De Site / Gebruikers / wat draai je nu #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2011, 20:32 uur
Ik bekijk dit topic zo nu en dan wel eens om muziek te ontdekken op basis van artwork. Soms levert dat mooie ontdekkingen op. Het is dan wel handig als de uitvoerende artiest en titel van het album vermeld worden of dat het albumplaatje "klikbaar" is gemaakt.
Het artwork van die CD waarnaar Kronos aan het luisteren is, is erg fraai. Dat prikkelt wel. Ik vermoed dat het metal o.i.d. is. Het valt me op dat er best veel metal-albums zijn met fraai artwork dat ik eigenlijk helemaal niet in de "metalhoek" zou plaatsen (deze overigens weer wel).
0
Lukk0
geplaatst: 6 maart 2011, 20:42 uur
Als je de quote-knop gebruikt zie je het nummer waaronder het album op MuMe staat. Op die manier kan je het album toch vinden als je de hoes niet kent. Het is inderdaad wel makkelijker als de titels erbij staan of, nog beter, het plaatje klikbaar is.
0
Lukk0
geplaatst: 6 maart 2011, 20:50 uur
Elk album staat onder een nummer op MuMe, dit is bijvoorbeeld OK Computer:
musicmeter.nl/album/4
Verander het laatste nummer, en je komt bij een ander album. Bijvoorbeeld die van Kronos:
musicmeter.nl/album/52072
Als je dat dan invoert in de adresbalk van je browser, kom je hier terecht.
Plaatje klikbaar maken doe je zo: url toevoegen, dus de ketting in de functietoetsen boven het berichtvakje, daar de link invoeren van het album. Dan als omschrijving [ img ]plaatje bij album[ /img ]. Als je op quote klikt bij mijn bericht, zie je hoe de link dan opgebouwd is:

musicmeter.nl/album/4
Verander het laatste nummer, en je komt bij een ander album. Bijvoorbeeld die van Kronos:
musicmeter.nl/album/52072
Als je dat dan invoert in de adresbalk van je browser, kom je hier terecht.
Plaatje klikbaar maken doe je zo: url toevoegen, dus de ketting in de functietoetsen boven het berichtvakje, daar de link invoeren van het album. Dan als omschrijving [ img ]plaatje bij album[ /img ]. Als je op quote klikt bij mijn bericht, zie je hoe de link dan opgebouwd is:

0
geplaatst: 6 maart 2011, 20:54 uur
Oké, dank je. Logisch.
De techniek van het "klikbaar maken" beheers ik wel al.
De techniek van het "klikbaar maken" beheers ik wel al.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 22:13 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.