MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Programma's voor Ubuntu (linux)

zoeken in:
Sinds 2 dagen gebruik ik linux ipv Windows (wat mij tot dus ver zeer goed bevalt) maar ben nog op zoek naar goede alternatieven voor bijvoorbeeld Adobe Audition.
Ubuntu beschikt over een groot audio-editing softwarepakket maar heb daar niet iets tussen gevonden wat echt lekker werkt.
Rosegarden is bijvoorbeeld het alternatief voor Cubase en Audacity voor Audition.
Audacity is niet echt (echt niet) een fijn programma zoals Audition dat wel is.
Kom maar op met die suggesties!

Sietse
Weet je dat er een speciale linux distrubutie is die geheel op muziek gericht is?
Die heeft een lading aan programma's er in zitten wordt je niet goed van. Jammere is dat ik ff de naam kwijt ben, maar met een beetje google moet je het zo kunnen vinden.

Yak
Ubuntu Studio. Je kunt alle programma's die daar in zitten natuurlijk ook in de package manager van Ubuntu vinden, maar volgens mij is Studio wel een goed opstapje als je met audio-/videobewerking aan de slag wilt.

Maar uit eigen ervaring zijn Linux-programma's toch vaak iets stugger en minder intuïtief dan Apple- en Windows-software. Na een tijdje frommelen met bijvoorbeeld Audacity begin ik al snel terug te verlangen naar SoundForge.

Yak
Hier wil ik trouwens nog wel eens in duiken: Ardour.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:22 uur

geplaatst: vandaag om 03:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.