MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat draai je nu? #2

zoeken in:

jeko

(afbeelding)

10 Keiharde Odes aan AC/DC (gratis bij Revolver magazine)

Edit 20:15

Ik ben inmiddels bij track 5 beland en kan nu al stellen dat dit het meest overbodige schijfje in mijn collectie is. Aangezien het coverbands zijn lijken alle zangers op Bon Scott of Brian Johnson. Ook de uitvoeringen wijken bijna niet af van het origineel. Als je de dan, zoals ik, al deze nummers origineel op cd hebt blijft er weinig over. Enig verschil is dat deze uitvoeringen meestal wat gaarder klinken dan het origineel.

Cohen Covered (gratis bij Mojo Magazine)

1. Ian McCulloch - Suzanne
2. Katie Melua - In My Secret Life
3. Claudine Longet - Hey, That's No Way to Say Goodbye
4. Dion - Sisters of Mercy
5. Linda Thompson - Story of Isaac
6. Eyeless of Gaza - Priests
7. Allison Crowe - Joan of Arc
8. Susanna and the Magical Orchestra - Hallelujah
9. Nick Cave & the Bad Seeds - Avalanche
10. Josh Ritter - Chelsea Hotel No.2
11. Phil Campbell - Take This Longing
12. Martha Wainwright - Tower of Song
13. Judy Collins - Song for Bernadette
14. The Handsome Family - Famous Blue Raincoat
15. Mr David Viner - Tonight Will Be Fine

Father McKenzie
Tribal Gathering schreef:
10 Keiharde Odes aan AC/DC (gratis bij Revolver magazine)

Edit 20:15

Ik ben inmiddels bij track 5 beland en kan nu al stellen dat dit het meest overbodige schijfje in mijn collectie is. Aangezien het coverbands zijn lijken alle zangers op Bon Scott of Brian Johnson. Ook de uitvoeringen wijken bijna niet af van het origineel. Als je de dan, zoals ik, al deze nummers origineel op cd hebt blijft er weinig over. Enig verschil is dat deze uitvoeringen meestal wat gaarder klinken dan het origineel.

Meestal levert Revolver mag vrij goede cd's af, maar het is waar, een cover moet enorm afwijken van het origineel, zowel qua uitvoering, als stem, eigenlijk moet het er mijlenver vanaf staan en lekker eigenwijs zijn, dan is het vaak een goede cover.
Ik vind bijvoorbeeld de pianoballadversie van Smells Like Teen Spirit door Tori Amos één van de sterkste covers ever!

aslan (crew)

(afbeelding)

these arms are snakes - tail, swallower & dove

aslan (crew)

(afbeelding)

deathspell omega - si monumentum requires, circumspice

Raekwon the chef

(afbeelding)

sxesven

(afbeelding)
Orchid - Chaos Is Me

jeko

(afbeelding)

sxesven

(afbeelding)
Mark Feldman & Sylvie Courvoisier - Malphas

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.