menu

Overig / Apparatuur / Linux Mint

zoeken in:
... vs iPod.

Ben sinds kort overgeschakeld op Linux Mint (mottigheid met Windows 8 had me overtuigd) en het bevalt me heel erg goed. Het enige waar ik serieus mee loop te prutsen is het syncen van mijn iPod. Klassiek probleem, als ik wat rondlees op Google.

Ik gebruikte Banshee en dat lukte de eerste keer degelijk, maar gisteren probeerde ik muziek te syncen naar mijn iPod (classic) en begaf die het. Sindsdien mount Linux de iPod niet en de iPod zelf kan de bestanden ook niet meer lezen. Hoe los ik dit op?

Heb intussen Clementine geïnstalleerd om de bibliotheek van de iPod te maken (wil dat ook als sync-programma blijven gebruiken) en ben van plan om via een andere laptop (niet de mijne) via iTunes de iPod te herstellen, maar ik vraag me af of er geen andere oplossing bestaat en of ik het probleem in de toekomst kan vermijden. Iemand ervaring mee?

Heb de topictitel algemeen gehouden, zodat dit topic eventueel een algemeen Mint-discussietopic kan worden.

Wat ik zou doen is virtualbox installeren in je Linux distro met daarin een oude windows versie, bij voorkeur XP. In XP kun je dan iTunes installeren en op die manier je iPod herstellen.

Qua meest aan te raden software om te syncen heb ik geen idee helaas.

Klinkt goed, kan ik proberen! Heb nog nooit met Virtualbox gewerkt, ik neem aan dat ik dan de map met muziek die ik in iTunes wil zetten moet delen met de virtuele pc? Of wijst dat zichzelf allemaal uit?

Ik ging er vanuit dat je geen muziek meer wilde zetten in iTunes maar het alleen wilde gebruiken om je iPod te herstellen.

Je kunt niet iTunes benaderen vanuit Linux Mint als je het hebt geïnstalleerd in de schil Linux Mint > Virtual Box > Windows XP.

Met andere woorden, je virtuele OS en je gewone OS communiceren niet op dat niveau, je kunt alleen bestanden uitwisselen.

Het is me dus niet geheel duidelijk wat je precies wilt, ik dacht dat je vraag was wat een alternatief zou kunnen zijn voor het herstellen van je iPod op een andere machine en dat je na herstel je iPod gewoon ging gebruiken onder Linux Mint met bv dat Clementine.

Ah, op die manier. Ik dacht dan weer dat je de Virtualbox bedoelde als manier om de iPod te herstellen en te syncen Maar goed om te weten, ik ga die virtueeldoos eens uitzoeken!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.