MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / wat draai je nu #4

zoeken in:

Zorin schreef:
die CD van Kronos vindt CD toch niks aan

Ik bekijk dit topic zo nu en dan wel eens om muziek te ontdekken op basis van artwork. Soms levert dat mooie ontdekkingen op. Het is dan wel handig als de uitvoerende artiest en titel van het album vermeld worden of dat het albumplaatje "klikbaar" is gemaakt.

Het artwork van die CD waarnaar Kronos aan het luisteren is, is erg fraai. Dat prikkelt wel. Ik vermoed dat het metal o.i.d. is. Het valt me op dat er best veel metal-albums zijn met fraai artwork dat ik eigenlijk helemaal niet in de "metalhoek" zou plaatsen (deze overigens weer wel).

Lukk0
Als je de quote-knop gebruikt zie je het nummer waaronder het album op MuMe staat. Op die manier kan je het album toch vinden als je de hoes niet kent. Het is inderdaad wel makkelijker als de titels erbij staan of, nog beter, het plaatje klikbaar is.

Maar hoe vind je het album dan, als je alleen dat nummer hebt?

Hoe maak je dat plaatje eigenlijk klikbaar dan?

Lukk0
Elk album staat onder een nummer op MuMe, dit is bijvoorbeeld OK Computer:

musicmeter.nl/album/4

Verander het laatste nummer, en je komt bij een ander album. Bijvoorbeeld die van Kronos:

musicmeter.nl/album/52072

Als je dat dan invoert in de adresbalk van je browser, kom je hier terecht.

Plaatje klikbaar maken doe je zo: url toevoegen, dus de ketting in de functietoetsen boven het berichtvakje, daar de link invoeren van het album. Dan als omschrijving [ img ]plaatje bij album[ /img ]. Als je op quote klikt bij mijn bericht, zie je hoe de link dan opgebouwd is:

(afbeelding)

Oké, dank je. Logisch.

De techniek van het "klikbaar maken" beheers ik wel al.

eerder
(afbeelding)

nu
(afbeelding)

Zorin

(afbeelding)

Gas

Zorin

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.