Overig / Apparatuur / mp3 gelijk trekken
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 18:36 uur
Wie kan mij helpen aan een programma om het geluid van mp3's in gelijke hardheid te zetten?
0
liejanne
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:05 uur
dat lijkt mij ook erg handig.. la-fleur, welke heb je gedaan??
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:23 uur
[quote]liejanne schreef:
dat lijkt mij ook erg handig.. la-fleur, welke heb je gedaan??[/quote
]
Op het moment heb ik mp3 gain,...maar vindt het nog niet wat ik zoek
dat lijkt mij ook erg handig.. la-fleur, welke heb je gedaan??[/quote
]
Op het moment heb ik mp3 gain,...maar vindt het nog niet wat ik zoek
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:34 uur
Vreemd, dat werkt voor mij echt perfect. Eerst analyzeren, dan de grote 'doe het'-knop, en het klinkt perfect. Wat schort er aan?
0
Sietse
geplaatst: 3 augustus 2005, 22:06 uur
Iets beters is er niet.
Eventueel kun je het nog in foobar doen, maar dat is zeer omslachtig.
0
Sietse
geplaatst: 3 augustus 2005, 22:12 uur
Ohh een kleine uitleg:
-Bij losse mp3's
Sleep de nummers er naar toe, selecteer "Track Analysis" druk daarop. mp3gain gaat rekenen.
Als ie klaar is selecteer "Track gain" durk op de knop, mp3gain rekent ff, en klaar is kees.
-bij albums
Sleep de folder met het album naar de map die je wil gainen, en selecteer "Album Analysis" laat de pc rekenen. Als ie klaar is selecteer "Album Gain" en mp3gain gaat weer rekenen en wederom klaar is kees.
Als je lui bent, kun je ook gewoon tegelijkertijd 500 albums er in zetten, druk dan gewoon meteen op "Album Gain" gaat ie eerst voor een album analyzeren en daarna meteen hetzelfde album echt de gain veranderen. Als het ene album klaar is, gaat ie naar de volgende.
Programma werkt echt perfect, ik heb zelf zo'n 14000 nummers gegained met dat programma (allemaal albums, dus Album Gain, en nu heb ik nooit dat ik de muziek haarder of zachter hoef te zetten, want nl. alle albums hebben hetzelfde maximale volume.
(en nee dit tast niet de kwaliteit van de mp3's aan, want het is iets dat in je mp3tag wordt weggeschreven)
-Bij losse mp3's
Sleep de nummers er naar toe, selecteer "Track Analysis" druk daarop. mp3gain gaat rekenen.
Als ie klaar is selecteer "Track gain" durk op de knop, mp3gain rekent ff, en klaar is kees.
-bij albums
Sleep de folder met het album naar de map die je wil gainen, en selecteer "Album Analysis" laat de pc rekenen. Als ie klaar is selecteer "Album Gain" en mp3gain gaat weer rekenen en wederom klaar is kees.
Als je lui bent, kun je ook gewoon tegelijkertijd 500 albums er in zetten, druk dan gewoon meteen op "Album Gain" gaat ie eerst voor een album analyzeren en daarna meteen hetzelfde album echt de gain veranderen. Als het ene album klaar is, gaat ie naar de volgende.
Programma werkt echt perfect, ik heb zelf zo'n 14000 nummers gegained met dat programma (allemaal albums, dus Album Gain, en nu heb ik nooit dat ik de muziek haarder of zachter hoef te zetten, want nl. alle albums hebben hetzelfde maximale volume.

(en nee dit tast niet de kwaliteit van de mp3's aan, want het is iets dat in je mp3tag wordt weggeschreven)
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 22:54 uur
Sietse schreef:
Ja dat viel me echt op toen, wist helemaal niet dat mp3's zo in elkaar zitten (je merkt ook dat het zo snel gaat, hij is niet de bestanden opnieuw aan het encoden ofzo)
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 13:22 uur
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 15:07 uur
Interessant, ik ga dit denk ik ook eens proberen. Bedankt voor de tips!
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 15:26 uur
Ik ben het volop aan het proberen, al van gisterenavond 
Snel is het niet, hopelijk krijg ik er een wat goed resultaat uit. In ieder geval bedankt voor de tips

Snel is het niet, hopelijk krijg ik er een wat goed resultaat uit. In ieder geval bedankt voor de tips

0
Sietse
geplaatst: 4 augustus 2005, 15:32 uur

ik zie het graag dat mensen dit gebruiken, scheelt mij uiteindelijk na downloaden weer veel werk

En clippende bestanden

0
liejanne
geplaatst: 4 augustus 2005, 15:33 uur
T is voor mij iig heel handig, want ik heb soms nummers die zacht zijn, dus zet ik het volume stuk harder, en vervolgens schrik ik me dan kapot 

0
Sietse
geplaatst: 4 augustus 2005, 16:06 uur
ik hoop dat je het per albums doet....of het moet zijn dat je geen complete albums hebt.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 16:10 uur
Ik heb gewoon m'n hele map "Music" in dat ding gesleept, "gain album" gedaan. Niet dat hij daar erg blij mee was (hing eventjes), maar ik ben dan ook erg lui 

0
Sietse
geplaatst: 4 augustus 2005, 21:39 uur
tja, is een CPU gebruiker...
Als dan al je muziek dan maar wel in weer verschillende mappen zit, maar wat ik me herinner alles netjes per album gesorteerd, dus dat zit wel goed
Als dan al je muziek dan maar wel in weer verschillende mappen zit, maar wat ik me herinner alles netjes per album gesorteerd, dus dat zit wel goed

0
geplaatst: 4 november 2005, 17:53 uur
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon (samsung d600) maar het geluid van de muziek gaat niet zo hard, dus had ik op een website een vraag gesteld en ze zeiden dat je een programma moest zoeken waarmee je mp3 muziek kan aanpassen en het geluid harder mee kan zetten... Wie kan me verder helpen?? Of gaan al die berichten er over....?
0
geplaatst: 4 november 2005, 19:44 uur
Daar gan ze inderdaad over, maar ik raad je af om dit te doen, dit is niet goed voor je telefoon, als er maar een zwak versterkertje in zit moet je het signaal niet gaan oversturen door er te sterke signalen door te sturen.
* denotes required fields.