MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jandekmeter

zoeken in:
Het gaat zo: elke dag plaats ik hier een ander liedje van de Fab One, waar iedereen die wil een rapportcijfer op 10 punten aan kan geven (schuw je ook zeker niet om je cijfer vergezeld te laten gaan van een kort stukje commentaar!). Na 24 uur volgt er een nieuw liedje. Met de gemiddeldes maak ik dan een zich langzaam ontvouwende Jandek top 100 gebaseerd op het gemiddelde van de scores die jullie ze gaven.

Jandek - I Passed By the Building

7,5

Had ook best een minuut of 20 mogen duren. Heb m in plaats daarvan dan maar 5 keer beluisterd.

Gisteren één van mijn absolute topfavorieten van deze bard, minstens top 5. Voor mij misschien ook wel het allermooiste liedje dat Jandek ooit schreef. Hij kreeg de geest na het passeren van een gebouw. Niet veel later schreef hij dit pareltje aan het zwembad van Corwood Industries op een zonnige voormiddag.

9

Geweldig idee Tomas, ik volg mee!

8,5

= 8,3 gemiddeld

Jandek - Shadow Of Leaves

Lijkt me trouwens leuker als andere mensen ook meeposten, dus voel je vrij om te posten als ik dat nog niet gedaan heb.

dix rollingbeatle platedraaier, Môrthul

dix
Ploink ploink. Dit is van die plaat waar het bos gephotoshopt is. Kijk maar eens goed, sommige bomen staan er twee keer in.

6

Edit:
Môrthul schreef:
De vorige krijg nog een 7.5 (als dat kan)
x 2

De vorige krijg nog een 7.5 (als dat kan), hier zingt Jandek best fatsoenlijk.

Shadow of Leaves voel ik niet zo, en dat het nummer een half uur duurt helpt dan ook niet echt mee

6

7

En de 7,5's voor 'I Passed By the Building' zal ik bij plaatsen nieuwe verwerken!

Passed by the building = 8,5

Passed by the Building: 8,08
Shadow of Leaves: 7

Nu de megahitsingle:

Jandek - When The Telephone Melts

dix
Jaaaa .... beter gaat het niet worden vrees ik.

9

Deze komt ook hoog in mijn alltime favorietenlijstje.

9,5

Onder voorbehoud

8.5

8,5
1 van zijn beste nrs. wat mij betreft.

Ook nomineren in "Lied van de dag" dus!

8,86 voor When the Telephone Melts

ditmaal een vrolijke:

Jandek - You Painted Your Teeth

Deze is geflipt, maar wel geweldig.

Als ik dit thuis hard over de boxen draai staat er binnen 3 minuten meestal iemand voor de deur om te vragen wat dit voor moet stellen en of er iets anders aan mag

8

Môrthul schreef:
Deze is geflipt, maar wel geweldig.

Als ik dit thuis hard over de boxen draai staat er binnen 3 minuten meestal iemand voor de deur om te vragen wat dit voor moet stellen en of er iets anders aan mag

8

Dan zijn ze net op tijd!

Maar deze is wel leuk. Niet de Jandek die er af en toe voor zorgt dat ik niks anders draai. Maar wel een Jandek die een glimlach op mijn gezicht brengt.

8

dix
Zo, die rammelt.

7,5

7,75 voor Ýou Painted Your Teeth

nieuwe:

Jandek - I'm Ready

Gast
geplaatst: vandaag om 20:08 uur

geplaatst: vandaag om 20:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.