MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Alt. oplossingen voor het afspelen van muziek

zoeken in:
JonnieBrasco
Alternatieve oplossingen voor het afspelen van je muziek

Ik heb een hekel aan cd-wisselaars, slechte afstandsbedieningen, ongeordende mp3-lijsten, krassen op cd's, het zoeken naar cd's, etc. Je moet gewoon gemakkelijk, goed en snel je muziek kunnen vinden en afspelen.

Ik heb al m'n cd's in mp3-formaat op een aparte, 'dedicated' mp3-computer, en ook alles wat ik download zet ik daar netjes gesorteerd bij op. Bij die computerkast heb ik onlangs een platte 12inch touchscreen gekocht, die ik aan de muur heb gehangen. De software voor het afspelen heb ik zelf geprogrammeerd, en bevat al mijn eigen wensen m.b.t. geluid, playlists, sfeerlists, random/shuffle play, album play, plaatjes van artiesten, snelle zoek-functie etc. Dit geheel uiteraard aangesloten op mijn dolby/stereo systeem. Dat is mijn oplossing voor het comfortabel, gemakkelijk en praktisch muziek kunnen luisteren. Tevens is dit op deze manier ideaal voor feestjes!

Hoe doen jullie het? Misschien kunnen we elkaar op goeie/nog betere ideeën brengen...

Ik heb gewoon al mijn mp3's op een aparte partitie staan. Mijn computer is aangesloten op mijn stereo. Tevens kan de computer beneden gebruik maken van mijn collectie via het netwerk. Beneden staat de comp ook aangesloten op de stereo, dus voor feestjes heb ik ook muziek zat. Zo'n touchscreen is natuurlijk wel geil enzo, maar ook een beetje overbodig. Als ik het geld ervoor had, dan had ik het misschien ook wel gedaan.

Bij mij is het een grote puinhoop. Ik heb een stuk of 600 ceedees in mappen zitten, geordend op genre. Daarnaast een kast met ceedees die ik nog niet in mappen heb. (450 of zoiets.)
Verder liggen er op zolder nog een paar honderd die ik nooit draai of die er per ongeluk tussen liggen.
Elke cd die ik tegenwoordig draai rip ik eerst op mijn computer, maar daar snap ik ook niet alles van, dus mijn mp3`s zijn ook een zooitje.
Het is zelfs zo erg dat ik soms ceedees anschaf die ik al had en ceedees denk te hebben die ik vroeger op vinyl had.
Ik heb afgelopen zomer mijn elpees verkocht. (zo`n 3000)
omdat ik erachter kwam dat ik al 7 jaar geen plaat meer opgezet had. (behalve de +- 100 die in de kamer stonden.)
De belangrijkste vervang ik langzaamaan op cd.

kortom,....puinhoop troef hier

platedraaier schreef:
Ik heb afgelopen zomer mijn elpees verkocht. (zo`n 3000)

Ex-platedraaier dus. Dat wordt spijt

ik zal er eens wat over vertellen bij dat andere topic over namen.
Het gaat mij om de muziek en die heb ik nog.
En ik draai op mijn werk de gehele dag ceedees. Alle nieuwe en oude. Het is maar net hoe mijn pet staat.
Maar da`s misschien het voordeel als je je `eigen` cd-winkeltje hebt.
En als ik spijt krijg begin ik toch gewoon opnieuw met een echte platenverzameling.
Als ik gepensioneerd ben ga ik gewoon alle platenbeurzen af en koop ik alles wat ik altijd al heb willen hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:20 uur

geplaatst: vandaag om 20:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.