MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / cd's spelen op een pc

zoeken in:
Ik heb het geluk dat ik op het werk cd's kan spelen op mijn pc. Ik zit in een kantoor met twee collega's en die laten het aan mij over om voor de muziek te zorgen. Dagelijks kan ik dus 7 à 8 cd's draaien.

Maar sommige cd's worden niet aanvaard door de pc. Van cd's die voorzien zijn van die ellendige copy control kan ik dat nog begrijpen. Maar ook anderen vertikken het gewoon op te starten. Dat gaat van al wat oudere cd's zoals Tim Hardin, Randy Newman en de two-fers van The Beach Boys, tot zoiets als de free cd bij de laatste Mojo (Mojo Presents In My Room). Ik kan mij niet inbeelden dat die beschermd is.

Kent er iemand een middeltje om zulke cd's toch te spelen? Moet er iets aan de instellingen worden gewijzigd?

Met Itunes kan dat volgens mij bij de meeste en anders rippen.

Sietse
inderdaad, rippen is de beste optie.

Yak
Misschien is de lens gewoon stoffig en moet je even zo'n cleaner cd'tje kopen. Gisteren door mijn laptop heen gejast en nu eet hij weer alles.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.