menu

Overig / Apparatuur / Signaal versterken van platenspeler.

zoeken in:
avatar van Urbanoetang
Ik heb net 2 weken mijn eigen platenspeler. Het probleem is echter dat mijn platenspeler maar een klein signaal afgeeft waardoor ik de volumeknop van mijn versterker bijna helemaal open moet draaien om een fatsoenlijk geluid eruit te krijgen.

Ik vraag me af of er methodes bestaan om het signaal van mijn platenspeler te versterken, zonder dat ik een nieuwe versterker of platenspeler hoef te kopen?

raffael77
Urbanoetang schreef:
Ik heb net 2 weken mijn eigen platenspeler. Het probleem is echter dat mijn platenspeler maar een klein signaal afgeeft waardoor ik de volumeknop van mijn versterker bijna helemaal open moet draaien om een fatsoenlijk geluid eruit te krijgen.

Ik vraag me af of er methodes bestaan om het signaal van mijn platenspeler te versterken, zonder dat ik een nieuwe versterker of platenspeler hoef te kopen?


Die is er ook. Check eerst of je een officiele aansluiting hebt van platen speler.(Phono) zo niet en alleen Aux of line in dan moet je een signaal versterker ertussen zetten. Op deze manier werkt het het beste.

Dan heb je waarschijnlijk een MC element, die hebben een zogenaamde voorversterker nodig omdat ze een laag signaal afgeven. Als je versterker geen aparte phono ingang heeft (dus met ingebouwde phono voorversterker) dan zul je een externe phono-voorversterker moeten kopen. Die heb je al voor een paar tientjes.

EDIT: Hehe, net een paar seconden te laat.

avatar van HammerHead
Ook bij een MM-element heb je vaak onvoldoende signaal om zonder phono-voorversterking (intern danwel extern) fatsoenlijk geluid uit je apparatuur te krijgen. Of je moet inderdaad je volumeknop vrijwel maximaal gaan zetten.

avatar van Urbanoetang
Mijn platenspeler heeft gewoon een voorversterker, dus daaraan zal het niet liggen. Ik zal dus een externe phono-voorversterker moeten aanschaffen. Iemand tips voor waar ik dit kan kopen, en ook welke voor een leuk prijsje?

raffael77
Urbanoetang schreef:
Mijn platenspeler heeft gewoon een voorversterker, dus daaraan zal het niet liggen. Ik zal dus een externe phono-voorversterker moeten aanschaffen. Iemand tips voor waar ik dit kan kopen, en ook welke voor een leuk prijsje?


Electro speciaalzaken zoals BCC, Mediamarkt enz.


avatar van essence
Ik zelf heb een externe voorversterker van Cambridge Audio, en daar ben ik heel content van.

cambridge phono voorversterker

Wat de juiste prijs was weet ik niet meer, maar het viel heel goed mee.

avatar van Urbanoetang
Ik zal er binnenkort voor kijken. Maar wat is nou precies het verschil tussen een externe voorversterker van een paar tientjes, en een externe voorversterker van een paar honderd euro? Ik heb zelf een platenspeler van 150 euro en een versterker van 300 euro, dus ik neem aan dat die dure voorversterkers alleen bedoelt zijn voor duurdere installaties?

raffael77
Zo'n versterker kost +- 60 euri kan iets meer zijn maar werkt prima.

Cambridge is wel ok maar ook goed voor duurdere installaties.

avatar van Urbanoetang
Het is gelukt. Ik heb hem besteld via internet (35 euro) en het klinkt fantastisch.

Schnee
Kan een goedkoop voorversterkertje ook de boel wat oversturen?
Mijn platenspeler geeft een licht distorted geluid.
Of kan het ook wat in de platenspeler zijn. Naald is vrij nieuw en alles is goed aangesloten, ook de aarde.
Wie weet, heeft iemand de oplossing...

Schnee
Owh...
Het was toch de naald.
Heb mijn oude naald er weer opgezet en nu is het opgelost.
Heb ik dus mijn nieuwe naald binnen de kortste keren gesloopt. Hoop dat er niet teveel schade aan de platen is.
Maar goed. Bedankt voor het eventuele meedenken.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.