als de meeste na een jaar (zeker niet dankzij les). Nu na anderhalf jaar mezelf gitaar leren schatten andere gitaristen mij in op 3-4 jaar les gehad.
Ik speel hardrock en metal. Metallica vind ik erg leuk om te spelen en ook Nirvana is vaak te horen. Akoestisch speel ik de akoestische stukken uit hardere nummer (Fade to Black bv.) en allemaal dingen die eigenlijk elektrisch horen.

Het zijn verder niet heel indrukwekkende spullen. Ik speel ook pas sinds het voorjaar van 2008.
Mijn meest gebruikte gitaar: Squier Strat met rechts nog een randje van een Squier amp die ik nooit meer gebruik. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe gitaar, maar vakkenvullen verdient niet goed genoeg voor de echt leuke spullen, dus het wordt denk ik een Epiphone of Ibanez. Die zwarte tone-knop heb ik met iemand geruild voor nog zo'n witte die daar zat, dit staat wel cool.

Van de gitaar naar mijn "pedalboard" Electro Harmonics Big Muff USA en Dunlop Jimi Hendrix JH-1 Wah

En dan naar de amp. Line 6 Spider III 15 Watt uitvoering (is ruim genoeg voor een slaapkamer, als ik hem ooit op half volume gezet, HARD!!!, meteen volume weer dicht gedraaid, doe ik nooit meer). Leuke beginnersamp, maar meer ook niet.

En voor het akoestisch heb ik dit: een semi-akoestische Ibanez V 70 CE, klinkt beter dan menig andere dure steelstring. Let niet op het merk van dat ding links. Die heb ik vorig jaar voor 30 euro ofzo gekocht zodat ik een gitaar mee kon nemen naar Costa Rica met het vliegtuig (de ander was te groot).

Alles bij elkaar is nieuw ongeveer 500-600 waard, dit zijn wel ongeveer de beste spullen die je voor dat geld kan krijgen.
Ik ben na 13 lessen (3 maanden) van les afgetrapt omdat ik liever speel wat ik leuk vond dan wat ik van de leraar moest. Na die drie maanden was ik al ongeveer even goed als de meeste na een jaar (zeker niet dankzij les). Nu na anderhalf jaar mezelf gitaar leren schatten andere gitaristen mij in op 3-4 jaar les gehad.
Ik speel hardrock en metal. Metallica vind ik erg leuk om te spelen en ook Nirvana is vaak te horen. Akoestisch speel ik de akoestische stukken uit hardere nummer (Fade to Black bv.) en allemaal dingen die eigenlijk elektrisch horen.
0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 17:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat Big Muff pedaal is wel erg gaaf.
Dat Big Muff pedaal is wel erg gaaf.
Mee eens, klinkt vele malen beter dan de overdrive op de amp. Lekker geluid, simpel regelbaar, alleen vind ik het bereik van de mate van distortion nogal klein, je kan er echt alleen rock mee. Het is te veel voor blues en te weinig voor metal. Probeer hem eens uit in een gitaarwinkel. Met 69 euro is het echt een goedkoop pedaal voor zijn kwaliteit.
Nog tips voor goede metal pedalen, dat wordt het volgende wat ik ga kopen. Het mag echt flink ver gaan, zodat zelfs de palm mutes van bijna hetzelfde volume zijn als normale noten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:21 uur
Ik ken het pedaal ja. Inderdaad niet geschikt voor metal, maar voor lekkere ''sixties rock'' is het een van de betere pedalen.
Ik gebruik zelf de Digitech Metal Master voor de stevige metal. Het Death Metal pedaal van Digitech ruist te veel, en is veel eenzijdiger. Met de Metal Master ga je van hardrock tot black metal.
Ik gebruik zelf de Digitech Metal Master voor de stevige metal. Het Death Metal pedaal van Digitech ruist te veel, en is veel eenzijdiger. Met de Metal Master ga je van hardrock tot black metal.
0
Aloanator
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:40 uur
Stijn_Slayer schreef:
voor lekkere ''sixties rock'' is het een van de betere pedalen.
voor lekkere ''sixties rock'' is het een van de betere pedalen.
Zeker 60's en niet 70's? de Big Muff werd pas uitgebracht in 1971.
Als ik weer eens naar de gitaarwinkel ga om een distortion uit te zoeken zal ik zeker ook eens die Metal Master proberen.
Sietse schreef:
Blokfluit?
Blokfluit?
Niet helemaal, maar je zit in de buurt; ze maken allebei geluid.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:51 uur
Ja, maar omdat je er ook perfect de sound van Blue Cheer, Hendrix etc. mee uit kan halen zei ik dat.
Zorg trouwens wel dat je een gitaar met humbuckers gebruikt als je een metal pedaal uitprobeert.
Zorg trouwens wel dat je een gitaar met humbuckers gebruikt als je een metal pedaal uitprobeert.

0
Sietse
geplaatst: 28 augustus 2009, 19:11 uur
vrijwel de gehele uitrusting (er zijn nog wat dingen elders die ik vrijwel nooit gebruik zoals een hele grote koebel en wat bekkens):

0
geplaatst: 29 augustus 2009, 17:06 uur
Met wat houten plankjes kan je al behoorlijk muziek maken hoor...
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 20:34 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Scherp opgemerkt, Sherlock!(quote)
Ik zie geen instrumenten op deze foto, of ben ik blind...
0
Frostyx
geplaatst: 31 augustus 2009, 00:17 uur
Elvis Hitchcock schreef:
(quote)
Ja hij is beatboxer
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 10:43 uur
Sietse schreef:
vrijwel de gehele uitrusting (er zijn nog wat dingen elders die ik vrijwel nooit gebruik zoals een hele grote koebel en wat bekkens):
(afbeelding)
(afbeelding)
Waar is je staafmixer?
* denotes required fields.