MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / De meest ONDER-gewaardeerde Soul en R&B artiesten

zoeken in:
Titel zegt genoeg lijkt mij. Gooi de namen en de meningen/redenen/argumenten en maar in.

India Arie
Nikka Costa
Leela James

monarc schreef:
India Arie
Nikka Costa
Leela James

Leuk, alleen namen heb ik niks aan.

Gordon Chambers

Erg getalenteerd! Nooit echt in de spotlights gestaan, maar het blijkt dat 'ie voorheen al een reeks aan songs heeft geschreven (voor o.a. Aretha Franklin, Brownstone, Angie Stone & Carl Thomas). Vorig jaar is z'n debuutalbum 'Introducing Gordon Chambers' uitgebracht en die klinkt erg lekker moet ik zeggen. Check voor meer info z'n site maar eens. Daarop staan tevens een aantal nummers van z'n album die je kan beluisteren om een indruk te krijgen.

kijk eens aan candice, daar hebben we wat aan. Heb echt nog nooit van de beste man gehoord.

^ Zeker het beluisteren waard Reijersen

Ik ben overigens sinds kort ook in het bezit van 2 albums van de zangeres Lina (Stranger on Earth en The Inner Beauty Movement). Ze schijnt veelbelovend te zijn, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om haar cd's uitgebreid te beluisteren.

Lina is inderdaad erg de moeite waard.

Thisisme
Ik zal zeggen Luther Vandross. Helaas al overleden, maar een geweldige soul en R&B zanger. Van het puurste soort.

Luther Vandross ondergewaardeerd? Met 8 Grammy's, 25 miljoen verkochte albums en een tribute cd waarop bekende artiesten zijn songs zingen (Alicia Keys, Stevie Wonder, Aretha Franklin etc).. Hmm? Uiteraard was het een geweldige zanger en luister nog altijd met plezier naar z'n muziek.

Moet ik het toch met candice eens zijn over Luther Vandross. Ik denk dat Thisisme vooral bedoeld dat het een artiest is die niet snel door mensen genoemd wordt in een rijtje Soul/R&B Artiesten.

Thisisme
Reijersen schreef:
Ik denk dat Thisisme vooral bedoeld dat het een artiest is die niet snel door mensen genoemd wordt in een rijtje Soul/R&B Artiesten.

Dat bedoel ik er inderdaad mee.

Ondergewaardeerd weet ik niet, wel altijd weinig aandacht voor Carleen Anderson:

(afbeelding)

en ik hoop niet dat dit met deze dame (Jhelisa) ook gaat gebeuren:

(afbeelding)

Thisisme
U bent lekker aan het lobby-en

Ann Peebles is wat mij betreft ook een flink ondergewaardeerde soulzangeres, althans een zangeres die ook hier op musicmeter maar weinig aandacht krijgt.
Toch is ze zonder twijfel 1 van de allergrootsten uit de "soulstal" van producer Willie Mitchell zoals die te vinden was op het befaamde "Hi-Records" label.

Deze verzamelaar Greatest Hits geeft een prachtig overzicht van haar werk.

Thisisme
Ann Peebls is simpelweg een grondlegger in de Soul.

Ik vind zelf dat Rihanna word onderschat, maarja daar hoeven we niet weer over te beginnen komen alleen maar discussies over, waar ik de enige van ben die dat vind. En Corinne Bailey Rae vind ik ook erg goed, zei is geloof ik ook nog niet heel erg bekend.

Thisisme
Corinne Bailey Rae komt er wel, believe my words.

India.Arie natuurlijk. Twee geweldige albums op haar naam staan, maar nooit hoor je haar naam in een lijst van beste soulzangeressen. Ze staat nooit in toplijsten (ik ben haar ook vergetne in mijn nu-soul lijst). Helaas een artieste waar snel overheen gekeken wordt, of die snel vergeten wordt. Jammer, want ze verdient way more credits.

Thisisme
Wat dachten jullie van Nederlandse soul in de naam van Corey. Geweldig album heeft zij afgeleverd met Movin' On.

Ik weet dat ze echt wel gewaardeert worden, maar ze horen gewoon in het illustere rijtje der groten thuis: The Roots! Elk album is het weer een verrassing met wat voor sound ze komen en elk album is het weer van grote kwaliteit.

The Roots is zeker goed, maar valt niet onder Soul en/of R&B lijkt me.

Nee The Roots is duidelijk hiphop.

Op zich vind ik het genre sowieso ondergewaardeerd, maar deze artiesten zijn jammer genoeg bijna volledig vergeten:
Swamp Dogg
Candi Staton
Arthur Alexander
Johnnie 'Guitar' Watson

|Joël|
candice schreef:
^ Zeker het beluisteren waard Reijersen

Ik ben overigens sinds kort ook in het bezit van 2 albums van de zangeres Lina (Stranger on Earth en The Inner Beauty Movement). Ze schijnt veelbelovend te zijn, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om haar cd's uitgebreid te beluisteren.
Ik heb Stranger on Earth! Alleen heeft die van mij een andere cover dan die hier op Musicmeter staat (misschien heeft het er iets mee te maken dat die van mij uit de VS komt). Inderdaad goed album en ze heeft een mooie stem.

Reijersen schreef:
India.Arie natuurlijk. Twee geweldige albums op haar naam staan, maar nooit hoor je haar naam in een lijst van beste soulzangeressen. Ze staat nooit in toplijsten (ik ben haar ook vergetne in mijn nu-soul lijst). Helaas een artieste waar snel overheen gekeken wordt, of die snel vergeten wordt. Jammer, want ze verdient way more credits.
Die noem ik net in een lijstje met mijn top 5 Soul artiesten
Inderdaad hele goeie zangeres, ik heb van haar het album Acoustic Soul en die vind ik heel mooi.

jowietje schreef:
Ik vind zelf dat Rihanna word onderschat
Nee die is gewoon kut.
Trouwens onderschat?!... Nee eerder overschat. Belachelijk dat ze dat mens nog platen laten maken.

raffael77
Dat zijn toch wel de artiesten die minder bekend waren en vaak ook niet bij Motown zaten.

Nella Dodds is er 1 van en ook Laura Lee is minder bekend maar wel erg lekker.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.