Overig / Apparatuur / Squeezebox, de ultieme streaming audio player
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2007, 23:08 uur
Hoewel deze site voornamelijk over muziek (dus content) gaat wil ik het toch ook even over een stuk hardware hebben en wel de Sqeezebox van SlimDevices (= sinds kort Logitech).
Ik heb heb nog maar kort maar ben er helemaal weg van
. Speelt mijn MP3's, lossless, internetradio, uitstekende kwaliteit en eindelijk een user interface met gevoel voor de user.
Verder laat ik het hierbij (ik ben geen verkoper), de ware speurder zal op internet genoeg info kunnen vinden.
Zijn er trouwens nog andere MuMe fans die via een SqueezeBox van hun muziek genieten??
Ben benieuwd.
Ik heb heb nog maar kort maar ben er helemaal weg van
. Speelt mijn MP3's, lossless, internetradio, uitstekende kwaliteit en eindelijk een user interface met gevoel voor de user.Verder laat ik het hierbij (ik ben geen verkoper), de ware speurder zal op internet genoeg info kunnen vinden.
Zijn er trouwens nog andere MuMe fans die via een SqueezeBox van hun muziek genieten??
Ben benieuwd.
0
geplaatst: 22 maart 2007, 00:20 uur
Op zich een mooi apparaatje, net op de site gekeken... maar hij is bijna net zo duur als de Apple TV die net is verschenen, en daarmee kan je audio en video afspelen.
Mij staan dit soort apparaatjes sowieso nog net even teveel in de kinderschoenen om een paar honderd euro voor neer te kwakken. Er is nog zo weinig keus... een handjevol merken hebben zoiets op de markt gebracht maar het schiet nog niet echt op.
Maar als er iets is wat dat in beweging kan zetten, dan is het die Apple TV wel. Zij maken altijd lekker veel bombarie als ze een nieuw product hebben, straks wil iedereen zo'n ding en dan worden de andere merken ook wel wakker.
Zelf hou ik het voorlopig bij mijn setup: een oude Xbox met een modchip en Xbox Media Center-software.
Daarmee speel je alle denkbare audio- en video formaten af, iig alles waar ik ooit van gehoord heb. Hij kan ook van alles streamen, zowel vanaf het lokale netwerk als van internet. Met een plugin-systeem kun je nieuwe bronnen toevoegen, waardoor ik er nu bijvoorbeeld ook youtube filmpjes mee kan zoeken en afspelen.
Weerbericht, ingebouwde webservices zoals allmusic voor recensies en albumhoesjes, mooie visualisaties, duidelijke en mooie interface die volledig te skinnen is, je last.fm wordt bijgehouden en het kost geen ene drol... een tweedehands omgebouwde Xbox kun je voor zo'n 75 euro vinden. Ik had er nog eentje staan, dus voor mij was het zelfs gratis afgezien van een router en een kabeltje
De enige noemenswaardige beperkingen zijn dat de processor te traag is voor HD video, muziek met DRM niet wordt ondersteund en het apparaat zelf een ventilatortje heeft en dus niet helemaal stil is.
Mij staan dit soort apparaatjes sowieso nog net even teveel in de kinderschoenen om een paar honderd euro voor neer te kwakken. Er is nog zo weinig keus... een handjevol merken hebben zoiets op de markt gebracht maar het schiet nog niet echt op.
Maar als er iets is wat dat in beweging kan zetten, dan is het die Apple TV wel. Zij maken altijd lekker veel bombarie als ze een nieuw product hebben, straks wil iedereen zo'n ding en dan worden de andere merken ook wel wakker.
Zelf hou ik het voorlopig bij mijn setup: een oude Xbox met een modchip en Xbox Media Center-software.
Daarmee speel je alle denkbare audio- en video formaten af, iig alles waar ik ooit van gehoord heb. Hij kan ook van alles streamen, zowel vanaf het lokale netwerk als van internet. Met een plugin-systeem kun je nieuwe bronnen toevoegen, waardoor ik er nu bijvoorbeeld ook youtube filmpjes mee kan zoeken en afspelen.
Weerbericht, ingebouwde webservices zoals allmusic voor recensies en albumhoesjes, mooie visualisaties, duidelijke en mooie interface die volledig te skinnen is, je last.fm wordt bijgehouden en het kost geen ene drol... een tweedehands omgebouwde Xbox kun je voor zo'n 75 euro vinden. Ik had er nog eentje staan, dus voor mij was het zelfs gratis afgezien van een router en een kabeltje

De enige noemenswaardige beperkingen zijn dat de processor te traag is voor HD video, muziek met DRM niet wordt ondersteund en het apparaat zelf een ventilatortje heeft en dus niet helemaal stil is.
0
geplaatst: 8 januari 2010, 23:15 uur
Ik heb een externe harde schijf met 250 gig muziek. Die wil ik graag via mijn hifi installatie af kunnen spelen zonder mijn tv of iets anders aan te moeten hebben. Nu ben ik me aan het verdiepen in mediaspelers, maar dat is nog best ingewikkeld.
Ik zag een logitech "squeezebox touch" die mij wel wat leek. Is er iemand die ervaring heeft met deze of andere mediaspelers en mij een paar tips kan geven?
Ik wil dus een harde schijf met muziek bestanden (mp3 / flac) kunnen koppelen en afspelen op mijn hifi set, zonder een netwerk of wat dan ook.
Ik zag een logitech "squeezebox touch" die mij wel wat leek. Is er iemand die ervaring heeft met deze of andere mediaspelers en mij een paar tips kan geven?
Ik wil dus een harde schijf met muziek bestanden (mp3 / flac) kunnen koppelen en afspelen op mijn hifi set, zonder een netwerk of wat dan ook.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 00:08 uur
Ik gebruik dit apparaatje. Dat is wel mét netwerk, maar dat apparaatje ís ook meteen je netwerk.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 00:23 uur
@Oldfart, hier ga ik zeker even achteraan, want dat lijkt er inderdaad wel op. Alleen ben ik bang dat het een prijskaartje heeft die boven mijn budget ligt.
@LTB, ik ben niet echt een apple fan, maar ik ga het wel even bekijken. Ik ben met apple altijd een beetje voorzichtig, omdat apple vaak apple spullen verijst en die heb ik niet.
@LTB, ik ben niet echt een apple fan, maar ik ga het wel even bekijken. Ik ben met apple altijd een beetje voorzichtig, omdat apple vaak apple spullen verijst en die heb ik niet.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 00:24 uur
Ik ben allerminst een Apple fan (ik scherm de computer even af zodat mijn vriendin dit niet leest). Het enige "Apple" aan dit hele gebeuren is dat je je mp3's via iTunes (Apple) naar je audio installatie streamt. Dit kan ook gewoon via een Windows PC.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:13 uur
Iemand ervaring met de Sangean WFT 1? Ik overweeg dit apparaat (internetradio + toegang muziekbestanden laptop) aan te schaffen en aan te sluiten op mijn versterker. Of zijn er betere opties? Ik kwam ook een Lenco IR-3000 tegen. Goedkoper, maar Lenco klinkt niet echt als een betrouwbaar merk.
De squeezebox is ook een optie, maar ik heb begrepen dat het installeren nogal wat voeten in de aarde heeft.
De squeezebox is ook een optie, maar ik heb begrepen dat het installeren nogal wat voeten in de aarde heeft.
* denotes required fields.