De Site / Gebruikers / Wanneer heb je voor het laatst iets nieuws uitgeprobeerd?
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2009, 21:11 uur
Heb je ooit het besluit genomen om naar een artiest te luisteren waar je voorheen nooit naar luisterde? Wanneer deed je dat voor het laatst?
Even voor de duidelijkheid: kort geleden luisterde ik voor het eerst naar Eric Clapton. In het begin even wennen, maar nu kan ik de man waarderen.
Even voor de duidelijkheid: kort geleden luisterde ik voor het eerst naar Eric Clapton. In het begin even wennen, maar nu kan ik de man waarderen.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 00:05 uur
Overlaatst ben ik Peter Hammill eens gaan beluisteren na een tip van Misterfool, dit is zeker goed meegevallen. De review zal wel nog wat op zich laten wachten want ik weet wel nog niet wat ik erover kan schrijven.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 10:09 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Heb je ooit het besluit genomen om naar een artiest te luisteren waar je voorheen nooit naar luisterde?
Heb je ooit het besluit genomen om naar een artiest te luisteren waar je voorheen nooit naar luisterde?
Natuurlijk, duizenden keren. De laatste keer was gisteren.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 10:34 uur
herman schreef:
(quote)
Naar welke artiest luisterde je gisteren?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 juli 2009, 10:44 uur
Vorige week het album Floodplain van Kronos Quartet dat hier te boek staat als Wereld / Avant-Garde. Dat was nu een echte première voor mij.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 13:38 uur
Elvis Hitchcock schreef:
(quote)
Pere Ubu. En voor het eerst naar The Dance, Golden Bug en wat A1 Bassline remixes.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 18:20 uur
barrett schreef:
Overlaatst ben ik Peter Hammill eens gaan beluisteren na een tip van Misterfool, dit is zeker goed meegevallen. De review zal wel nog wat op zich laten wachten want ik weet wel nog niet wat ik erover kan schrijven.
Ik heb het zelfde gedaan, inmiddels een week of drie geleden. Is mij behoorlijk tegengevallen, oftewel vond er geen fl....r aan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2009, 18:09 uur
Een hoop progrock bands zoals Caravan en King Crimson. Daarnaast bijvoorbeeld Miles Davis en Louis Armstrong. Allemaal goed bevallen.
Om het écht recent te houden: Gisteren heb ik me aan Syd Barrett's debuut gewaagd, beviel ook erg goed.
Om het écht recent te houden: Gisteren heb ik me aan Syd Barrett's debuut gewaagd, beviel ook erg goed.

0
geplaatst: 4 augustus 2009, 07:59 uur
Wayne Shorter, tenorsax. Prima, sluit wel aan bij Miles Davis.
Vitesse, de jaren 70 platen via Fonos besteld voor een vriend en vooral Out in the Country beviel goed.
Vitesse, de jaren 70 platen via Fonos besteld voor een vriend en vooral Out in the Country beviel goed.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 08:27 uur
Voor mij ook gisteren nog iets nieuws. Deze: Fanfarlo - Reservoir (2009)
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 18:00 uur
snarf349 schreef:
Ik heb het zelfde gedaan, inmiddels een week of drie geleden. Is mij behoorlijk tegengevallen, oftewel vond er geen fl....r aan.
(quote)
Het "probleem" met Hammill is dat ie nogal eens verandert. Ik vind ook lang niet alles van deze man goed. Maar dit nummer is toch geweldig:
YouTube - Peter Hammill - Just Good Friends
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 19:08 uur
Een weekje of twee geleden: drie cd's van Miles Davis voor een tientje. Bij de eerste luisterbeurt zenuwachtig geneuzel, maar nu begint het kwartje langzaam maar zeker toch wel een klein beetje te vallen. Behalve bij My Funny Valentine (livealbum); daar duren de nummers en het album me nog te lang.
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 19:20 uur
Ik heb newton faulkner ontdekt via musicmeter. Ben toch wel blij dat ik dat niet heb gemist.
Ook heb ik de serie: "Radio 1's live lounge" ontdekt via musicmeter. Ook daar kan ik niet meer zonder mee.
Ook heb ik de serie: "Radio 1's live lounge" ontdekt via musicmeter. Ook daar kan ik niet meer zonder mee.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 oktober 2009, 21:04 uur
Vandaag The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 19:31 uur
Deze week, ben voor de eerste keren jazz aan het luisteren. Ik heb in ieder geval al een jazzalbum gevonden wat me enorm goed bevalt, namelijk Head Hunters van Herbie Hancock
0
geplaatst: 12 februari 2010, 11:52 uur
Gisteren ben ik na vele goede commentaren van vrienden aan Morphine begonnen. Om precies te zijn: Dit album
0
geplaatst: 12 februari 2010, 11:59 uur
Zeg Reijersen, dat heeft toch helemaal geen soul 
Ik heb onlangs een cd box aangeschaft met vocal jazz. Degenen hier die mij een beetje kennen weten dat ik door de band genomen wit wegtrek als het "J-woord" valt, en dan doel ik dus niet op Jan Smit. Ik weet ook wel dat artiesten als Nina Simone, Dinah Washington en Sarah Vaugh nu niet bepaald grensverleggende freejazz hebben gemaakt maar voor mij persoonlijk is dit al een hele grote stap

Ik heb onlangs een cd box aangeschaft met vocal jazz. Degenen hier die mij een beetje kennen weten dat ik door de band genomen wit wegtrek als het "J-woord" valt, en dan doel ik dus niet op Jan Smit. Ik weet ook wel dat artiesten als Nina Simone, Dinah Washington en Sarah Vaugh nu niet bepaald grensverleggende freejazz hebben gemaakt maar voor mij persoonlijk is dit al een hele grote stap

0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:19 uur
Hmm... de laatste keer was 2 maanden terug. Toen begon ik voor het eerst Iron Maiden te luisteren.
0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:21 uur
0
geplaatst: 13 februari 2010, 20:27 uur
Ik ben de laatste tijd de Pitchfork Top 50 van 2009 te luisteren en met name bij de HM-albums (Honorable Mention, de albums die er dus net niet inkwamen) zijn 'apart'. Voorbeelden van mooie platen met voor mij nieuwe muziek zijn Converge (metalcore, hardcore punk), Oneida (een mix van noise, krautrock en psychedelica) en veel dance/electronica (o.a. Lindstrøm & Prins Thomas, Omar-S en Washed Out). Ik heb pas ongeveer 1/4 geluisterd van de Top 50 + 25 HM's en ik kan het iedereen aanraden om hier en hier eens te kijken. Deze lijst is al helemaal mooi 

0
Lukk0
geplaatst: 13 februari 2010, 20:43 uur
Oneida heeft vorig jaar met Rated O inderdaad een erg goed album afgeleverd, vooral de drones op de eerste cd en dan met name in 10:30 at the Oasis zijn fabuleus. De stijlswitch in vergelijking met de vorige albums is trouwens wel erg opvallend, daarvoor maakten ze toch meer muziek in de richting van New Order. Voor mij was dat het op één na beste album van 2009, vlak na Soap&Skin - Lovetune for Vacuum.
Die laatste lijst vind ik trouwens niet zo heel erg bijzonder, vooral erg voorspelbaar, daar staat wel erg veel in dat ik al gehoord heb. Ik heb dan liever die Honorable Mentions, daar zitten nog wel een paar albums tussen die ik eigenlijk nog even zou moeten luisteren.
Die laatste lijst vind ik trouwens niet zo heel erg bijzonder, vooral erg voorspelbaar, daar staat wel erg veel in dat ik al gehoord heb. Ik heb dan liever die Honorable Mentions, daar zitten nog wel een paar albums tussen die ik eigenlijk nog even zou moeten luisteren.
0
geplaatst: 14 februari 2010, 14:45 uur
Ik ben vandaag voor de eerste keer synthesisermuziek aan het luisteren (Vangelis, Jean Michel Jarre, Klaus Schulze) en dat bevalt me wel! 

0
geplaatst: 17 februari 2010, 18:43 uur
De jazz bevalt mij erg goed, er staan al 2 jazz-albums in mijn top 10 (Bitches Brew van Miles Davis en Head Hunters van Herbie Hancock)
0
geplaatst: 19 februari 2010, 18:46 uur
Ik kwam toevallig op Heligoland van Massive Attack en die is erg goed.
0
geplaatst: 20 februari 2010, 17:13 uur
Ik ben de laatste dagen Megadeth aan het ontdekken, Blood in The Water was in ieder geval een aardige kennismaking.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 20 februari 2010, 17:19 uur
Deze namiddag nog, Solace - Further (2000), als onderdeel van de Topic Het Metal Album van de Week: stoner metal!
* denotes required fields.