MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn allereerste bijdrage ...

zoeken in:
indana schreef:
en dat je dan maar 2 favoriete tracks mag/kan selecteren....zucht

Op 12 augustus 2006 bij Soft Machine - Third (1970), het zou niet mijn laatste verzuchting zijn trouwens

The Scientist schreef:
niet heel ingewikkeld, als je naar de UR kijkt op het moment dat je teruggaat zie je wel wat je meot veranderen

...ter.nl/user/1816/log/2010/1

Dat is slim. Ik heb nu echt mijn allerallereerste bijdrages terug gevonden.

Op 16-3-2004 (de dag dat ik me aanmelde) om 15:48 heb ik respectievelijk 1,5* en 2* gestemd op deze twee albums:
2 Unlimited - No Limits! (1993)
2 Unlimited - Real Things (1994)

En vermoedelijk mijn eerste berichtje ooit volgde een minuut later, bij Real Things:
herman schreef:
Ik luisterde hier naar toen ik 15 was... Ik vind er nu allang geen drol meer aan, maar Nothing Like The Rain is best een goed nummer.

Eerste bericht bij m'n eerste stem van 17 november 2007 (en staat nog steeds fier op 5*):

GrafGantz schreef:
Ietwat overdreven gesteld is dit na al die jaren nog altijd het album dat alle andere albums in mijn collectie tot prutswerk reduceert. Als ik 1 album uit moest kiezen dat ik tot in lengte van dagen zou moeten draaien zonder enige kans op afwisseling zou ik zonder twijfel voor Pet Sounds gaan.

een van de allereerste (naar mijn inschatting) bij Fela Kuti's Confusion op 8 juni 2007

jellorum schreef:
sinds ik 's mans muziek ken is er geen houden aan
party!!! wat een vibes!!! alle muziek die ik ken van hem vind ik goed
en dan nog eens politiek ge-engageerd zijn als artiest
zjn zoon zet zijn werk verder maar van een heel wat minder kaliber dan deze man
enjoy

Een van mijn allereerste berichten, in ieder geval op de aanmeldingsdatum: 17 oktober 2008, heb ik geplaatst bij 'Dragonforce - Ultra Beatdown.'

jasper1991 schreef:
eigenlijk niet ál te veel verandert moet ik zeggen, alleen een paar rustige stukjes zijn nieuw.

ik was en blijf fan van dragonforce en word er misschien een beetje blind voor; het geluid van die heftige snelle heavy-metal sound in combinatie met een smurf die over "vallende sterren en huilende engelen in het oog van de storm' zingt of nouja gilt is misschien beter gezegd.
om nog maar te zwijgen over de heerlijke over-de-top solo's van herman, sam en vadim. het is natuurlijk wel een beetje macho-achtig maar zo meeslepend en pakkend
ik ben ook fan van power metal maar dit is zo origineel en wat onderscheidends ipv die modale bandjes met alle respect

het mooiste nummer van dit album vind ik heartbreak armageddon: beste zanglijnen, en het inhouden om dan terug te komen met een wervelende keyboardsolo.
voorkant vind ik overigens zeer gaaf! een soort vrouw met een machinegeweer maar je kan er ook weer een motor in zien of robot dus dat vind ik echt een stukje kunstzinnigheid maarja ieder zijn mening he

Hier heb ik maar een ding op te zeggen:

De allereerste stem die ik in mijn logboek kan terugvinden dateert van zondag 20 september 2009, 16:11 uur. Dat was op het album Hopes & Fears van Keane: 5 sterren. En daar sta ik nog steeds volledig achter, want dat album staat nog steeds op 1 in mijn top-10.

Het allereerste bericht wat ik echter kan terugvinden heb ik diezelfde dag op 15:28 uur geplaatst bij Arctic Monkeys' Humbug:
stoepkrijt schreef:
Heel sterk album! Apart, maar wel duidelijk Arctic Monkeys. De rustige nummers (fire and the thud, the jeweller's hands) kunnen me niet echt boeien, hoewel ik cornerstone wel een goed nummer vind.
Crying lightning is een topnummer, net als pretty vistors. 4,5 sterren voor Humbug.

Blijkbaar was dit dus mijn eerste stem, alleenm staat die niet in mijn logboek omdat ik mijn stem later heb aangepast: Van 4,5 naar 4 sterren en later weer omhoog naar 4,5. Ook hier sta ik nog steeds volledig achter, hoewel ik wel anders tegen het album ben gaan aankijken. Mijn favoriete en minst favoriete nummers zijn nog steeds hetzelfde!

Ben even aan het zoeken geweest maar kan helaas niet terug vinden wat nu daad werkelijk mijn eerste bijdrage aan de site is geweest (naast mijn inschrijving van 20 december 2007), maar waarschijnlijk zal het in een of andere K.O. zijn geweest.

Hier heb ik volgens mijn logboek mijn eerste stem geplaatst en iets van een mening geformuleerd.

Mijn eerste stappen op deze site (19 maart 2004) bestond uit flink sterren uitdelen aan favoriete albums.

De eerste 10 waren (en mij valt vooral de allereerste stem ooit op):

1. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
2. Prince - Sign O' the Times
3. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
4. Radiohead - OK Computer
5. Saybia - The Second You Sleep
6. Madonna - Ray of Light
7. Kate Bush - The Kick Inside
8. Prince - Lovesexy
9. Prince - Purple Rain
10. Prince - Parade

Volgens mij ben ik twee dagen daarna berichten gaan plaatsen en de eerste was dan waarschijnlijk bij Prince - Sign O' the Times:

aERodynamIC schreef:
1987: het mooiste Prince jaar. Sinds Purple rain een groot fan en met dit album kwam dat fan-zijn op een absoluut hoogtepunt terecht.
In het Utrechtse stadion het mooiste en opwindenste concert ooit gezien van deze kleine grote man.
Een album met alleen maar goede herinneringen !

Het was tevens het eerste berichtje bij dat album en daar moest verandering in komen vond ik.

Gelijk gevolgd met een berichtje door de man die mij wees op deze site:

titan schreef:
Welkom Eric

Ik weet wel dat personen als Oldfart, aERo en Orbit mij in het begin wat wegwijs maakten op de site, en dat ik al snel een waarschuwing kreeg omdat ik de albums van mijn moeder (Andre Hazes, Marco Borsato en BZN na de Annie Schilder periode) maar 1 stem gaf.
Waren blijkbaar anti-stemmen.
Ik snapte niet wat ik fout had gedaan; kwam er dan ook pas later achter dat er ook een mogelijkheid was om 0,5 stemmen te geven.

deric raven schreef:
Ik snapte niet wat ik fout had gedaan; kwam er dan ook pas later achter dat er ook een mogelijkheid was om 0,5 stemmen te geven.

Ach, je zat nog in je Justin Bieber-fase zullen we maar zeggen

't is niet mijn gewoonte mijzelve te citeren - op 18 juli 2008 schreef ik:

Mjuman schreef:
Closer,

Hoe dichtbij kun je komen? Toen ik de plaat kocht en 'em op de draaitafel legde, leek er een (bloed)rode gloed over te liggen. Een teken dacht ik, in eerste instantie - Ian Curtis was niet meer.

Joy Division had enorme indruk gemaakt tijdens een live concert. Closer, in al zijn sereniteit (hoes en foto) had een enorme impact. Trof me als de dood van mijn eerste Siamese kat. "Love wil tear us apart" was verschenen en nu kwam "Heart and Soul", "Decades" ("Where are the young men...") .

En toch, "maar" 4,5 ster - heel simpel: Unknown Pleasures kwam aan als een mokerslag en was een onverwachter 'genoegen'. Maar Closer is triester, minder boos en daarom mooier.

En die vergelijking met The Doors (heb ik ook live gezien): ophouden ermee; Joy Division had geen orgel, zong niet over drank en vrouwen en Ian ligt niet op Pere Lachaise in Parijs. Luister anders maar eens naar "This is the end" (Doors), ook in Apocalypse now en zet daar maar eens een Joy Division song naast, of om mijn part LA Woman - en probeer dat eens te matchen met iets van Joy Division.

En vergelijk ook Franz Ferdinand, een heel puike band, niet met Joy Division - luister en laat de dingen tot je doordringen. Vroeger werd Echo and the Bunnymen vergeleken met The Doors - en daar zit meer in.

p.s. na al mijn vinyl geruimd te hebben in 1987; heb ik onlangs Closer weer teruggekocht op vinyl - de eerste editie.

Inmiddels 5 sterren en dat blijft ie - wijsheid komt met de jaren

Mijn allereerste bijdrage dateert alweer van 4 februari 2005, toen ik nog 16 was. Ook al is de bijdrage zelf niet bijster memorabel, staan de toen geplaatste 5* nog steeds als een huis.

Ward schreef:
Lost in the supermarket en The Guns of Brixton zijn mijn favorieten van deze plaat. Maar ik vind ze allemaal heel goed. Duidelijk het beste album van The Clash.

Iets meer dan 2 jaar geleden was dit mijn eerste bericht bij Mama's Gun van Erykah Badu:
kemm schreef:
Mijn allereerste stem op deze site, en die kan niet anders dan naar deze gaan. Als er een album zich Mijn Favoriete Plaat Aller Tijden mag noemen is het Mama's Gun wel. Dit is Badu op haar best (en muziek in 't algemeen op z'n best). Ik luister hem nog steeds meerdere keren per jaar en telkens grijpt hij me weer bij het strot.

En kreeg meteen een reactie van Oldfart:
Oldfart schreef:
En een mooie eerste stem 'it is'

wat toch fijn was als nieuwkomer!
Het album is trouwens nog steeds mijn nummer 1!

Ik heb me dezelfde dag geloof ik ook meteen opgegeven voor het Soulalbum van de Week topic, waar ik nog steeds met plezier aan deelneem (ja, ja, de achterstallige reacties en quoteringen komen eraan...!)

Wauw, wat een bijzonder saai parcours.

dix
Op zoek naar Green on Red's 'The Killer Inside Me' op CD ben ik bij musicmeter terechtgekomen. Van Discogs had ik nog nooit gehoord (dat heb ik hier leren kennen) en op e-bay trof ik alleen vinyl. Mijn eerste actie blijkt een stem op Time (The Relevator) van Gilian Welch. Blijkbaar stond die toen op.

:D deric op z'n best:
....Waren blijkbaar anti-stemmen.
...........

DjFrankie (moderator)
Nog niet zo lang hier (2 jaar) , en ook vanuit moviemeter overkomen waaien.
Maar dit was mijn eerst bericht link .

Kos
Waarschijnlijk iets in het modtopic. Waar ik niet meer in kan. .

Joy4ever schreef:
Waanzinnige cd. Mijn inziens de beste van Muse. Briljant.
Stockholm Syndrome steekt er bovenuit. Maar daarmee doe ik de andere nummers tekort. Staat in mijn top drie van beste albums ooit. Punt.

Er is in de loop der tijd wel een kleine komma achter die punt gekomen

Leuk om dit te lezen. Ikzelf zou echter absoluut geen flauw idee hebben wat mij eerste bericht kan zijn geweest...

Mijn allereerste bijdrage aan MusicMeter, ik gaf Lateralus van Tool 5 sterren en ik schreef dit:

Don Cappuccino schreef:
Een zeer goed album en ook een van de enige albums dat ook echt 80 minuten kan boeien. Het drumwerk is echt wel het beste wat ik ooit gehoord heb op een cd! Af en toe echt harde momenten (The Grudge) maar ook hele mooie rustige passages.

Ik denk er eigenlijk nog steeds bijna hetzelfde over.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:47 uur

geplaatst: vandaag om 19:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.