MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / De Mooiste CD en Booklet

zoeken in:
Veel muziek liefhebbers kopen cd's in grote getallen. Uit verveling of interesse ga je dan toch de bijgeleverde booklet lezen, maar soms wil het wel zo zijn dat het hier gaat om enkel 2 pagina's.

Sommige albums hebben een unieke of zelfse erg mooie CD print.

Wat vind jij een erg mooie CD?

Ik begin uiteraard bij mezelf:

Common - Like Water for Chocolate
Een duizeling wekkende cd met allerlei strepen die bijna voor epelepsie zorgen. De booklet is de trend van de jaren 50 wat ik opzich wel tof vind

Massive Attack - Mezzanine
De gehele cover is in zwart-wit maar wat je vervolgense treft als je het hoesje opent.......

Antonio
Frank Zappa - Civilization Phaze III

Hoort dit niet in categorie "algemeen"?

Booklets: de reissues van de Pavement-cd's. Erg mooi gedaan, boekjes van een pagina of 30 met alle essentiele achtergrondinfo, liner-notes en design om je vingers bij af te likken. Boekjes zitten ook niet in de cd-hoes gefrommeld maar samen met de cd in een kartonnen doosje.

Sietse
godverdomme, ik ga nog eens een hele tekst invoeren dat het niet werkt...

kut zooi.

Kort samengevat: ik heel veel mooie speciale hoezen met boekjes en al.

Sietse schreef:
godverdomme, ik ga nog eens een hele tekst invoeren dat het niet werkt...

kut zooi.

Kort samengevat: ik heel veel mooie speciale hoezen met boekjes en al.

Prince - 21 Nights
Tis eigenlijk meer een boek met als extratje een CD d'r bij

Antonio
Wat te denken van al die boekjes van de 30th Anniversary Edition's van alle reguliere King Crimson Studio Albums op cd ?

Sowieso staan de meeste boekwerkjes van King Crimson barstensvol met de meest uiteenlopende informatie, altijd zeer de moeite waard.

(afbeelding)'Songs for Drella' van Cale en Reed in zwart fluwelen verpakking

'Siberie m'était contée' van Manu Chao en de Franse illustrator/kunstenaar Wozniak. Is dan ook eerder een boek met cd dan andersom.

Mijn in een kookboek voor nierpatiënten verpakte versie van Hoofdkaas van de Kift.

Money Will Ruing EVerything

Zowel deel één als twee en:

until Human Voices wakes us and we drown

Maar dat is vinyl

ik ben wel gesteld op I An The Fun Blame Monster van Menomena. Een hele lelijke voorkant, maar er achter gaat een boekje van 50 pagina's schuil dat als een flipbook in elkaar zit. Erg leuk.

Ik heb een cd van Loftus met bedrukt schuurpapier als voorkant, ook leuk, maar niet voor de cd die er naast staat...

June of 44; eigenlijk bijna alles, maar vooral Tropics & Meridians met bijpassend velletje postzegels in een kalkpapieren zakje.

Pulse Programming - Tulsa For One Second. Het hele hoesje kun je verbouwen tot een huisje.

Wat ook geestig is: Fuck - Pardon My French. Maar dan niet de versie van het officiële label, maar de versie die ze zelf maakten en verkochten bij hun optredens: Ouwe kartonnen kinder voorleesboekjes waarin de cd werd verstopt en hier en daar werd het boekje nog wat 'aangepast'. Toffe recyclehoezen dus. Ook hun t-shirts uit die tijd waren shirts van andere artiesten waar ze hun eigen logo's over heen hadden gezeefdrukt. Ik kan me nog een Fuck/Gart Brooks t-shirt voor de geest halen....

Verder kan ik met Nakur meegaan en eigenlijk alles van Rune Grammofon opnoemen. Kim Hiorthoy is een meesterlijke vormgever.

Sietse
we tigers schreef:

Pulse Programming - Tulsa For One Second. Het hele hoesje kun je verbouwen tot een huisje.

Mooi album, moet ik ook nog eens kopen.

Stijn_Slayer
Songs for Drella is inderdaad een mooie Oldfart.

Verder Control Denied - The Fragile Art of Existence.
En de originele LP hoes van School's Out van Alice Cooper is natuurlijk ook geweldig. Uitklapbaar tot een lessenaar.

Relax
Vind Kanye West - Late Registration wel erg classy, hoge kwaliteit foto's en leuke informatie.

Antonio
Everything Is Healing Nicely - Frank Zappa (rood fluwelen hoesje)
10.000 Days - TOOL
The Sounds Of Science - The Beastie Boys (Dubbele best of cd)
Unearthed - Johnny Cash (5cd box)

fastpulseboy
sjees wat is "BOOKLET" toch een zuigwoord
(moet je eens tien keer achter elkaar zeggen)

Stijn_Slayer schreef:
En de originele LP hoes van School's Out van Alice Cooper is natuurlijk ook geweldig. Uitklapbaar tot een lessenaar.

Dit topic gaat over CD's, maar afgezien van Pink Floyd's Pulse en sommige boxsets heb ik niet zoveel memorabele verpakkingen.

LP's daarentegen zijn een heel ander verhaal. De originele albums kwamen (komen?) vaak met heel grappige extra's. Om er maar een paar te noemen: de pop-up mannetjes in de binnenhoes van Stand up van Jethro Tull, de bouwplaat van de ELO-space shuttle bij Out of the blue en de rits van Sticky fingers.

(afbeelding)

En Stijn herinnert mij meteen aan een van de allermooiste: de hoes van Alice Cooper's Billion dollar babies, helemaal uitgewerkt in de vorm van een portemonnee van slangeleer, dus met gestanste schubben, ronde hoeken, en binnenin een groot dollarbiljet en nog wat kaartjes, plus een keurig riempje om de boel bij elkaar te houden. Prachtig! Dat soort effecten gaat bij de CD-versie meestal verloren.

tuktak

(afbeelding)

Stijn_Slayer
1 of 2 van die groep zijn toch omgebouwd?

fastpulseboy
Ik vind de medicijnverpakking van Spiritualized's "Ladies & Gentlemen we are floating in space" wel de meest briljante hoes ooit....
Staat ook leuk in je kast.

plaatjes:

Images for Spiritualized - Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space - discogs.com

fastpulseboy
Stijn_Slayer schreef:
1 of 2 van die groep zijn toch omgebouwd?

ja, en de rest komt van de "Mattel" fabriek

Hm, zoveel verschil zit er m.i. niet tussen omgebouwd en gebouwd.

Ontopic:

(afbeelding)

(afbeelding)

de plaat zelf ben ik nog niet van overtuigd, de artwork en boekje daarentegen,

(afbeelding)

Shape Of Broad Minds

De originele lp-krant maakt het cd hoesje er naast wel tot een heel zielig gevalletje:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:55 uur

geplaatst: vandaag om 22:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.