menu

Overig / Apparatuur / Tuner van 20 jaar oud laten repareren: zinvol of niet?

zoeken in:
avatar van tnf
tnf
Enkele dagen terug is m'n pa's tuner kapot gegaan, een 20 jaar oude Sony. Die al die tijd letterlijk dagelijks gebruikt is.

En nu hebben we dus de discussie: laten maken, of toch maar niet meer. Pa denkt van wel, ikzelf twijfel nogal. Ik weet niet hoe lang de levensduur nog te rekken is, misschien is 'ie van binnen wel veel erger verrot dan dat de buitenkant doet vermoeden. Gezien het nogal intensieve gebruik. En dat 'ie er een jaar na de reparatie alsnog mee ophoudt.

Hebben anderen ervaring met dit soort kwesties?

avatar van Oldfart
Wat doet ie niet meer?

avatar van tnf
tnf
Er komt enkel nog gekraak uit, geen muziek.

Alles is overigens gecontroleerd, of alles er aan de achterkant nog goed in zat en dergelijke. Maar alle kabels zaten er nog stevig in. De instellingen klopten ook nog. De avond ervoor was 'ie gewoon nog gebruikt.

Tja, het is best een gedoe, nu. Pa heeft nog wel radio, maar dat gaat via een op de aux-ingang van de versterker aangesloten wifi-radio. Die hij gewoonlijk alleen voor internetzenders gebruikt (en nu dan ook voor Radio 1 e.d.). Maar aangezien pa niet verder komt dan de aan/uit-knop, de volume-knop en het indrukken van de juiste voorkeuzetoets, ben ik degene die het apparaat moet onderhouden. Als de url van een zender verandert, of zo. Jammer. Anders hadden we zowel de opties 'tuner laten repareren' (twijfelachtig) als 'een nieuwe tuner kopen' (weinig keus en tevens nogal duur voor wat je ervoor krijgt - hij mag niet met een versterker gecombineerd zijn, omdat 'ie nog een vrij nieuwe heeft) meteen kunnen schrappen.

Ik zou zelf voor de optie 'tweedehands' gegaan zijn, maar pa is daar niet wild van. Maar ik sluit niet uit dat we daar uiteindelijk toch op uit komen.

Op de tuner-ingang zit momenteel, als vangnet bij internetuitval e.d., een simpel transistor-radiotje aangesloten. We kijken vooralsnog even aan hoe hij met deze combinatie om kan gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:00 uur

geplaatst: vandaag om 00:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.