Genres / Soul, Funk en R&B / Heartbreak soul
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2021, 12:52 uur
Het is misschien een heel afgezaagd onderwerp, maar ik vraag me af of er animo is voor topic om elkaar bitterzoete soulmuziek te tippen die "perfect" passen bij een breakup / hearbreak situatie. Het is een beetje een tricky gedeelte van de soul, want vaak wordt sowieso de liefde bezongen en wat voor iemand passend is bij een breakup / hearbreak kan ook juist tenenkrommend zijn voor een ander. Toch hoop ik dat er hier genoeg mensen zijn die elkaar willen tippen voor nummers die goed passen als je je in een pijnlijke situatie bevind. Persoonlijke verhalen / toelichtingen zijn altijd welkom, maar eerst kijken of dit topic wel bestaansrecht heeft.
0
geplaatst: 8 december 2021, 12:55 uur
Mijn persoonlijke topper is eigenlijk best een bekend nummer.
The Commodores / Lionel Ritchie - Still
The Commodores / Lionel Ritchie - Still
0
geplaatst: 9 december 2021, 09:48 uur
Het onderwerp van heartbreak en stukgelopen relaties komt natuurlijk veel voor. Maar als ik je bericht zo lees ben je ook meer op zoek naar de wat meer zoete/smoothe variant hierop? Of is dat een verkeerde interpretatie?
0
geplaatst: 9 december 2021, 10:15 uur
Er is 1 nummer, dat me gelijk te binnen schiet. Ik weet niet of het "zoet" genoeg is. Wel een nummer dat ze op mijn uitvaart mogen draaien ( die hopelijk nog lang op zich laat wachten!).
1
geplaatst: 9 december 2021, 20:03 uur
Reijersen schreef:
Het onderwerp van heartbreak en stukgelopen relaties komt natuurlijk veel voor. Maar als ik je bericht zo lees ben je ook meer op zoek naar de wat meer zoete/smoothe variant hierop? Of is dat een verkeerde interpretatie?
Ha Reijersen, dat is lang geleden.
Antwoord op jouw vraag is 'nee'. Het gaat mij puur om nummers die iedereen mooi vind en die toepasselijk zijn voor een situatie van heartbreak (dat is dus persoonlijk).
In de praktijk zullen het overigens wel vaak zoete / rustige / smooth nummers zijn.
0
geplaatst: 9 december 2021, 20:09 uur
Candi Staton - It's Not Easy is een mooi nummer. Het is een zangeres waar ik 2 albums van bezit (een verzamelaar en wat nieuwer werk) en eigenlijk kan ik amper nummers op noemen (behalve de 2 overbekende nummers) waarvan ik ook weet hoe de nummers klinken. Als ik de albums op zet, hoor ik de kwaliteit en vind ik het prettige muziek, maar het blijft bij mij vaak in een "YouTube tips lijst" hangen.
0
geplaatst: 9 december 2021, 20:35 uur
principal2000 schreef:
Antwoord op jouw vraag is 'nee'. Het gaat mij puur om nummers die iedereen mooi vind en die toepasselijk zijn voor een situatie van heartbreak (dat is dus persoonlijk).
In de praktijk zullen het overigens wel vaak zoete / rustige / smooth nummers zijn.
(quote)
Aha, dus meer het eigen gevoel van de user ipv dat het er letterlijk over gaat in het nummer?
Ik denk bv qua onderwerp snel aan Marvin Gaye - Even Did You Stop Loving Me, When Did I stop Loving You.
Voor mij qua gevoel: John Legend - Where Did My Baby Go?
1
geplaatst: 10 december 2021, 12:06 uur
Reijersen schreef:
Ik denk bv qua onderwerp snel aan Marvin Gaye - Even Did You Stop Loving Me, When Did I stop Loving You.
Jaaaaa, van dat album passen natuurlijk meerdere nummers meer dan prima hier. Daarnaast veelal ook prachtige nummers.
0
geplaatst: 10 december 2021, 21:07 uur
Dit nummer van John Legend doet mij (nog) niet zoveel. Zijn zang staat me iets minder aan dan op sommige andere nummers. Maar dit zijn sowieso allemaal persoonlijke keuzes, dus mijn mening doet er niet toe.
0
geplaatst: 10 december 2021, 21:09 uur
Dit is nummer wat ik niet supersloom of -zoet vind, maar toch wel heel duidelijk heartbreak gerelateerd is in mijn ogen.
0
geplaatst: 11 december 2021, 07:19 uur
principal2000 schreef:
Dit nummer van John Legend doet mij (nog) niet zoveel. Zijn zang staat me iets minder aan dan op sommige andere nummers. Maar dit zijn sowieso allemaal persoonlijke keuzes, dus mijn mening doet er niet toe.
Het is ook geen geweldig nummer, het is meer de sfeer die het neerzet die ik bij het thema vond passen. Zit iets zoetsappig verdrietigs in.
0
geplaatst: 17 december 2021, 03:27 uur
Dit onderwerp is natuurlijk een bodemloze put in de soul, maar ik duik er graag even in. Hier een willekeurige greep niet overmatig bekende nummers (overwegend deep soul) over liefdesverdriet en relatiebreuken:
David Ruffin-Each Day Is A Lifetime
The Persuaders - Thin Line between Love & Hate
Joe Simon- trouble in my home
Roy C - She Kept On Walkin
Big John Hamilton - Take This Hurt Off Me
Big John Hamilton - How Much Can A Man Take
Ann Peebles - I STILL LOVE YOU
Paolo Nutini - Let Me Down Easy
St. Paul and the Broken Bones - Broken Bones And Pocket Change
JAMES CARR - TO LOVE SOMEBODY
James Carr - These Ain't Raindrops
Hersey Taylor - Let Me Make You Happy
DAVID RUFFIN - OUT IN THE COUNTRY
Brief Encounter - Where Will I Go
Eddie and Ernie - I'm Going for Myself
JP Bimeni & The Black Belts - I Miss You
Wendy Rene - Crying All By Myself
The Sentiments - She Won't Be Gone Long
O.V. Wright - Memory Blues
Lady Wray - Piece Of Me
Roy C - I'm still in love with you
En een goedmaaklied ter afsltuiting: Walter Jackson - My Ship Is Comin' In
David Ruffin-Each Day Is A Lifetime
The Persuaders - Thin Line between Love & Hate
Joe Simon- trouble in my home
Roy C - She Kept On Walkin
Big John Hamilton - Take This Hurt Off Me
Big John Hamilton - How Much Can A Man Take
Ann Peebles - I STILL LOVE YOU
Paolo Nutini - Let Me Down Easy
St. Paul and the Broken Bones - Broken Bones And Pocket Change
JAMES CARR - TO LOVE SOMEBODY
James Carr - These Ain't Raindrops
Hersey Taylor - Let Me Make You Happy
DAVID RUFFIN - OUT IN THE COUNTRY
Brief Encounter - Where Will I Go
Eddie and Ernie - I'm Going for Myself
JP Bimeni & The Black Belts - I Miss You
Wendy Rene - Crying All By Myself
The Sentiments - She Won't Be Gone Long
O.V. Wright - Memory Blues
Lady Wray - Piece Of Me
Roy C - I'm still in love with you
En een goedmaaklied ter afsltuiting: Walter Jackson - My Ship Is Comin' In
0
geplaatst: 18 december 2021, 22:05 uur
Zo, nu kan er gelijk een slotje op dit onderwerp. 
Lekkere lijst hoor. James Carr is mijn favoriet qua artiest.

Lekkere lijst hoor. James Carr is mijn favoriet qua artiest.
* denotes required fields.