Overig / Apparatuur / Topic voor technische vragen
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2004, 17:22 uur
Dit topic hadden we bij mijn weten nog niet.
Mijn vraag is de volgende: ik ben een mix-cd'tje voor iemand aan het samenstellen, en ik weet van het bestaan van sommige cd's waar er voor het eerste nummer nog wat audio gepropt zit. Dit kun je beluisteren door bij het eerste nummer vanaf 00:00 terug te spoelen. Kan ik dat ook met Nero? Er gaat namelijk een bijzonder flauw en waarschijnlijk al na één keer beluisteren vervelend intro opkomen, maar als je dat weg kunt schuiven naar vóór het eerste nummer dan zit je niet steeds met dat flauwe geintje opgescheept als je de cd opzet.
Anyone?
Mijn vraag is de volgende: ik ben een mix-cd'tje voor iemand aan het samenstellen, en ik weet van het bestaan van sommige cd's waar er voor het eerste nummer nog wat audio gepropt zit. Dit kun je beluisteren door bij het eerste nummer vanaf 00:00 terug te spoelen. Kan ik dat ook met Nero? Er gaat namelijk een bijzonder flauw en waarschijnlijk al na één keer beluisteren vervelend intro opkomen, maar als je dat weg kunt schuiven naar vóór het eerste nummer dan zit je niet steeds met dat flauwe geintje opgescheept als je de cd opzet.
Anyone?
0
geplaatst: 17 november 2004, 21:07 uur
Hmm niet zover ik weet. Het zou een optie van Nero kunnen zijn die ik niet ken maar ik zou het er niet op gokken.
0
geplaatst: 17 november 2004, 22:00 uur
Heb het maar helemaal weggelaten. Het was toch een behoorlijk flauwe grap. 
Maarrr! We hebben er wel een topic voor technische muziekgerelateerde vragen aan overgehouden, ook wat waard!

Maarrr! We hebben er wel een topic voor technische muziekgerelateerde vragen aan overgehouden, ook wat waard!

0
geplaatst: 18 november 2004, 01:02 uur
Technische vraag: hoe kom je zo snel mogelijk van de hik af?
0
geplaatst: 18 november 2004, 01:06 uur
Neen. Glaasje water, blokje om, besluit God zomaar eventjes dat hij het wel grappig vindt om mij de hik te geven.
0
ElMeroMero
geplaatst: 18 november 2004, 01:12 uur
Zo'n tien seconden rustig mijn adem inhouden geneest meestal wel mijn hik. Maar niet te lang inhouden hoor- dat schijnt gevaarlijk te zijn 

0
geplaatst: 18 november 2004, 01:17 uur
[oke, alle Yak heeft de hik berichten mogen morgen wel verwijderd worden]
0
geplaatst: 5 december 2005, 23:14 uur
Ok, ik heb ook een vraag. Ik wil soms streams van internet downloaden.
Bv.: -streams van BBC radio
-DJ-sets van 3voor12.nl
Welk programma gebruik ik hier dan het beste voor? Er bestaat zoiets als BBC Radio Ripper, maar dat werkt verdraaid langzaam en bovendien stopt ie ermee zodra je een half uur geript hebt.
Zijn er gratis programma's die gewoon een mp3-bestand van 2 uur afleveren? Of zijn er alleen betaalbare programma's die dit doen? En zo ja, welke neem ik dan het liefste?
Bv.: -streams van BBC radio
-DJ-sets van 3voor12.nl
Welk programma gebruik ik hier dan het beste voor? Er bestaat zoiets als BBC Radio Ripper, maar dat werkt verdraaid langzaam en bovendien stopt ie ermee zodra je een half uur geript hebt.
Zijn er gratis programma's die gewoon een mp3-bestand van 2 uur afleveren? Of zijn er alleen betaalbare programma's die dit doen? En zo ja, welke neem ik dan het liefste?
0
geplaatst: 6 december 2005, 00:57 uur
Je bedoelt streamings opnemen van het internet en kunnen opslaan als MP3 of Wave? Ikzelf gebruik Goldwave: echt een ideaal programma. Het programma neemt vrij gemakkelijk geluiden op (druk op "Record" en start de streaming en alles wordt keurig opgenomen) en je kunt er vrij gemakkelijk mee knippen en plakken en stukken verwijderen enzo (je kunt er dus ook aparte tracks van maken nadat je hebt opgenomen). Alhier is een proefversie te downloaden. Ik ben nooit beperkingen tegengekomen (als je wilt betalen, kost je dat 40 dollar en ik ben slechts een arme student). Mocht je er nog vragen over hebben, stel ze gerust (hoewel ik niet garandeer dat ik ze kan beantwoorden). Ik ben echt supertevreden met dat programma, hoewel ik de laatste versie minder lekker vindt werken dan eerdere versies (misschien kan ik niet zo goed tegen veranderingen en is de nieuwe versie wel beter als je er voor het eerst mee gaat werken, dat weet ik niet).
0
geplaatst: 6 december 2005, 16:26 uur
Klinkt goed, ik ga het eens uitproberen. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.
0
geplaatst: 17 februari 2006, 14:02 uur
hoe plaats je afbeeldingen zoals bij de topic welke cd draai je nu
0
geplaatst: 17 februari 2006, 14:10 uur
Uit de FAQ:
[img ]http://www.musicmeter.nl/covers/img00121.jpg[/img ]
voor het plaatsen van plaatjes (alleen in het forum mogelijk)
Die url krijg je door met je rechtermuisknop "copy link location" (Firefox) of "view source" (Internet Explorer) te klikken.
[img ]http://www.musicmeter.nl/covers/img00121.jpg[/img ]
voor het plaatsen van plaatjes (alleen in het forum mogelijk)
Die url krijg je door met je rechtermuisknop "copy link location" (Firefox) of "view source" (Internet Explorer) te klikken.
0
geplaatst: 19 februari 2006, 13:04 uur
Weet iemand van jullie hoe ik mijn gedownloade mp3 bestanden zou kan veranderen dat het geluid mono wordt ipv stereo (dus dat alle muziek door 1 oortje komt?).
Dit is voor mij namelijk nogal handig omdat ik een afwijking heb aan mijn rechter oor waardoor ik daar niks door kan horen (met een mp3 speler).
Alvast bedankt.
Dit is voor mij namelijk nogal handig omdat ik een afwijking heb aan mijn rechter oor waardoor ik daar niks door kan horen (met een mp3 speler).
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 19 februari 2006, 13:27 uur
Je kunt ze rippen met audiograbber naar mono. Download dan wel de hoogst mogelijke bitrate.
http://www.audiograbber.nl/
http://www.audiograbber.nl/
0
geplaatst: 2 maart 2006, 21:07 uur
vraagje over Sonicstage;
tekens als ik een muziekbestand rechtstreeks van de harde schijf haal, en het het in ''my library'' van Sonicstage zet en daarnaa op mijn HDD, wordt het geluid vervormt. Behalve als ik de bestanden gelijk van cd in ''my library'' van sonicstage zet en daarnaa op mijn HDD, dan klinken ze in 1 keer weer goed.
Ik heb dat programma nu al meer dan een jaar, en zo in 1 keer ging hij de muziek bestanden vervormen...
Ik heb al geprobeerd om het opnieuw te instaleren, en een vernieuwde versie geinstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.....
Kan het ook zijn dat het niet aan sonicstage zelf ligt, maar aan een audio instelling ergens in de computer..?
tekens als ik een muziekbestand rechtstreeks van de harde schijf haal, en het het in ''my library'' van Sonicstage zet en daarnaa op mijn HDD, wordt het geluid vervormt. Behalve als ik de bestanden gelijk van cd in ''my library'' van sonicstage zet en daarnaa op mijn HDD, dan klinken ze in 1 keer weer goed.
Ik heb dat programma nu al meer dan een jaar, en zo in 1 keer ging hij de muziek bestanden vervormen...
Ik heb al geprobeerd om het opnieuw te instaleren, en een vernieuwde versie geinstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.....
Kan het ook zijn dat het niet aan sonicstage zelf ligt, maar aan een audio instelling ergens in de computer..?
0
geplaatst: 3 maart 2006, 19:24 uur
Onder de "computerexperts" een vrij makkelijke vraag:Hoe breng ik een foto of iets dergelijks van mijn eigen harde schijf over naar een forum van Musicmeter???
BVD

0
Electro_
geplaatst: 3 maart 2006, 19:29 uur
Ha! Daar kan IK zelfs antwoord op geven:
http://www.imageshack.us
En dan de directe link kopieren en in een MuMe-forum plakken.
http://www.imageshack.us
En dan de directe link kopieren en in een MuMe-forum plakken.

0
geplaatst: 15 mei 2006, 20:48 uur
ik heb vandaag de ''3voor12 uitzending van underworld'' in zn geheel gedownd, das dus een bestand van bijna 2 uur.
welk programma kan ik gemakkelijk gebruiken op het ''in stukken te snijden'' ? ( behalve nero,want dat programma doet het op het moment niet goed)
welk programma kan ik gemakkelijk gebruiken op het ''in stukken te snijden'' ? ( behalve nero,want dat programma doet het op het moment niet goed)
0
geplaatst: 15 mei 2006, 20:52 uur
Goldwave
EDIT: weet alleen niet hoe het met licentie enzo zit. Misschien dat Audacity makkelijker is. Dat is gewoon freeware.
EDIT: weet alleen niet hoe het met licentie enzo zit. Misschien dat Audacity makkelijker is. Dat is gewoon freeware.
0
geplaatst: 14 augustus 2007, 17:52 uur
Ik heb een vraagje. Ik heb net iets dom gedaan. Omdat ik plaatsgebrek had op de harde schijf van mijn pc (vanwege al mijn muziek) had ik een stuk of 30 albums (die ik niet zo goed vind) op een CD-RW opgeslagen. Daarna wou ik er nog een album aan toevoegen omdat er nog wat ruimte over was, maar ik wist natuurlijk niet dat dat ene album al de rest gewoon zou vervangen. Daardoor ben ik nu blijkbaar al die albums kwijt. Iemand die weet waar ik ze toch nog terugvind? (of iemand die ook zoiets doms meegemaakt heeft
)
)
0
geplaatst: 14 augustus 2007, 18:31 uur
Inderdaad, wat dom zeg! Dat soort dingen heb ik trouwens nooit.

0
Sietse
geplaatst: 14 augustus 2007, 20:59 uur

niet zo slim Arno

ik weet niet of het mogelijk is met CD-RW's enzo maar je zou kunnen proberen om met een recovery software de data terug te halen.
* denotes required fields.