MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht?

zoeken in:
sxesven
Jep, allemaal vrij essentieel voor zover je nog niet bekend bent met LHD daar zeker verandering in gaan brengen, geweldige HN! Die Tourette werd op het Troniksboard door meerdere mensen genoemd als één van de beste HN-releases van het vorige decennium, dus ben erg benieuwd!

Gallow
Netjes zelf heb ik Cherry Point - Smog City besteld.

sxesven
Nice, erg fijn tapeje

Besteld bij Large:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Leuk shirt.

Zojuist op de deurmat:

(afbeelding)

Maar nog niet op MuMe, dus maar weer eens aan het toevoegen.

En las er gisteravond net een nieuwe lovende recensie over, dus dat komt mooi uit.

sxesven
Geweldig

Ik zie dat je Satoko Fujii zelfs in je top 10 hebt staan! Nice.

Vinyl:

(afbeelding)
Big Brother and the Holding Company - How Hard Is It

(afbeelding)

(afbeelding)

Boeken:
Boris Pasternak - Dokter Zjivago
Harper Lee - To Kill a Mockingbird
Willem Frederik Hermans - Au Pair
Harry Mulisch - De Ontdekking van de Hemel
Tolstoi - Oorlog en vrede
Tom Wolfe - Bonfire of Vanities

Op harper Lee na allemaal gelezen.
Ik heb trouwens een Oorlog en vrede uit de serie vd Russische bibliotheek met een heleboel Franse dialogen.

Dr Zijvago is niet trouw aan de film

Een beetje eruditie is tegenwoordig ver gezocht. Hip dat je ze allemaal al gelezen hebt, Dokter Zjivago moet ik binnenkort maar aan beginnen: heb toch best een stapel Russische boeken lezen en heb alleen nog maar m'n Tsjechov gelezen.

Gogol is toch wel mijn favoriet en van Tolstoi het "kleine " de Kreutzer sonate.

Aantekeninge uit het ondergrondse van Dostojevski is als volgende aan de beurt, daarna ga ik mijn romans van Gorki lezen denk ik. Of die van Pasternak, die overigens ook geen onverdienstelijk dichter was.

Ik heb 4 russen in mijn boekenmeter top 10

BoekMeter.nl - de boekensite voor liefhebbers

cd

(afbeelding)

Sungrazer- Mirador

Gekregen voor niks via een onbekende op internet: een Hifi Set uit begin jaren 90 die stond te verstoffen op zolder in de originele dozen, met originele reserveronderdelen, een servicegeschiedenis, handleidingen en aankoopbon (3900 gulden). Plaatjes via google.

(afbeelding)
Marantz CD-60

(afbeelding)

Rotel RA-820AX (110 Watts)

(afbeelding)
Duson Epsilon Colonne (grote, zwarte luidsprekers)

Hoe geniaal is dat? Vrijdag ga ik alles aansluiten.

Is die hi-fi set zo geniaal dat ie lid mag worden van de Mensa?

Mooi spul, vooral die Rotel.

Die Rotel is nog wel het minste van de set (dat is nooit een high-end versterker geweest), meer een degelijke middenklasser). De Marantz cd speler doet het prima, maar volgens mij moet ik het tandwiel van de lade smeren of vervangen (bijft op een punt hangen). Het geluid van de speler is daarentegen geweldig. Wie geeft nu zoiets gratis weg?

(afbeelding)

Ik kon het niet laten.

, bedankt hij is leuk.
enne ......

Overigens heb ik die een paar jaar terug al eens gekocht

Nakur schreef:
Die Rotel is nog wel het minste van de set (dat is nooit een high-end versterker geweest), meer een degelijke middenklasser). De Marantz cd speler doet het prima, maar volgens mij moet ik het tandwiel van de lade smeren of vervangen (bijft ope en enkel punt hangen). Het geluid van de speler is daarentegen geweldig. Wie geeft nu zoiets gratis weg?

Het ziet er idd wel heel kek uit en het is in zekere zin Vintage Audio; kreeg zowat tranen in de ogen van nostalgie. Ben wel benieuwd hoe lang die CD-60 zich houdt; heb een aantal jaren gedraaid met een CD62 (of was het nou een 63 -iig een type waarvan een Ken Ishigawa editie bestond); da's echt al een aantal cd-spelers terug en lasers hebben helaas niet het eeuwige leven. Dat blijven hangen van die tray is idd wel een bekende klacht.

--edit--
neem wel goeie draadjes om alles te verbinden;dat scheelt een slok op een borrel. Zal wel eens kijken of ik nog een interlink of zo heb liggen.

Die Rotel is inderdaad een prima middenklasser, maar ja zo iets als een Mark Levison krijg je nu eenmaal niet zo cadeau.
Het gaat toch vooral om de muziek.

Speakers zijn top en die Marantz ook, die zal het eerst slijtage (bewegende delen) krijgen .
Zeker speakers en versterker kunnen nog lang mee.

(afbeelding)

Suede - Coming Up

Bedantk Mjuman en Rudi S. Mijn vader heeft nog een Marantz tuner/receiver staan, maar zover ik met mijn kopetl heb gehoord, klinkt de Rotel prima. Er zitten nog twee vergulde ibterlinkkabels bij. De beste man raadde me wel aan om de luidsprekerkabels te vervangen omdat die door de zolderlucht kunnen zijn aangetast.

leuk detail: alle objecten zaten in originele doos en originele plastic hoezen. Ik ga vanmiddag wel nieuwe vergulde banaanstekkers halen (set was niet compleet) en stalen luidspreker-spikes. Op marktplaats staan ook marantz/philips tandwielen voor weinig geld, dus van de week ga ik leren sleutelen aan HiFi.

Ik kan niet wachten om alles aan te sluiten en de speakers te horen! Ik heb 8 jaar gedaan met mijn (overigens uitstekende) Sony miniset, maar dit is echt andere koek. En ik ben nog steeds positief verrast dat een liefhebber dit zomaar weggeeft.

Eindelijk zijn mijn posters binnen.

Een grote (50x50 of 60x60) van Love Over Gold

En 4 kleine van Spirit of Eden, ( ), Disintegration en Crime of the Century.
Welke ik tegen elkaar ga doen, zodat je een groot vierkant krijgt.

Foto's zal ik later nog wel een keer plaatsen.

Stijn_Slayer
De plaat met de meest gaye hoes ooit, bekijken op eigen risico:

(afbeelding)

Jullie begrijpen dat ik natuurlijk niet in de platenzaak met deze cd naar de toonbank ben gelopen om daarna de fronzende blikken van de verkoper in ontvangst te nemen. Nee, gewoon een tweedehandsje. Dan hoeft niemand 't te zien.

chevy93 schreef:
Eindelijk zijn mijn posters binnen.

Een grote (50x50 of 60x60) van Love Over Gold

Foto's zal ik later nog wel een keer plaatsen.

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.