menu

Overig / Apparatuur / In Ear

zoeken in:
avatar van Fingertippie
Ik wil bij deze wel eens weten wat de ervaring met "in ear" sets bij mume lezers is.
Ik heb diverse in ears geprobeerd. Afgezien van de geluids-kwaliteit, is mijn grootste probleem de bedrading.

De bedrading zit vaak, als men hem niet gebruikt op gerold en mogelijk vaak klem in tassen, zakken of wat dan ook.
Door een breuk in de kabel, heb je vaak weinig of helemaal geen geluid.
Heeft iemand daarvoor een alternatief. Of zijn er merken, types, die daarvan zijn gevrijwaard.

avatar van Onweerwolf
Zit er een verschil tussen bedrading bij in-ears en gewone oordoppen dan? Volgens mij niet toch?

Ik gebruik geen in-ears omdat ik heel slecht tegen het afgesloten gevoel kan dat ze veroorzaken. Ik krijg er hoofdpijn van. Heb ooit een setje gekocht maar die na een week testen weggegeven. Ik hou het wel bij gewone doppen.

Qua bedrading; niet oprollen dus, maar gewoon los ergens steken waar geen andere dingen bij komen. Ik heb daar een specifieke jaszak voor gereserveerd.

Als je bedrading snel kapot gaat mag je je afvragen of je wel fatsoenlijke kwaliteit hebt. Mijn huidige dopjes gaan al zeker 7 jaar mee en doen het, ondanks wekelijks gebruik, nog uitstekend.

avatar van Fingertippie
Onweerwolf schreef:
Zit er een verschil tussen bedrading bij in-ears en gewone oordoppen dan? .


Daar gaat het juist om. Ik draai de draden ook nooit strak op. En toch komt er geregeld een breuk in. Ik pas er daarom voor om dure te kopen. Of hebben deze andere draden welke minder vlug breken.

avatar van Onweerwolf
Volgens mij zit er nog steeds geen verschil tussen de draden van in-ear en gewone doppen.

Die van mij kosten 20,- Euro, midprice dus en gaan al jaren mee.

avatar van freitzen
Nou ben ik wel benieuwd Onweerwolf... welke dopjes heb je het nu over? 20 euro voor 7 jaar, klinkt interessant.

Over het algemeen ben ik ook wel te spreken over in-ears. Helaas kwam er gisteren ook weer eens een kabelbreuk in mijn Creative EP-630 - wellicht tijd om er wat voorzichtiger mee om te gaan, of een ander merk te proberen. Heb diverse low/midprice-modellen van Creative gehad en waar ik erg tevreden over het geluid ben, gaan ze toch zelden langer dan een jaar mee.

avatar van Onweerwolf
freitzen schreef:
Nou ben ik wel benieuwd Onweerwolf... welke dopjes heb je het nu over? 20 euro voor 7 jaar, klinkt interessant.


Het merk is iig Sony, type, geen idee. Maar het zijn van die bass boost dingen. Die gebruik ik al sinds ik 10 ben omdat die nou eenmaal het beste klinken. Dit is het 4e paar meen ik.

avatar van Brunniepoo
Ik gebruik zelf de Philips SHE9750 en ben daar erg tevreden over en dan vooral over het draagcomfort. Geluidskwaliteit is voor mij prima maar veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet als het aankomt op in-ears. Ik ben zo gehecht aan de schuine insteek van de Philips-doppen dat ik ook geen ander merk overweeg.

Ik probeer er wel voorzichtig mee om te gaan maar uiteindelijk gaan ze door intensief gebruik toch na zo'n 1,5 jaar stuk. Gezien de paar tientjes die ze kosten vind ik dat geen probleem. Wel was het de vorige keer lastig om vergelijkbare doppen te vinden, dus heb toen maar meteen drie paar uit Frankrijk laten komen.

avatar van chevy93
freitzen schreef:
Nou ben ik wel benieuwd Onweerwolf... welke dopjes heb je het nu over? 20 euro voor 7 jaar, klinkt interessant.

Over het algemeen ben ik ook wel te spreken over in-ears. Helaas kwam er gisteren ook weer eens een kabelbreuk in mijn Creative EP-630 - wellicht tijd om er wat voorzichtiger mee om te gaan, of een ander merk te proberen. Heb diverse low/midprice-modellen van Creative gehad en waar ik erg tevreden over het geluid ben, gaan ze toch zelden langer dan een jaar mee.
Ik gebruik deze nu al jaren... Sennheiser CX 200 Street II (Grijs) - Prijzen - Tweakers

Zeer tevreden, zowel over de geluidskwaliteit als over de kwaliteit van de bedrading. Nog nooit problemen gehad. Ik gebruik ze al jaren.

avatar van Rudi S
Die Senheisers heb ik ook zo'n 1,5 jaar geleden gekocht, ik vond die in ear dingen heel irritant en kon er maar niet aan wennen.
Ik heb die dingen aan mijn dochter gegeven, nu zijn ondertussen al die opschuifdopjes kapot

avatar van chevy93
Haha, ik heb juist een heel doosje vol met opschuifdopjes van andere in-ears. En aangezien ik twee verschillende maten gebruik per oor heb ik iedere keer eigenlijk twee setjes.

Overigens vond ik in-ear in het begin ook heel erg wennen, maar zodra je in-ears gevormd zijn naar je oren (of andersom ) zorgt het echt voor geweldig geluid.
Ik vind die van mij beter geluid geven dan Dr. Dre of ander duur(der) spul wat ik wel eens geprobeerd heb.

Voordeel is ook dat je het heel zacht kan zetten. Muziek luister ik via mijn laptop op slechts 10-20% van het maximale volume en op mijn iPod variërend van 50 tot 80%, afhankelijk van volume nummer, volume omgeving en de wil van mij om de muziek al dan niet even heel hard te zetten.

avatar van freitzen
chevy93 schreef:
(quote)
Ik gebruik deze nu al jaren... Sennheiser CX 200 Street II (Grijs) - Prijzen - Tweakers

Zeer tevreden, zowel over de geluidskwaliteit als over de kwaliteit van de bedrading. Nog nooit problemen gehad. Ik gebruik ze al jaren.

Ik heb deze nu ook gekocht en het rechteroortje wil bij mij geen 'klik' geven als signaal dat hij goed in je oor zit. Maakt niet uit in welk oor ik hem stop en met welk dopje erbij. Bij Creative had ik daar nooit problemen mee. Geven ze bij jou wel allebei die klik?

avatar van chevy93
freitzen, wat bedoel je precies met klik?

Bedoel je de klik die je bv. hoort als je je oortje uit de jackplug haalt?
Die ontstaat, doordat er geen ruis meer is (als je geen geluid hebt, is er toch altijd een zachte ruis).

avatar van freitzen
chevy93, misschien is 'klik' ook niet het juiste woord. Ik bedoel niet een aansluiting met een geluidsbron, maar het geluidje dat je hoort als je het oordopje in je oor drukt (en het vergelijkbare geluidje daarna als hij een beetje terugspringt, als teken dat hij 'vast' zit). Of druk je ze nooit zo diep in je oor?

avatar van chevy93
Het enige geluid dat ik hoor als ik een oortje erin stop, is het geluid van mijn vinger op het oortje zelf, maar dat geluid is een beetje hetzelfde als het geluid wanneer je gewoon je vinger in je oor stopt.

avatar van sibry
ik gebruik de Bose IE2, maar niet om muziek te luisteren, daarvoor gebruik ik iets veel beters
Ik moet vaak weg voor mijn werk, en zo'n èèn/twee keer in de maand blijf ik ook 'snacht weg.
Daar zit je dan, op je hotelkamer.
Ik ben alweer een tijdje bezig met mijn trompetstudie (stelt niets voor hoor....!) want daar speelde ik als kind op. En dus doe ik een demper met een klein versterkertje in de toeter...
Ze klinken wel redelijk, en er zit een mooi etuitje bij waar je het alles in op kunt bergen, dus 't kan eigenliijk niet stuk.
Maar ik vind niet dat ze ècht lekker zitten.

avatar van LadyGrey
Ik gebruik altijd in-ears, vind de grote koptelefoons juist niet fijn zitten. Maar moet zeggen dat bij mij de bedrading regelmatig kapot is en daardoor dus ook regelmatig een nieuw setje moet kopen! Heb in-ears van verschillende merken geprobeerd, en qua bedrading gaan ze altijd kapot. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik regelmatig een nieuw setje moet kopen. Volgens mij doe ik er toch niets vreemds mee, maargoed.. Heb trouwens ook een doosje vol opschuifdopjes van andere in-ears, die zijn bij mij nog nooit kapot gegaan. Wel kunnen ze soms hetzelfde magische tructje als haarelastiekjes: Spoorloos verdwijnen.

avatar van The Scientist
LadyGrey schreef:
Wel kunnen ze soms hetzelfde magische tructje als haarelastiekjes: Spoorloos verdwijnen.


Dat herken ik maar al te goed uit de tijd dat ik ze nog gebruikte, al ken ik het verschijnsel bij haarelastiekjes niet ... bij mij zijn nagelknippertjes er heel goed in.

Op zich vind ik in-ears wel fijn, maar toch gebruik ik ze nooit meer omdat ik tegenwoordig mijn koptelefoon gewoon fijner vind. Heb wel altijd een paar gewone oordopjes bij me voor gevallen waarin ik ook nog wat omgevingsgeluid wil horen (in het verkeer bijvoorbeeld), maar daar werken in-ears voor mij ook neit omdat ik dan nog steeds geen omgevingsgeluid hoor. Kortom, ideaal voor als je niet van die bakbeesten op je hoofd houdt

FRIPI
The Scientist schreef:
(quote)


Dat herken ik maar al te goed uit de tijd dat ik ze nog gebruikte, al ken ik het verschijnsel bij haarelastiekjes niet ... bij mij zijn nagelknippertjes er heel goed in.

Op zich vind ik in-ears wel fijn, maar toch gebruik ik ze nooit meer omdat ik tegenwoordig mijn koptelefoon gewoon fijner vind. Heb wel altijd een paar gewone oordopjes bij me voor gevallen waarin ik ook nog wat omgevingsgeluid wil horen (in het verkeer bijvoorbeeld), maar daar werken in-ears voor mij ook neit omdat ik dan nog steeds geen omgevingsgeluid hoor. Kortom, ideaal voor als je niet van die bakbeesten op je hoofd houdt


Misschien je volume lager zetten.

Heeft er iemand oordoppen die ik kan gebruiken?

Op welke site kan je er goede kopen?

avatar van ProgMetal
Fingertippie schreef:
(quote)


Daar gaat het juist om. Ik draai de draden ook nooit strak op. En toch komt er geregeld een breuk in. Ik pas er daarom voor om dure te kopen. Of hebben deze andere draden welke minder vlug breken.
even lekker snel reageren zoek in Google op iem’s (in ear monitor) en deze hebben tegenwoordig bijna allemaal stekkertjes op de “oortjes” en dus zijn de draden te vervangen en upgrade

avatar van ProgMetal
sven1 schreef:
Op welke site kan je er goede kopen?
Amazon, AliExpres, EBay.

Mijn zoektocht begon nadat mijn zoveelste dure setje bij de microfoon kapot ging. Op de fiets wil ik juist even 1/2 uurtje geen telefoon en gebruik ik mijn Sony Walkman. Staan nu ruim 600 van mijn CD’s op in flac. Dus wil je goede oortje en liefst dus zonder microfoon en liefst met draad want draadloos met goed geluid is te duur voor op de fiets (weer en wind). Dus kwam ik in de wondere wereld van de IEM’s terecht. Dan is de keuze ineens reuze en zeker voor de fiets waar je niet volledig wil afsluiten van je omgeving en b.v. windgeruis een diepte investering als audiofiel geen zin heeft.

En dan gaat er een wereld voor je open en koop je al hele respectabele IEM’s vanaf 15€ (meer speurwerk) maar vanaf 25€ zeker.

Nu heel tevreden met een aanbieding van de CCA CRA+, voor dat geld absurd goed geluid.

Maar duik even in Google want eigenlijk is er voor iedere stijl muziek wel een optimale IEM te vinden.

ProgMetal schreef:
(quote)
Amazon, AliExpres, EBay.

Mijn zoektocht begon nadat mijn zoveelste dure setje bij de microfoon kapot ging. Op de fiets wil ik juist even 1/2 uurtje geen telefoon en gebruik ik mijn Sony Walkman. Staan nu ruim 600 van mijn CD’s op in flac. Dus wil je goede oortje en liefst dus zonder microfoon en liefst met draad want draadloos met goed geluid is te duur voor op de fiets (weer en wind). Dus kwam ik in de wondere wereld van de IEM’s terecht. Dan is de keuze ineens reuze en zeker voor de fiets waar je niet volledig wil afsluiten van je omgeving en b.v. windgeruis een diepte investering als audiofiel geen zin heeft.

En dan gaat er een wereld voor je open en koop je al hele respectabele IEM’s vanaf 15€ (meer speurwerk) maar vanaf 25€ zeker.

Nu heel tevreden met een aanbieding van de CCA CRA+, voor dat geld absurd goed geluid.

Maar duik even in Google want eigenlijk is er voor iedere stijl muziek wel een optimale IEM te vinden.


Top dankjewel!

avatar van ProgMetal
verslavend. Na de CCA CRA+ (€17,65)
nu de QKZ HBB (€17,42) in bezit en de 7Hz Salnotes Zero (€20,21) onderweg.

Als eerder uitgelegd alles zonder microfoon in het snoer (kan wel voor meestal rond 1€ duurder).

Mogelijk ga ik een favoriet krijgen maar voor nu verschillende tuning voor de verschillende stemming en/of muziek keuze. Hoewel de CRA en QKZ wel heel dicht bij elkaar liggen.

Bij de CRA en QKZ zit ook hetzelfde (uitwisselbaar) snoer dus als er snoertje kapot gaat…

Ook “geïnvesteerd” (€7,10) in diverse memory foam tips die veel comfortabeler zitten dan de siliconen en veel beter afsluiten, nodig voor goede bas. Dus niet steeds op de oortjes meer drukken om de Bas goed te horen

avatar van Mssr Renard
Ik koop niet vask een nieuwe koptelefoon, maar ben erg tevreden met het merk Marley. Het liefst wil ik niet in mijn oor, vind ik een rotgevoel, maar op mijn oor. Nadeel is dat je dan geen hoed kunt dragen.

En bij het hardlopen zijn oordopjes wel fijn.

Dus ik heb beide. Een koptelefoon in het oor voor als ik een hoed draag, en een goede koptelefoon voor op de oren, voor bijvoorbeeld op werk of in de trein.

Als drummer had ik als monitor trouwens ook geen in-ear maar een dure Sennheiser koptelefoon die volledig mijn oren afsloot. Maar daar ga je echt niet mee fietsen ofzo.

Ik zou ook wel weer een koptefoon zonder 'afstsndbediening' in de draad willen, want het lijkt mij dat het het geluid wat verstoort.

Overigens heeft de Marley maar één draad, niet van plastic, maar een soort jute/katoen, die twee minijacks heeft, dus sltijf kan worden vervangen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.