Genres / Soul, Funk en R&B / Top 10 favoriete Soul/R 'n B nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2006, 17:46 uur
Een topic waarin je je 10 favoriete nummers uit de Soul en R 'n B kan posten, oud/nieuw, zwart/wit, maakt niet uit. Een Top 100 als bij de Hiphop vind ik een beetje overdreven.
1. Otis Redding - Sittin' on the Dock of the Bay
2. Aretha Franklin - Respect
3. James Brown - Papas got a Brandnew Bag
4. Curtis Mayfield - Pusherman
5. Sam Cooke - A Change Gonna Come
6. Beyonce ft Jay-Z - Crazy in Love
7. Alicia Keys - Fallin'
8. John Legend - Used to Love U
9. James Brown - It's a Man's World
10. Joss Stone - Fell in Love with a Boy
1. Otis Redding - Sittin' on the Dock of the Bay
2. Aretha Franklin - Respect
3. James Brown - Papas got a Brandnew Bag
4. Curtis Mayfield - Pusherman
5. Sam Cooke - A Change Gonna Come
6. Beyonce ft Jay-Z - Crazy in Love
7. Alicia Keys - Fallin'
8. John Legend - Used to Love U
9. James Brown - It's a Man's World
10. Joss Stone - Fell in Love with a Boy
0
geplaatst: 19 maart 2006, 13:13 uur
Ik ben bezig met een top 100, dus die komt eraan. Leuk topic natuurlijk.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 14:41 uur
Ja, ik luister wel veel van dit soort muziek, maar tot de echte underground ben ik nog niet toegekomen, namen als Cee-Lo, Jill Scott, Anthony Hamilton en Jamie Lydell ken ik dan wel, maar voor de echte kenners zal mijn lijst misschien een beetje commercieel zijn.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 14:47 uur
En daarvoor hebben we MuMe. Maar helaas zijn er niet zo veel nu-soul en r&b liefhebbers op deze site.
0
geplaatst: 19 maart 2006, 15:58 uur
1. Stevie Wonder - All I Do
2. Erykah Badu - I Want You
3. The Commitments - Try a Little Tenderness (ja, die versie)
4. Sly & The Family Stone - If You Want Me to Stay
5. Al Green - Let's Stay Together
6. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
7. Aretha Franklin - Since You've Been Gone
8. Michael Jackson - I Wanna Be Where You Are
9. Diana Ross & The Supremes - Reflections
10. Alicia Keys - Diary (Unplugged)
Ff vals spelen:
10'. Lucy Pearl - Don't Mess with My Man
10.'' Aaliyah - Are You That Somebody?
10.''' TLC - No Scrubs
10''' En Vogue - My Lovin' (Never Gonna Get It)
Waarschijnlijk niet definitief...
2. Erykah Badu - I Want You
3. The Commitments - Try a Little Tenderness (ja, die versie)
4. Sly & The Family Stone - If You Want Me to Stay
5. Al Green - Let's Stay Together
6. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
7. Aretha Franklin - Since You've Been Gone
8. Michael Jackson - I Wanna Be Where You Are
9. Diana Ross & The Supremes - Reflections
10. Alicia Keys - Diary (Unplugged)
Ff vals spelen:
10'. Lucy Pearl - Don't Mess with My Man
10.'' Aaliyah - Are You That Somebody?
10.''' TLC - No Scrubs
10''' En Vogue - My Lovin' (Never Gonna Get It)
Waarschijnlijk niet definitief...
0
geplaatst: 19 maart 2006, 16:23 uur
Een Top10 is voor mij toch iets wat te klein, maar om nou een enorme waslijst hier neer te zetten is ook iets teveel van het goede
Om dan toch een klein rijtje hier neer te zetten die zeker tot m'n favorieten behoren (in willekeurige volgorde):
* Curtis Mayfield - Move On Up
* Gladys Knight & The Pips - Midnight Train To Georgia
* Percy Sledge - When A Man Loves A Woman
* Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
* Al Green - Love And Happiness
* Aaron Neville - Tell It Like It Is
* Jean Knight - Mr. Big Stuff
* Martha & The Vandellas - Dancing In The Street
* Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
* Jackson 5 - I Want You Back
Om dan toch een klein rijtje hier neer te zetten die zeker tot m'n favorieten behoren (in willekeurige volgorde):
* Curtis Mayfield - Move On Up
* Gladys Knight & The Pips - Midnight Train To Georgia
* Percy Sledge - When A Man Loves A Woman
* Harold Melvin & The Blue Notes - If You Don't Know Me By Now
* Al Green - Love And Happiness
* Aaron Neville - Tell It Like It Is
* Jean Knight - Mr. Big Stuff
* Martha & The Vandellas - Dancing In The Street
* Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
* Jackson 5 - I Want You Back
0
geplaatst: 19 maart 2006, 17:06 uur
Als ik vals zou mogen spelen, dan zou ik ook nog een Jackson nummer toevoegen, in de vorm van Smooth Criminal, maar dat lijkt me geen soul, of wel?
0
mes-one
geplaatst: 3 april 2006, 14:43 uur
1. The Trammps - Rubber Band
2. Chi-Lites - Are You My Woman?
3. Sam & Dave - Soul Man
4. The Honey Drippers - Impeach the President
5. Ann Peebles - The Rain
6. Sly & the Family Stone - Everybody is a Star
7. Extra T's - E.T. Boogie (niet echt soul, maar wel cool)
8. Curtis Mayfield - Pusherman
9. Bobby Womack - Across 110th Street
10. Lucy Pearl - Don't Mess with My Man
2. Chi-Lites - Are You My Woman?
3. Sam & Dave - Soul Man
4. The Honey Drippers - Impeach the President
5. Ann Peebles - The Rain
6. Sly & the Family Stone - Everybody is a Star
7. Extra T's - E.T. Boogie (niet echt soul, maar wel cool)
8. Curtis Mayfield - Pusherman
9. Bobby Womack - Across 110th Street
10. Lucy Pearl - Don't Mess with My Man
0
Jerra
geplaatst: 7 april 2006, 11:48 uur
Marvin Gaye - Sexual healing moet toch op nummer 1 jongens:)
0
geplaatst: 7 april 2006, 11:51 uur
Jerra schreef:
Marvin Gaye - Sexual healing moet toch op nummer 1 jongens:)
Marvin Gaye op 1 kan ik begrijpen, maar zelfs in mijn Marvin Gaye top 10 staat geen sexual healing Marvin Gaye - Sexual healing moet toch op nummer 1 jongens:)
0
geplaatst: 7 april 2006, 21:11 uur
1. Rihanna - Unfaithfull
2. TLC - No scrubs
3. Ciara - Goodies
4. Destiny's child - Soldier
5. Black eyed peas - Where is the love
6. Alicia keys - Fallin'
7. Beyoncé ft. Jay Z - Crazy in love
8. Mya - Case of the ex
9. Beyoncé - Dangerously in love
10. Rihanna - Thug in my life
2. TLC - No scrubs
3. Ciara - Goodies
4. Destiny's child - Soldier
5. Black eyed peas - Where is the love
6. Alicia keys - Fallin'
7. Beyoncé ft. Jay Z - Crazy in love
8. Mya - Case of the ex
9. Beyoncé - Dangerously in love
10. Rihanna - Thug in my life
0
geplaatst: 7 april 2006, 22:07 uur
Ja mensne nog steeds bezig met die top 100. Wordt vooral nu-soul en soul met af en toe wat soul-achtige R&B. Inclusief 1 of 2 R&B club-joints.
0
geplaatst: 7 april 2006, 22:08 uur
jowietje schreef:
1. Rihanna - Unfaithfull
2. TLC - No scrubs
3. Ciara - Goodies
4. Destiny's child - Soldier
5. Black eyed peas - Where is the love
6. Alicia keys - Fallin'
7. Beyoncé ft. Jay Z - Crazy in love
8. Mya - Case of the ex
9. Beyoncé - Dangerously in love
10. Rihanna - Thug in my life
1. Rihanna - Unfaithfull
2. TLC - No scrubs
3. Ciara - Goodies
4. Destiny's child - Soldier
5. Black eyed peas - Where is the love
6. Alicia keys - Fallin'
7. Beyoncé ft. Jay Z - Crazy in love
8. Mya - Case of the ex
9. Beyoncé - Dangerously in love
10. Rihanna - Thug in my life
mmmm, geen soul in deze top 10. Je moet de gevoelige muziek blijkbaar nog leren kennen.
0
geplaatst: 7 april 2006, 22:52 uur
Wat is het verschil juist tss hiphop en RnB? Is het gwn hiphop maar wat zachter of wat? ( stenig me niet aub )
0
Improvision
geplaatst: 8 april 2006, 08:23 uur
1. John Legend - It Don't Have To Change
2. Anthony Hamilton - Charlene
3. Lauryn Hill - Every Ghetto, Every City
4. Alicia Keys - You Don't Know My Name
5. Corinne Bailey Ray - Put Your Records On
6. Beyoncé - Work It Out
7. Faith Evans - Mesmerized (NIET de mix)
8. Kelis - I Want Your Love
9. Anthony Hamilton - I'm A Mess
10. John Legend - Ordinary People
2. Anthony Hamilton - Charlene
3. Lauryn Hill - Every Ghetto, Every City
4. Alicia Keys - You Don't Know My Name
5. Corinne Bailey Ray - Put Your Records On
6. Beyoncé - Work It Out
7. Faith Evans - Mesmerized (NIET de mix)
8. Kelis - I Want Your Love
9. Anthony Hamilton - I'm A Mess
10. John Legend - Ordinary People
0
geplaatst: 8 april 2006, 18:59 uur
In willekeurige orde van belangrijkheid
• Anita Baker- You bring me joy
• D’Angelo -Brown Sugar
• India Arie - Brown Skin
• Jill Scott – One time
• Aretha Franklin- Day dreaming/ Soul serenade
• Bilal - Love Poems
• Mary J Blige – the love I never had
• Stevie wonder- Knocks me of my feet
• Marvin Gaye – Mercy, mercy me
• Erykah Badu – in love with you
• Anita Baker- You bring me joy
• D’Angelo -Brown Sugar
• India Arie - Brown Skin
• Jill Scott – One time
• Aretha Franklin- Day dreaming/ Soul serenade
• Bilal - Love Poems
• Mary J Blige – the love I never had
• Stevie wonder- Knocks me of my feet
• Marvin Gaye – Mercy, mercy me
• Erykah Badu – in love with you
0
geplaatst: 8 april 2006, 20:52 uur
Improvision schreef:
1. John Legend - It Don't Have To Change
2. Anthony Hamilton - Charlene
3. Lauryn Hill - Every Ghetto, Every City
4. Alicia Keys - You Don't Know My Name
5. Corinne Bailey Ray - Put Your Records On
6. Beyoncé - Work It Out
7. Faith Evans - Mesmerized (NIET de mix)
8. Kelis - I Want Your Love
9. Anthony Hamilton - I'm A Mess
10. John Legend - Ordinary People
1. John Legend - It Don't Have To Change
2. Anthony Hamilton - Charlene
3. Lauryn Hill - Every Ghetto, Every City
4. Alicia Keys - You Don't Know My Name
5. Corinne Bailey Ray - Put Your Records On
6. Beyoncé - Work It Out
7. Faith Evans - Mesmerized (NIET de mix)
8. Kelis - I Want Your Love
9. Anthony Hamilton - I'm A Mess
10. John Legend - Ordinary People
mooi lijstje, vooral met John Legend en natuurlijk de beste soul-zanger van nu: Anthony Hamilton.
0
geplaatst: 8 april 2006, 21:04 uur
Reijersen schreef:
mmmm, geen soul in deze top 10. Je moet de gevoelige muziek blijkbaar nog leren kennen.
(quote)
mmmm, geen soul in deze top 10. Je moet de gevoelige muziek blijkbaar nog leren kennen.
Maar er staat toch /r&B ? of is mijn lijst niet van toepassing? want dan haal ik hem even weg
0
geplaatst: 9 april 2006, 11:30 uur
jowietje schreef:
Maar er staat toch /r&B ? of is mijn lijst niet van toepassing? want dan haal ik hem even weg
(quote)
Maar er staat toch /r&B ? of is mijn lijst niet van toepassing? want dan haal ik hem even weg
Volgens mij past hij hier wel, hoewl ik niet echt aan artiesten als Rihanna dacht, dat is toch meer reggeaton
0
geplaatst: 9 april 2006, 11:34 uur
luc011190 schreef:
Volgens mij past hij hier wel, hoewl ik niet echt aan artiesten als Rihanna dacht, dat is toch meer reggeaton
(quote)
Volgens mij past hij hier wel, hoewl ik niet echt aan artiesten als Rihanna dacht, dat is toch meer reggeaton
Meer een mix met reggeaton in sommige liedjes
0
geplaatst: 9 april 2006, 12:11 uur
Rihanna is pop met r&b en reggae-invloeden, heeft verder weinig met reggaeton te maken.
En jowietje tuurlijk is je lijst wel goed, ik bedoelde het alleen als tip: luister eens naar soul
En jowietje tuurlijk is je lijst wel goed, ik bedoelde het alleen als tip: luister eens naar soul
0
geplaatst: 9 april 2006, 12:12 uur
Reijersen schreef:
Rihanna is pop met r&b en reggae-invloeden, heeft verder weinig met reggaeton te maken.
En jowietje tuurlijk is je lijst wel goed, ik bedoelde het alleen als tip: luister eens naar soul
Rihanna is pop met r&b en reggae-invloeden, heeft verder weinig met reggaeton te maken.
En jowietje tuurlijk is je lijst wel goed, ik bedoelde het alleen als tip: luister eens naar soul
Stuur maar even een bericht met een paar goeie nummers
0
geplaatst: 9 april 2006, 12:20 uur
0
geplaatst: 12 april 2006, 22:41 uur
'k ben absoluut geen kenner maar hier toch mijn top 10:
1) Ben E. King – Stand by me
2) Lauryn Hill & Nas – If I ruled the world
3) Prince – Fury
4) R Kelly – If I could turn
5) Stevie Wonder – Isn’t she lovely
6) Erikah Badu – Baby u got me
7) James Brown – I’m a soul man
Monica – The first night
9) Alicia Keys – U don’t know my name
10) The Drifters – Sweets for my sweet
1) Ben E. King – Stand by me
2) Lauryn Hill & Nas – If I ruled the world
3) Prince – Fury
4) R Kelly – If I could turn
5) Stevie Wonder – Isn’t she lovely
6) Erikah Badu – Baby u got me
7) James Brown – I’m a soul man
Monica – The first night
9) Alicia Keys – U don’t know my name
10) The Drifters – Sweets for my sweet
0
geplaatst: 15 april 2006, 00:29 uur
1 Respect - Aretha Franklin
2 What's Goin On - Marvin Gaye
3 A Change Is Gonna Come - Sam Cooke
4 Supersition - Stevie Wonder
5 Proud Mary - Ike and Tina Turner
6 Giving Him Someting He Can Feel - En Vogue
7 I'll Make Love to You - Boys II Men
8 Whip Appeal - Babyface
9 Purple Rain - Prince
10 Alicia Keys - Fallin
Vind het zelf een mooie lijst, terwijl ik er veel meer heb, een mix van old skool en new skool
2 What's Goin On - Marvin Gaye
3 A Change Is Gonna Come - Sam Cooke
4 Supersition - Stevie Wonder
5 Proud Mary - Ike and Tina Turner
6 Giving Him Someting He Can Feel - En Vogue
7 I'll Make Love to You - Boys II Men
8 Whip Appeal - Babyface
9 Purple Rain - Prince
10 Alicia Keys - Fallin
Vind het zelf een mooie lijst, terwijl ik er veel meer heb, een mix van old skool en new skool
0
Thisisme
geplaatst: 21 april 2006, 19:48 uur
Wat een onmogelijke opgave is dit zeg!!! Dit kan niet, het valt niet te vergelijken of zelfs tegen elkaar op te wegen, al dat geweldigs in de soulmuziek.
0
geplaatst: 22 augustus 2006, 16:16 uur
ik vind rihanna -unfaithfull
rihanna-final goodbye
beyoncé dangerously in love
rihanna-final goodbye
beyoncé dangerously in love
* denotes required fields.