De Site / Gebruikers / Wat draai je nu?
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 29 april 2005, 23:31 uur

Het voelt alsof het al jaren geleden is dat ik deze grijsdraaide, terwijl het een paar maanden geleden was. Nu al een echte klassieker!
0
geplaatst: 29 april 2005, 23:45 uur
Die mag ik ook wel weer 's draaien...
Nu Anderson met Weradioanderson.

Nu Anderson met Weradioanderson.

0
ElMeroMero
geplaatst: 29 april 2005, 23:57 uur
Weer ff van iets instrumentaals genieten 

Mono-Hey, You EP

Mono-Hey, You EP
0
Dionysos
geplaatst: 1 mei 2005, 22:33 uur
Een mooie zomerse dag als deze kun je natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een gezonde portie huppelklassiek:

0
geplaatst: 1 mei 2005, 22:37 uur
Dionysos schreef:
Een mooie zomerse dag als deze kun je natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een gezonde portie huppelklassiek:
Nou, vanmiddag al geluisterd naar wat Bartòk. Ik heb mijn portie brokkelige joligheid al achter de rug

Daarom:

0
ElMeroMero
geplaatst: 1 mei 2005, 22:42 uur
Tja die mythe hé ? In hoeverre zou die hetze tussen Salieri en Mozart echt hebben bestaan ? Deze tijdgenoten waren zeker weten rivalen, dat wil ik graag geloven, maar die passie van Salieri om het fenomeen Mozart tot de grond af te breken vind ik in "Amadeus" nogal ongeloofwaardig overkomen.
Per slot van rekening kon Salieri altijd een lange neus opsteken naar Mozart omdat zijn werk destijds in de belangrijke sociale kringen een pak bekender was dan dat van Mozart.
Feit is wel dat Mozart met zijn prachtige speelse muziek (en ook zijn niet-zo-speelse muziek natuurlijk) zowat onsterfelijk is geworden terwijl Salieri is ondergesneeuwd door de geschiedenis. En als ik mijn oren moet geloven is dat onterecht, want Salieri was meer dan alleen een hardwerkende musicus.
Maar ja, Mozart was dan weer een supergenie die maar eenmaal in de zoveel honderd jaar de muzikale wereld komt verrijken met schitterende composities. En daar steekt iedereen natuurlijk vrij schril vanaf.
Gelukkig heeft la Grande Cecilia met deze mooie plaat Salieri tenminste een beetje uit de anonimiteit getrokken.

0
geplaatst: 1 mei 2005, 22:46 uur
ElMeroMero schreef:
Tja die mythe hé ? In hoeverre zou die hetze tussen Salieri en Mozart echt hebben bestaan ? Deze tijdgenoten waren zeker weten rivalen
Tja die mythe hé ? In hoeverre zou die hetze tussen Salieri en Mozart echt hebben bestaan ? Deze tijdgenoten waren zeker weten rivalen
Geen bliksem zonder elektriciteit. Geen creatie zonder elektriciteit. Leve de rivaliteit

geworden terwijl Salieri is ondergesneeuwd door de geschiedenis. En als ik mijn oren moet geloven is dat onterecht, want Salieri was meer dan een getalenteerde musicus.
Gelukkig is er nog zo iets als serendipiteit, nietwaar?

Gelukkig heeft la Grande Cecilia met deze mooie plaat Salieri tenminste een beetje uit de anonimiteit getrokken. 

Leve Bartoli en leve ElMeroMero

0
ElMeroMero
geplaatst: 1 mei 2005, 22:50 uur
Dionysos schreef:
Een mooie zomerse dag als deze kun je natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een gezonde portie huppelklassiek
Een mooie zomerse dag als deze kun je natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een gezonde portie huppelklassiek
Ah de Rode Priester. Goede keus en een schitterend idee voor het volgende plaatje in mijn speelblik

Zachary Glass schreef:

Daar kan ik slechts "Amen"op zeggen

0
geplaatst: 1 mei 2005, 22:56 uur
Het is een vrolijke dag, laten we die goede herinneringen nog wat bewerken met de muzikale sloophamer. Deconstructie is altijd het begin van de opbouw 

0
geplaatst: 2 mei 2005, 00:06 uur
ElMeroMero schreef:
Tja die mythe hé ? In hoeverre zou die hetze tussen Salieri en Mozart echt hebben bestaan ? Deze tijdgenoten waren zeker weten rivalen, dat wil ik graag geloven, maar die passie van Salieri om het fenomeen Mozart tot de grond af te breken vind ik in "Amadeus" nogal ongeloofwaardig overkomen.
(quote)
Hij brak Mozart ook niet af, maar God, omdat Hij Mozart op zijn pad bracht. Hij was idolaat van de man die hij hartgrondig haatte. Prachtig drama toch?
0
geplaatst: 2 mei 2005, 00:33 uur
Zach is echt mijn Smog-maatje. 
I was beautiful with all my lights
Loomed so large on the horizon
So large, people thought my windows
Were stars
So large on the horizon
People thought my windows
Were stars

I was beautiful with all my lights
Loomed so large on the horizon
So large, people thought my windows
Were stars
So large on the horizon
People thought my windows
Were stars
0
geplaatst: 2 mei 2005, 13:41 uur
Jaaa, hoor, Y

En binnenkort een nieuwe Smog-schijf, laat ik het op z'n Bloompjes zeggen: "die moet ik hebben"

0
geplaatst: 2 mei 2005, 15:30 uur
De Kaiser Chiefs nog maar eens. En Smog komt binnenkort naar Nederland, maar volgens mij weet ik dat, omdat Yak dat een paar dagen eerder hier heeft gepost. 

0
geplaatst: 2 mei 2005, 16:04 uur

Luister hem voor het eerst, met dank aan Audioscrobbler's recommendations systeem

0
geplaatst: 2 mei 2005, 16:26 uur

Dit gaat onderhand wel richting 4,5 voor mij. Heb nu nog een 4 staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.