menu

Overig / Apparatuur / Philips 777 platenspeler aansluiten op aux

zoeken in:
Ik heb een vraag, ik ben aan het proberen de oude platenspeler van mijn vader waar aan de praat te krijgen maar ik zit dus met een probleem. De platenspeler heeft dus een 'Phono' uitgang, maar ik weet niet hoe ik dat omzet naar mijn box (aux-ingang). Heb ik hier een (voor)versterker voor nodig of is er een andere manier. Ik heb een vrij moderne LG box met bluetooth en aux-ingang(ik kan de naam niet vinden). Ik weet niet of de box al een versterker op zich is of niet. Weet iemand hier meer over?

avatar van Bartjeking
9 van de 10 keer zul je bij moderne apparatuur toch een voorversterkertje nodig hebben (correct me if I'm wrong). Sommige platenspelers hebben er eentje ingebouwd (mijn audio technica lp120 bijvoorbeeld).
Voor 3 tientjes heb je er al eentje waar je prima mee uit de voeten kunt.

avatar van T8T
T8T
Ik gebruik ook een phono voorversterker voor mijn pick-up.

Argon heeft al vrij voordelig phono voorversterkers in de catalogus.
Ga je voor Pro-Ject, dan gelijk ook een Pro-ject pick-up. Neem een Roksan K3 versterker met Monitoraudio luidsprekers erbij, en je komt je luisteruimte niet meer uit.

avatar van Mjuman
Alles is hier al meermalen gezegd - zoekt ende gij zult vinden; het vergrootglas geeft de zoekfunctie die ge naar eigen behoefte kunt invullen:

De Site >> Algemeen >> Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:15 uur

geplaatst: vandaag om 22:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.