De Site / Gebruikers / Scheiding der Geesten #3
zoeken in:
0
The Oath
geplaatst: 28 september 2009, 13:42 uur
Joy4ever schreef:
Job Cohen: Een vrouw die haar boerka niet wil afdoen om werk te krijgen, hoeft ook niet om een uitkering te vragen.
Eens:
Oneens:
Job Cohen: Een vrouw die haar boerka niet wil afdoen om werk te krijgen, hoeft ook niet om een uitkering te vragen.
Eens:
Oneens:
Politieke discussies zijn niet toegelaten!

0
The Oath
geplaatst: 28 september 2009, 13:56 uur
nu we toch bezig zijn rap even mijn visie er tussen gooien. Vooral omdat de hele heisa rond het hoofddoekengedoe (zowel in België als Nederland) met begint te irriteren. 
Welke wet kan iemand verbieden bepaalde kleding niet te dragen? Als ik als atheïst en autochtoon voor een of andere reden een boerka wil dragen vanaf morgen, wie heeft het recht me dat te verbieden?
En aangezien iedereen gelijk is voor de wet kunnen moslima's het recht om een boerka te dragen in haar vrije tijd en in het openbaar niet ontzegt worden.
Echter, op de werkvloer zijn er bepaalde bedrijfsregels die werknemers horen te volgen.
Zo zou ik als bedrijfsleider een volledige neutraliteit proberen na te streven... maar dat is natuurlijk de keuze van het bedrijf zelf.
Hetzelfde geld voor een school. Als een school zegt: hoofddoek af, moet die ook zonder gemokker af. En als het hen niet aan staat, dat ze dan zelf moslimscholen oprichten waar het wel toegelaten is.
Ze moeten dan echter wel consequent zijn en elke vorm van religie in de klasgebouwen wegnemen. Dus ook geen kruisteken en ochtendgebedjes meer. Anders lijkt het aardig op discriminatie van moslims.
En ik weiger in de bibliotheek bediend te worden door iemand met een hoofddoek, kepeltje of christelijk kruistekentje rond haar nek.

Welke wet kan iemand verbieden bepaalde kleding niet te dragen? Als ik als atheïst en autochtoon voor een of andere reden een boerka wil dragen vanaf morgen, wie heeft het recht me dat te verbieden?
En aangezien iedereen gelijk is voor de wet kunnen moslima's het recht om een boerka te dragen in haar vrije tijd en in het openbaar niet ontzegt worden.
Echter, op de werkvloer zijn er bepaalde bedrijfsregels die werknemers horen te volgen.
Zo zou ik als bedrijfsleider een volledige neutraliteit proberen na te streven... maar dat is natuurlijk de keuze van het bedrijf zelf.
Hetzelfde geld voor een school. Als een school zegt: hoofddoek af, moet die ook zonder gemokker af. En als het hen niet aan staat, dat ze dan zelf moslimscholen oprichten waar het wel toegelaten is.
Ze moeten dan echter wel consequent zijn en elke vorm van religie in de klasgebouwen wegnemen. Dus ook geen kruisteken en ochtendgebedjes meer. Anders lijkt het aardig op discriminatie van moslims.
En ik weiger in de bibliotheek bediend te worden door iemand met een hoofddoek, kepeltje of christelijk kruistekentje rond haar nek.
0
geplaatst: 28 september 2009, 14:02 uur
The Oath schreef:
Welke wet kan iemand verbieden bepaalde kleding niet te dragen?
Welke wet kan iemand verbieden bepaalde kleding niet te dragen?
De identificatieplicht, wellicht? Daarnaast is het imo wel een tikkeltje hypocriet om eerst te gaan prediken dat politieke discussies niet zijn toegelaten, om er vervolgens zelf een semi-betoog over te gaan houden, maar soit.
0
geplaatst: 28 september 2009, 14:29 uur
The Oath schreef:
Eigenlijk zou de stelling dus moeten gelden voor iedereen die zich niet wenst te kleden naar de normen van een bedrijf. Vind ik erg vervelend, want ik zie het al een best geldige reden om ergens niet te gaan werken.
Ben er verder nog steeds niet uit wat er met een "boerka" bedoeld wordt.
0
Frostyx
geplaatst: 28 september 2009, 14:34 uur
Waarom zou je dat willen
?
Ik moet mijn winterjas aan zo koud is het.
?Ik moet mijn winterjas aan zo koud is het.
0
geplaatst: 28 september 2009, 14:40 uur
Onderhond schreef:
De boerka, burka of burqa is een kledingstuk, dat vooral door (streng) islamitische vrouwen gedragen wordt. De boerka bedekt het gehele lichaam. [...] Bij de boerka zijn de ogen echter niet zichtbaar.

Bron: wikipedia.org
0
geplaatst: 28 september 2009, 14:41 uur
Ik ben altijd naakt:
-R&P (Nudist pur sang)
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
Ik ben nog nooit naakt geweest:
-R&P (Nudist pur sang)
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
0
Frostyx
geplaatst: 28 september 2009, 14:44 uur
Ik ben altijd naakt:
-R&P (Nudist pur sang)
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
-Frostyx (alleen als ik ga douchen of verkleden en bij uitzondering enzo, niet zoals Rob tijdens het eten)
-R&P (Nudist pur sang)
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
-Frostyx (alleen als ik ga douchen of verkleden en bij uitzondering enzo, niet zoals Rob tijdens het eten)
0
Frostyx
geplaatst: 28 september 2009, 14:44 uur
Animosh schreef:
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)
Dat lijkt wel een tipi

0
geplaatst: 28 september 2009, 15:16 uur
The Oath schreef:
En dat bepaal jij? Zoveel met politiek heeft dit nu ook weer niet te maken(quote)
0
Frostyx
geplaatst: 28 september 2009, 15:17 uur
Als ik de les niet in mag op school tenzij ik mijn pet af doe is ook geen politiek
===
===
0
geplaatst: 28 september 2009, 15:18 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik ben altijd naakt:
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
Ik ben altijd naakt:
Ik ben regelmatig naakt:
Ik ben zelden naakt:
Is dit topic niet ooit gesloten vanwege dit soort geneuzel?
0
geplaatst: 28 september 2009, 16:26 uur
Animosh schreef:
De boerka, burka of burqa is een kledingstuk, dat vooral door (streng) islamitische vrouwen gedragen wordt. De boerka bedekt het gehele lichaam. [...] Bij de boerka zijn de ogen echter niet zichtbaar.
(quote)
Dat leek mij ook, maar dat is dan weer geen kledingstuk wat je "afdoet". Dat men zulk ding niet draagt op een werkplek vind ik normaal. Dat men kan zeuren over een hoofddoek begrijp ik dan weer helemaal niet.
0
geplaatst: 28 september 2009, 17:30 uur
In de Wiki staat toch duidelijk:
Aangezien het de laatste weken herhaaldelijk mis is gegaan, dan nu toch maar een slotje op dit topic.
edit: bericht hierna verwijderd (sorry KS)
discussies over politiek en/of religie worden niet toegestaan, omdat deze vaak snel uit de hand lopen.
Aangezien het de laatste weken herhaaldelijk mis is gegaan, dan nu toch maar een slotje op dit topic.
edit: bericht hierna verwijderd (sorry KS)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.