Overig / Apparatuur / De nieuwe Winamp
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2005, 02:50 uur
Ik vind de nieuwe WinAmp irritant. Met de vorige versie kon ik nog CD's van LCD Soundsystem en Radiohead (HailTTT) normaal afspelen, maar nu lukt dat niet meer. Mijn computer speelt ze alleen maar af met dat rare spelertje dat op de CD's meegeleverd wordt en dat wil ik niet.
Meer mensen hier last van?
En is het op te lossen? Of moet ik de oude versie maar weer installeren...?
Meer mensen hier last van?
En is het op te lossen? Of moet ik de oude versie maar weer installeren...?
0
geplaatst: 25 juni 2005, 02:56 uur
Een betere speler dan Winamp (vind ik)----->www.foobar2000.org[/url]; de special edition
Of voldoet die voor jou om een speciale rede niet?
Of voldoet die voor jou om een speciale rede niet?
0
geplaatst: 25 juni 2005, 03:03 uur
Ik heb er even mee geklooid, maar ik kon er niet zo aan wennen. Ik zou het liefst iTunes hebben, maar die doet het niet met win98.
0
geplaatst: 25 juni 2005, 11:13 uur
Zijn die cd's van LCD Soundsystem en Radiohead copy controlled? Dan kan je ze niet opnenen in Winamp met add. Probeer eens op dat tilde teken linksboven te klikken en dan play > audio cd F: of net in welke drive je cd zit.
0
geplaatst: 25 juni 2005, 11:16 uur
Ik heb geen zin om de nieuwe winamp te installeren, want dan moet ik dadelijk weer die hele library gaan scannen.
Zijn er trouwens ook mensen die messengeramp gebruiken? Dan kan je bij MSN 7 zien welk nummer je draait, erg leuk.
Zijn er trouwens ook mensen die messengeramp gebruiken? Dan kan je bij MSN 7 zien welk nummer je draait, erg leuk.
0
geplaatst: 25 juni 2005, 11:57 uur
ik gebruik daarvoor de winamp-plugin Toaster (hier), deze geeft ook een mooi schermpje elke keer als een nieuw nummer start.
En ik vind het wel vervelend dat winamp me nu steeds vraagt of ik de nieuwe versie wil installeren.
En ik vind het wel vervelend dat winamp me nu steeds vraagt of ik de nieuwe versie wil installeren.
0
geplaatst: 25 juni 2005, 12:47 uur
obsessed schreef:
options ---> preferences ---> check for new versions of winamp at startup uitvinken.
0
geplaatst: 25 juni 2005, 16:44 uur
Ik vind het tamelijk vervelend dat er in twee maanden 3 updates uit zijn gekomen. Telkens de melding dat er een nieuwe versie uit is, ben altijd bang dat m'n audioscrobbler plugin verloren gaat, maar dat valt mee 

0
geplaatst: 27 juni 2005, 17:16 uur
Ik heb de vorige versie maar weer geinstalleerd. Alles werkt nu weer naar behoren.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 17:18 uur
Ben ik de enige die nog met een 2.xx versie zit ? Blijf die veel aangenamer vinden dan dat opgeblazen 5.xx geval.
Iemand die me van het tegendeel kan overtuigen ?
Iemand die me van het tegendeel kan overtuigen ?
0
geplaatst: 27 juni 2005, 17:35 uur
Nee, 2.x is inderdaad nog steeds veruit de fijnste, gebruik ik ook.
Alle erop volgende versies zijn uitgebreid met onzin, werken minder fijn en doen soms raar.
Alle erop volgende versies zijn uitgebreid met onzin, werken minder fijn en doen soms raar.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 18:15 uur
Ja maar dan heb je geen library? Dat is zo'n beetje de beste functie van Winamp.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 18:19 uur
Dunno, wat doet dat ding dan ?
Mijn favoriete functie is trouwens dat hij muziek (en film) afspeelt
Mijn favoriete functie is trouwens dat hij muziek (en film) afspeelt

0
geplaatst: 27 juni 2005, 19:05 uur
Ik gebruik die media library ook nooit, vind hem nogal rommelig en de interface is nou niet echt duidelijk maar dat zal wel aan mij liggen.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 19:53 uur
Ik gebruik hem om nummers te zoeken, dat gaat lekker snel. Als ik een nummer moet gaan zoeken door al die mapjes door te bladeren, dan gaat dat veel langzamer.
0
geplaatst: 27 juni 2005, 21:40 uur
Uhm ? Je typt gewoon "j" in je winamp playlist toch, en dan wat je wil hebben ?
0
Sietse
geplaatst: 28 juni 2005, 14:00 uur
foobar
de rest is overbodig.
Alles wat winamp kan met foobar ook, maar dan nog veel meer en heel belangrijk: minder resources
In het begint lijkt het moeilijk maar zodra je het door hebt kun je werkelijk echt alles tweaken...
de rest is overbodig.
Alles wat winamp kan met foobar ook, maar dan nog veel meer en heel belangrijk: minder resources

In het begint lijkt het moeilijk maar zodra je het door hebt kun je werkelijk echt alles tweaken...
0
geplaatst: 28 juni 2005, 14:09 uur
Sietse schreef:

ja, erg belangrijk met die gig RAM die mensen tegenwoordig in hun PCtje hebben steken

Blijft zo'n beetje de linux onder de MP3 players

0
geplaatst: 28 juni 2005, 14:47 uur
Ik gebruik nog steeds gewoon Windos Mediaplayer, en ik gebruik I-tunes om te converteren. Er zullen wel veel betere players zijn maar ik heb geen zin om die te installeren en uit te testen 

0
geplaatst: 28 juni 2005, 16:28 uur
Mediaplayer is echt heel erg. Mijn God wat een traag zaadprogramma als het gaat om muziek.
0
geplaatst: 28 juni 2005, 22:30 uur
Mediaplayer is inderdaad verschrikkelijk. Gebruik zelf altijd winamp. Simpel edoch effectief.
0
Sietse
geplaatst: 29 juni 2005, 16:20 uur
Onderhond schreef:
ja, erg belangrijk met die gig RAM die mensen tegenwoordig in hun PCtje hebben steken
(quote)

Tja ik heb maar 256 in de pc en 512 in de laptop.
Maar goed ik heb zelf mijn foobar heel erg cool gemaakt met een library browser, artwork viewer en allemaal van dat soort leuke dingetjes. Ook alles zo ingesteld dat het voor mij perfect werkt met allemaal shortcuts.
Ik begin al redelijk nerd te worden

Dat mensen mediaplayer gebruiken snap ik echt niet...dat is wel zo ontzettend waardeloos...
0
geplaatst: 4 september 2005, 21:58 uur
Dames en heren, net Winamp geïnstalleerd omdat Audioscrobbler mij wel leuk lijkt. Dat is allemaal gelukt, maar ik kom nog niet uit een paar zaken. Vraag één: als ik een nummer in mijn library dubbelklik, zet WinAmp mijn hele library naar de Playlist editor. Wat doe ik vaut?
0
geplaatst: 5 september 2005, 00:01 uur
Audioscrobbler ondersteund ook windows media player (en nog meer programma's), als je dat vroeger gebruikte. Je kunt daar dus ook een plug-in voor downloaden en winamp de-installeren. Ik benadruk de keuze-optie maar, verder zal ik windows media player niet adviseren voor muziek afspelen.
0
geplaatst: 5 september 2005, 10:58 uur
lebowski schreef:
Dames en heren, net Winamp geïnstalleerd omdat Audioscrobbler mij wel leuk lijkt. Dat is allemaal gelukt, maar ik kom nog niet uit een paar zaken. Vraag één: als ik een nummer in mijn library dubbelklik, zet WinAmp mijn hele library naar de Playlist editor. Wat doe ik vaut?
Je moet geen playlist gebruiken, das alleen maar lastig.
0
geplaatst: 5 september 2005, 12:24 uur
Ik gebruik altijd de playlist bij Winamp. Die media library heb ik nooit begrepen en ik zie het nut er dus ook niet van in.
* denotes required fields.