MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Heartbreak soul

zoeken in:
Het is misschien een heel afgezaagd onderwerp, maar ik vraag me af of er animo is voor topic om elkaar bitterzoete soulmuziek te tippen die "perfect" passen bij een breakup / hearbreak situatie. Het is een beetje een tricky gedeelte van de soul, want vaak wordt sowieso de liefde bezongen en wat voor iemand passend is bij een breakup / hearbreak kan ook juist tenenkrommend zijn voor een ander. Toch hoop ik dat er hier genoeg mensen zijn die elkaar willen tippen voor nummers die goed passen als je je in een pijnlijke situatie bevind. Persoonlijke verhalen / toelichtingen zijn altijd welkom, maar eerst kijken of dit topic wel bestaansrecht heeft.

Mijn persoonlijke topper is eigenlijk best een bekend nummer.
The Commodores / Lionel Ritchie - Still

Het onderwerp van heartbreak en stukgelopen relaties komt natuurlijk veel voor. Maar als ik je bericht zo lees ben je ook meer op zoek naar de wat meer zoete/smoothe variant hierop? Of is dat een verkeerde interpretatie?

Er is 1 nummer, dat me gelijk te binnen schiet. Ik weet niet of het "zoet" genoeg is. Wel een nummer dat ze op mijn uitvaart mogen draaien ( die hopelijk nog lang op zich laat wachten!).

Reijersen schreef:
Het onderwerp van heartbreak en stukgelopen relaties komt natuurlijk veel voor. Maar als ik je bericht zo lees ben je ook meer op zoek naar de wat meer zoete/smoothe variant hierop? Of is dat een verkeerde interpretatie?

Ha Reijersen, dat is lang geleden.
Antwoord op jouw vraag is 'nee'. Het gaat mij puur om nummers die iedereen mooi vind en die toepasselijk zijn voor een situatie van heartbreak (dat is dus persoonlijk).
In de praktijk zullen het overigens wel vaak zoete / rustige / smooth nummers zijn.

Candi Staton - It's Not Easy is een mooi nummer. Het is een zangeres waar ik 2 albums van bezit (een verzamelaar en wat nieuwer werk) en eigenlijk kan ik amper nummers op noemen (behalve de 2 overbekende nummers) waarvan ik ook weet hoe de nummers klinken. Als ik de albums op zet, hoor ik de kwaliteit en vind ik het prettige muziek, maar het blijft bij mij vaak in een "YouTube tips lijst" hangen.

principal2000 schreef:
(quote)

Ha Reijersen, dat is lang geleden.
Antwoord op jouw vraag is 'nee'. Het gaat mij puur om nummers die iedereen mooi vind en die toepasselijk zijn voor een situatie van heartbreak (dat is dus persoonlijk).
In de praktijk zullen het overigens wel vaak zoete / rustige / smooth nummers zijn.

Aha, dus meer het eigen gevoel van de user ipv dat het er letterlijk over gaat in het nummer?

Ik denk bv qua onderwerp snel aan Marvin Gaye - Even Did You Stop Loving Me, When Did I stop Loving You.
Voor mij qua gevoel: John Legend - Where Did My Baby Go?

Reijersen schreef:
Ik denk bv qua onderwerp snel aan Marvin Gaye - Even Did You Stop Loving Me, When Did I stop Loving You.

Jaaaaa, van dat album passen natuurlijk meerdere nummers meer dan prima hier. Daarnaast veelal ook prachtige nummers.

Dit nummer van John Legend doet mij (nog) niet zoveel. Zijn zang staat me iets minder aan dan op sommige andere nummers. Maar dit zijn sowieso allemaal persoonlijke keuzes, dus mijn mening doet er niet toe.

Dit is nummer wat ik niet supersloom of -zoet vind, maar toch wel heel duidelijk heartbreak gerelateerd is in mijn ogen.

principal2000 schreef:
Dit nummer van John Legend doet mij (nog) niet zoveel. Zijn zang staat me iets minder aan dan op sommige andere nummers. Maar dit zijn sowieso allemaal persoonlijke keuzes, dus mijn mening doet er niet toe.

Het is ook geen geweldig nummer, het is meer de sfeer die het neerzet die ik bij het thema vond passen. Zit iets zoetsappig verdrietigs in.

Zo, nu kan er gelijk een slotje op dit onderwerp.
Lekkere lijst hoor. James Carr is mijn favoriet qua artiest.

Merry X-mas

Gast
geplaatst: vandaag om 23:28 uur

geplaatst: vandaag om 23:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.