MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/Nu-Soul/R&B van Nederlandse Bodem

zoeken in:
Een onderschikt genre in de Nederlandse muziek. Iemand tips?

Een reden dat ik dit topic open is omdat ik de CD van Corey heb gekocht.
Er wordt zeker goede muziek in Nederland gemaakt in dit genre.
De CD van Corey zal zeker één van mijn favorieten van 2006 worden.

Vroeg het mezelf laatst ook af toen ik een oude Oor aan het doorbladeren was en daar nog gesproken werd over een NederR&B rage waar ik me niets memorabels meer van kan herinneren.

Ik geloof dat Tasha's World wel goed gevonden wordt maar ik ken het zelf niet. Ik hoop eigenlijk dat Senna ooit een album gaat maken.

BoordAppel schreef:
Vroeg het mezelf laatst ook af toen ik een oude Oor aan het doorbladeren was en daar nog gesproken werd over een NederR&B rage waar ik me niets memorabels meer van kan herinneren.

Ik geloof dat Tasha's World wel goed gevonden wordt maar ik ken het zelf niet. Ik hoop eigenlijk dat Senna ooit een album gaat maken.

Tasha's World is erg goed, naar mijn mening. Vooral eens wat anders als er normaal uitgegeven wordt.

R&B in Nederland is vooral Re-Play, Romeo en dergelijke. Denk dat ze het over die periode hadden in Oor.

Kos
Dat liedje van die Mynthe (of iets dergelijks) is wel aardig .

Ninthe bedoel je? Ja wel aardig, zij heeft verder wel potentie denk ik.

Goede stem heeft ze zeker. Vooral live staat ze haar mannetje. Ben zeer benieuwd naar wat we nog van haar gaan horen.

Op het 1e album van Relax staat een soul-zanger met een superstem: Big Boy Caprice. Helaas niets meer van gehoord.

Improvision
Pete Philly & Perquisite hebben soms rustige hiphopnummers, ik vind ze naar alternatieve R&B benaderen.

Grateful van Pete & Perq. is eigenlijk best een soul nummer, met nog wat andere nummers

sq
Op het album van Cheyenne staat mijn favoriete Nederlandse Soulnummer.

sq schreef:
Op het album van Cheyenne staat mijn favoriete Nederlandse Soulnummer.

en welke is dat dan?

EDIT: laat maar, las net pas het bericht bij het album

Thisisme
Ik zie dat Corey hier al genoemd is. Heb het album nog niet zo lang binnen. Na een halve luisterbeurt was ik al positief.

Thisisme
Big Boy Caprice had ik hoge verwachtigen van. Naderhand niks meer van gehoord. Hij heeft een nummer gemaakt met Relax.

Vandaag op Hilversum Alive: Lefties Soul Connection

funky soulband.

Website: http://www.leftiessoulconnection.com/discography.html

een track: http://www.leftiessoulconnection.com/mp3/organdonormp3.mp3

Jullie moeten even kijken op:

www.musicfrom.nl
dan Artiesten
dan Soul/R&B

Allemaal nederlandse nieuwe goede artiesten..
Staat onder andere tussen:
Corey, Tasha's World, Angela Menso, Bizzey, Ninthe..
Echt even chekken voor allemaal nieuwe talenten!
Angela Menso is ook best aardig voor NL..

Vind dat Pete Philly & Perquistie niet echt tot de catagorie Soul behoren..
Maar hun zijn wel echt geweldig.. Mix van Klassieke muziek met Hip-Hop.. Zeker goed.. Nederland word steeds beter met muziek, moet ik zeggen.

Mooie link
Dank ervoor.

Was Corey nou ook bij North Sea Jazz?
Ik keek op haar site en volgens mij heb ik haar daar gezien..
Vond haar best okee! Beetje Erykah Badu stijl.. Dat vind ik altijd jammer als ik zoiets over een nieuwe artiest kan zeggen.. Maar ik ga der cd wel bestellen, Zulke artiesten moet je toch wel steunen vind ik!

SoulBrother schreef:
Was Corey nou ook bij North Sea Jazz?
Ik keek op haar site en volgens mij heb ik haar daar gezien..
Vond haar best okee! Beetje Erykah Badu stijl.. Dat vind ik altijd jammer als ik zoiets over een nieuwe artiest kan zeggen.. Maar ik ga der cd wel bestellen, Zulke artiesten moet je toch wel steunen vind ik!

Jazeker dat ze op NSJF was

Op de cd staan ook nog een paar live-tracks. Moet zeggen dat het live allemaal erg goed klinkt bij Corey.

Senna is een goede, Nederlandse R&B Soul/R&B zangeres, onder andere bekend van Mellow met Pete Philly & Perquisite.
Ik zag haar live op Parkpop, en dat klonk best leuk eigenlijk!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:56 uur

geplaatst: vandaag om 00:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.