De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht?
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 13:46 uur
0
DonDijk
geplaatst: 2 oktober 2008, 13:49 uur
Dime schreef:
Die heb ik ook, oerhollandse degelijkheid, topper.
(quote)
Die heb ik ook, oerhollandse degelijkheid, topper.

Gekregen voor mn verjaardag.
0
sxesven
geplaatst: 2 oktober 2008, 15:33 uur
jeko schreef:
nou oersted en noisembryo nog zien te scoren.
(quote)
nou oersted en noisembryo nog zien te scoren.
Oersted staat voor 40 euri op discogs, mocht je dat eraan kwijt willen.

0
geplaatst: 2 oktober 2008, 22:46 uur
Ruby1966 schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Dank je wel, Allmusic
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Dank je wel, Allmusic

prachtig!
0
sxesven
geplaatst: 3 oktober 2008, 08:36 uur

AxemRangers - Two Stories C30

AxemRangers - Recycled Music C60
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 09:13 uur
Halo Manash - Lanuage of Red Goats
Raison 'D etre - The Luminous Experience
Foundation Hope - Tune For The Wounded
Beyond Sensory Experience - No Light In Our Eyes
Desiderii Marginis - Seven Sorrows
Vestigial - Translucent Communion
0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2008, 12:27 uur
Het lijkt erop dat het artwork bij CMI er op vooruit gaat...
Al was het vaak toch al redelijk aansprekend, zitten toch een paar hele mooie bij.
Al was het vaak toch al redelijk aansprekend, zitten toch een paar hele mooie bij.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 15:47 uur

Stage Fright - The Band

Who's Next - The Who

Beaubourg - Vangelis

Spiral - Vangelis

Albedo 0.39 - Vangelis
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 19:38 uur
Sietse Schreef: Het lijkt erop dat het artwork bij CMI er op vooruit gaat...
Mm, ben ik met je eens. Het lijkt mij zowieso heel moeilijk een artwork te kiezen bij muziek waarbij iedere luisteraar een hele eigen invulling heeft. Verder heb ik het idee dat het iets meer is aangepast aan een groter publiek daarnaast is er m.i. een duidelijke onderscheiding te maken in toegankelijk en minder toegankelijk.
0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2008, 21:14 uur
TJN schreef:
Mm, ben ik met je eens. Het lijkt mij zowieso heel moeilijk een artwork te kiezen bij muziek waarbij iedere luisteraar een hele eigen invulling heeft.
(quote)
Mm, ben ik met je eens. Het lijkt mij zowieso heel moeilijk een artwork te kiezen bij muziek waarbij iedere luisteraar een hele eigen invulling heeft.
Dat is waar, maar ik denk dat we vooral uit moeten gaan van wat de artiest of het label wil zeggen.
Verder heb ik het idee dat het iets meer is aangepast aan een groter publiek daarnaast is er m.i. een duidelijke onderscheiding te maken in toegankelijk en minder toegankelijk.
Weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Kan niet oordelen of het geluid van CMI toegankelijker is geworden over de jaren, of juist minder. Heb alleen vrij oude releases van het label.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 22:11 uur
Deze plaat draai ik:

Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik zie deze muziek als een kunstvorm. Het is aan de luisteraar in welke vorm hij het gieten wil. Ik denk dat het de kunst is zoveel mogelijk voorstellingen samen te pakken in een artwork. En wellicht is dat wat er enigszins verbeterd is. Een plaat moet natuurlijk een verhaal hebben, een voorstelling van de kunstenaar, de kunstenaar beeld uit.. en geeft middels de hoes zijn voorstelling weer, dat kan een begin zijn voor de luisteraar maar uiteindelijk maakt die er zijn eigen voorstelling van. Blijft persoonlijk, als een schilderij.
Ik ook niet, ik luister nu ongeveer 2 jaar deze muziek en ben daarin gegroeid. Wat eerst heel zwaar was lijkt nu heerlijk 'gewoon'. Daarbij bestel ik alleen de wat mildere stukken. Ik hou niet van hectisch, hysterisch en chaotisch, dat is mij te druk. Maar als ik naar enkele projecten luister zoals Foundation Hope en Beyond Sensory Experience, die zijn toch echt milder geworden en minder Dark/ industrial Ambient als op hun vorige albums.

Sietse schreef: Dat is waar, maar ik denk dat we vooral uit moeten gaan van wat de artiest of het label wil zeggen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, ik zie deze muziek als een kunstvorm. Het is aan de luisteraar in welke vorm hij het gieten wil. Ik denk dat het de kunst is zoveel mogelijk voorstellingen samen te pakken in een artwork. En wellicht is dat wat er enigszins verbeterd is. Een plaat moet natuurlijk een verhaal hebben, een voorstelling van de kunstenaar, de kunstenaar beeld uit.. en geeft middels de hoes zijn voorstelling weer, dat kan een begin zijn voor de luisteraar maar uiteindelijk maakt die er zijn eigen voorstelling van. Blijft persoonlijk, als een schilderij.
Sietse schreef: Weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Kan niet oordelen of het geluid van CMI toegankelijker is geworden over de jaren, of juist minder. Heb alleen vrij oude releases van het label.
Ik ook niet, ik luister nu ongeveer 2 jaar deze muziek en ben daarin gegroeid. Wat eerst heel zwaar was lijkt nu heerlijk 'gewoon'. Daarbij bestel ik alleen de wat mildere stukken. Ik hou niet van hectisch, hysterisch en chaotisch, dat is mij te druk. Maar als ik naar enkele projecten luister zoals Foundation Hope en Beyond Sensory Experience, die zijn toch echt milder geworden en minder Dark/ industrial Ambient als op hun vorige albums.
0
Sietse
geplaatst: 4 oktober 2008, 02:23 uur
TJN schreef:
Deze plaat draai ik:
(afbeelding)
Deze plaat draai ik:
(afbeelding)
(quote)
Dus met wat je zegt is de hoes nog steeds het gene dat de artiest wil zeggen. Hoe iemand dat interpreteert is een ander verhaal en staat wat mij betreft los van de keuze die de artiest maakt om een hoes te gebruiken.
Voor de artiest wil deze hoes iets zeggen, wat jij als luisteraar daar mee doet moet je zelf weten.
(quote)
Die acts ken ik niet eens, zo lang volg ik het al niet meer wat CMI doet (lees: 8 jaar ofzo). De oudste release die ik heb van CMI is zo'n 10 jaar oud en is van Raison d'Etre.
Ik heb nog wel nieuwere acts gehoord zoals Coph Nia en Sophia, maar dat vind ik eigenlijk gewoon echt bagger. Zodra het allemaal echt gothic geneuzel werd ben ik afgehaakt. Daarnaast vind ik veel van die nieuwe Dark Ambient erg mager klinken. Heeft niet de spanning die je in de oudere jaren 80 en 90 releases terug vindt.
Alleen Moljebka Pvlse doet het bij mij echt goed (en dan nog heruitgaven en nieuw werk van oude gedienden zoals In Slaughter Natives, MZ 412 en Raison d'Etre)
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 12:34 uur
Sietse schreef: Die acts ken ik niet eens, zo lang volg ik het al niet meer wat CMI doet (lees: 8 jaar ofzo). De oudste release die ik heb van CMI is zo'n 10 jaar oud en is van Raison d'Etre.
Ik heb nog wel nieuwere acts gehoord zoals Coph Nia en Sophia, maar dat vind ik eigenlijk gewoon echt bagger. Zodra het allemaal echt gothic geneuzel werd ben ik afgehaakt. Daarnaast vind ik veel van die nieuwe Dark Ambient erg mager klinken. Heeft niet de spanning die je in de oudere jaren 80 en 90 releases terug vindt.
Alleen Moljebka Pvlse doet het bij mij echt goed (en dan nog heruitgaven en nieuw werk van oude gedienden zoals In Slaughter Natives, MZ 412 en Raison d'Etre)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, tof trouwens om het er met je te over hebben want mij boeit het nu enorm. Dit zijn voor mij de piekdagen van het werk van CMI en consorten. Het zou best kunnen dat het over een paar jaar voor mij net zo goed niet meer interessant is omdat de muziek die er vandaan komt me niet meer aanstaat. Ik ben op zoek naar meerdere labels die net zo, of misschien wel spannendere stukken uitbrengen. Heb je misschien tips voor me in welke hoek ik zou kunnen zoeken?
0
jeko
geplaatst: 4 oktober 2008, 14:14 uur
Zojuist in de brievenbus:

Shine On Taco - Roze Wolk (na vele omzwervingen binnen
)

Built to Spill - Perfect from Now On

Keith Fullerton Whitman - Lisbon

Jackie-O Motherfucker - Fig. 5

Shine On Taco - Roze Wolk (na vele omzwervingen binnen
)
Built to Spill - Perfect from Now On

Keith Fullerton Whitman - Lisbon

Jackie-O Motherfucker - Fig. 5
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 16:33 uur

In recordtempo de serie compleet. (behalve op 7 na, stomme vynyl-only release)

Made out of Babies - The Ruiner

0
geplaatst: 4 oktober 2008, 16:36 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.