De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht?
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 juli 2010, 15:34 uur
Op aanraden van pa:
Rupa & the April Fishes - Este Mundo
Rupa & the April Fishes - Este Mundo
0
geplaatst: 19 juli 2010, 16:40 uur
LP:
Neil Young and the Bluenotes This Notes For You
Neil Young and the Shocking Pinks Everybody's Rockin'
Neil Young Sample And Hold
Neil Young Trans
Neil Young Hawks & Doves
Neil Young & Crazy Horse Re-ac-tor
Neil Young & Crazy Horse Live Rust
Neil Young & Crazy Horse Rust Never Sleeps
Neil Young Comes a Time
Neil Young & Crazy Horse American Stars 'N Bars
The Stills-Young Band Long May You Run
Neil Young Freedom
Crosby, Stills, Nash & Young American Dream
David Bowie Scary Monsters
CD:
Anathema We're Here Because We're Here
AC/DC Who Made Who [Remastered]
Masterplan Time to be King
DVD:
Hannibal Rising
the Boat that Rocked
Mission Impossible
Dawn of the Dead
Shirt:
Violator
Neil Young and the Bluenotes This Notes For You
Neil Young and the Shocking Pinks Everybody's Rockin'
Neil Young Sample And Hold
Neil Young Trans
Neil Young Hawks & Doves
Neil Young & Crazy Horse Re-ac-tor
Neil Young & Crazy Horse Live Rust
Neil Young & Crazy Horse Rust Never Sleeps
Neil Young Comes a Time
Neil Young & Crazy Horse American Stars 'N Bars
The Stills-Young Band Long May You Run
Neil Young Freedom
Crosby, Stills, Nash & Young American Dream
David Bowie Scary Monsters
CD:
Anathema We're Here Because We're Here
AC/DC Who Made Who [Remastered]
Masterplan Time to be King
DVD:
Hannibal Rising
the Boat that Rocked
Mission Impossible
Dawn of the Dead
Shirt:
Violator
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 juli 2010, 16:50 uur
Gaaf!
Maar Neil Young - Sample and Hold.. Wat is dat? Bootleg, single?
Maar Neil Young - Sample and Hold.. Wat is dat? Bootleg, single?
0
geplaatst: 19 juli 2010, 17:15 uur
Laurens, een tip voor je: Leonard Cohen, zoveel beter dan Niel Jong.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 17:21 uur
Cohen zit al in de verzameling, maar nee, Neil Young vind ik echt beter 
@ Stijn_Slayer: Sample and Hold (12") is een single, van het Trans album

@ Stijn_Slayer: Sample and Hold (12") is een single, van het Trans album

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 juli 2010, 17:49 uur
Slowgaze schreef:
Ga nou maar lekker buiten spelen, de zon schijnt.

0
Sietse
geplaatst: 20 juli 2010, 12:32 uur
Heather Woods Broderick - From The Ground
Richard Youngs - Beyond The Valley Of Ultrahits
Toro Y Moi - Leave Everywhere
Richard Youngs & Simon Wickham-Smith - 20 Years
Richard Youngs - Beyond The Valley Of Ultrahits
Toro Y Moi - Leave Everywhere
Richard Youngs & Simon Wickham-Smith - 20 Years
0
geplaatst: 20 juli 2010, 13:45 uur
0
Sietse
geplaatst: 20 juli 2010, 14:06 uur
lebowski schreef:
Nope, € 26.
(quote)
Nope, € 26.
Daar heb ik ooit 12 euro voor betaald, nieuw, (op een beurs) dus dat is echt duur.
Net ook nog binnen:
Nickolas Mohanna - Transmission Hue
0
geplaatst: 20 juli 2010, 16:25 uur
lebowski schreef:
Nope, € 26.
(quote)
Nope, € 26.
Hm, das best prijzig, maar dan heb je wel minstens near mint neem ik aan. Helaas ook geen LP die ik regelmatig tegenkom. Ooit eentje gehad maar die heb ik verkocht, toen nog voor een tientje. Krijg er vast wel weer eentje in handen, ooit...
0
geplaatst: 20 juli 2010, 16:45 uur
reptile71 schreef:
Hm, das best prijzig, maar dan heb je wel minstens near mint neem ik aan. Helaas ook geen LP die ik regelmatig tegenkom. Ooit eentje gehad maar die heb ik verkocht, toen nog voor een tientje. Krijg er vast wel weer eentje in handen, ooit...
(quote)
't zit aan de bovenkant van de markt; ik heb er 18 voor betaald en voor die Sandy Devotional 9 (en dat vond ik echt een koopje); beide draai ik overigens van cd - om het vinyl te ontzien (één enkele keer draai ik van vinyl).
Overigens vraag jij ook fikse prijzen bijv. voor Modern Eon; de meeste vinyl-albums van na '90 zijn een stuk moeilijker te vinden, na '90 werden er slechts kleine series geperst; vandaar dat Laughing Stock een heel lastige is - je ziet 'em wel eens aangeboden voor bedragen ruim boven de 100 euro.
0
geplaatst: 20 juli 2010, 17:22 uur
Een gemiddelde LP kost bij mij 3,95 of 4,95. Slechts enkele exemplaren kosten boven de 20 euro. Modern Eon - Fiction Tales is bijv. een nieuw exemplaar en die kom je niet zo snel tegen. Sommige LP's zijn rarities die ik ook niet graag snel kwijt wil, zoals The Bugs - Emotion (1981) mini LP dus ja, dan moet je ervoor betalen als je hem wil hebben.
Eigenlijk vind ik LP's uit de jaren 90 niet zo leuk. Bij LP's gaat mijn voorkeur uit naar albums die origineel alleen op vinyl waren uitgebracht (cassettes tel ik uiteraard niet mee dan). Hoewel daar natuurlijk uitzonderingen op bestaan: Spirit of Eden is ook uit het cd-tijdperk.
Eigenlijk vind ik LP's uit de jaren 90 niet zo leuk. Bij LP's gaat mijn voorkeur uit naar albums die origineel alleen op vinyl waren uitgebracht (cassettes tel ik uiteraard niet mee dan). Hoewel daar natuurlijk uitzonderingen op bestaan: Spirit of Eden is ook uit het cd-tijdperk.
0
geplaatst: 20 juli 2010, 17:38 uur
Het is idd gewoon een marktmechaniek: vraag en aanbod; mint-albums brengen gewoon meer op. En je maakt wel eens mee dat mensen een lp kochten om de cd (of de zelfgemaakte cassette ervan) dan te draaien, zodat die lp nog perfect is.
Soms heb je ook gewoon mazzel - in mijn geval met Rational Youth - en vind je een heel goede plaat in een één-euro doos. Helaas zit er nooit Factory, 4AD, Korova, Statik of vergelijkbare labels in dat soort dozen.
Mijn laatste aankopen:
Vinyl:
Fragments of work in Progress - een compilatie op 4AD
Ton Lebbink - Luchtkastelen
cd:
National - Boxer
Soms heb je ook gewoon mazzel - in mijn geval met Rational Youth - en vind je een heel goede plaat in een één-euro doos. Helaas zit er nooit Factory, 4AD, Korova, Statik of vergelijkbare labels in dat soort dozen.
Mijn laatste aankopen:
Vinyl:
Fragments of work in Progress - een compilatie op 4AD
Ton Lebbink - Luchtkastelen
cd:
National - Boxer
0
geplaatst: 20 juli 2010, 17:55 uur
Laughing Stock wordt op het moment op Discogs aangeboden voor € 70, net als bijvoorbeeld Superunknown van Soundgarden, twee LP's van mijn wishlist. Maar dat is nog peanuts bij dEUS-vinyl, boven de € 200 is geen uitzondering.
0
geplaatst: 20 juli 2010, 20:08 uur
lebowski schreef:
Laughing Stock wordt op het moment op Discogs aangeboden voor € 70, net als bijvoorbeeld Superunknown van Soundgarden, twee LP's van mijn wishlist. Maar dat is nog peanuts bij dEUS-vinyl, boven de € 200 is geen uitzondering.
Ik schrok al - dacht dat ik iets gemist had; 't is een Griekse persing en die zijn net als Spaanse en Franse (vaak) van mindere kwaliteit - daar werd nl één moeder (matrijs) gebruikt om er heel veel zonen (platen) mee te persen (veel meer dan in NL, UK of D).
dEUS - heb ik niets mee, dus daarover kan ik niets zeggen. Weet wel dat er onlangs op E-bay een heel speciale Zed Leppelin voor een paar duizend is gegaan.
0
geplaatst: 20 juli 2010, 20:10 uur
lebowski schreef:
Maar dat is nog peanuts bij dEUS-vinyl, boven de € 200 is geen uitzondering.
Maar dat is nog peanuts bij dEUS-vinyl, boven de € 200 is geen uitzondering.
Het laatste album kost slechts €11,-.
on topic;
Op cd;

(gekregen)
0
geplaatst: 20 juli 2010, 20:14 uur
Mijn laatste bestelling lag vandaag op de deurmat: Autopsy - Severed survival 20th anniversary edition. Het eerder op cd uitgebrachte album met als extra een bonus disc met rare live/rehearsal recordings plus 2 new studio tracks.
Normaal gesproken heb ik daar vaak maling aan als een plaat weer eens opnieuw uitgebracht wordt, maar Autopsy is een uitzondering. 9 euro is geen gekke prijs bij de Cosmox voor a true death metal classic from the lords of gore. Dit was dan de derde keer dat dit album door mij is aangeschaft. Later een bespreking op de Autopsy pagina.
Normaal gesproken heb ik daar vaak maling aan als een plaat weer eens opnieuw uitgebracht wordt, maar Autopsy is een uitzondering. 9 euro is geen gekke prijs bij de Cosmox voor a true death metal classic from the lords of gore. Dit was dan de derde keer dat dit album door mij is aangeschaft. Later een bespreking op de Autopsy pagina.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.