Muziek / Muziekgames / Jandekmeter
zoeken in:
4
geplaatst: 7 oktober 2017, 22:43 uur
Het gaat zo: elke dag plaats ik hier een ander liedje van de Fab One, waar iedereen die wil een rapportcijfer op 10 punten aan kan geven (schuw je ook zeker niet om je cijfer vergezeld te laten gaan van een kort stukje commentaar!). Na 24 uur volgt er een nieuw liedje. Met de gemiddeldes maak ik dan een zich langzaam ontvouwende Jandek top 100 gebaseerd op het gemiddelde van de scores die jullie ze gaven.
Jandek - I Passed By the Building
Jandek - I Passed By the Building
0
geplaatst: 8 oktober 2017, 09:35 uur
7,5
Had ook best een minuut of 20 mogen duren. Heb m in plaats daarvan dan maar 5 keer beluisterd.
Had ook best een minuut of 20 mogen duren. Heb m in plaats daarvan dan maar 5 keer beluisterd.
0
geplaatst: 8 oktober 2017, 10:49 uur
Gisteren één van mijn absolute topfavorieten van deze bard, minstens top 5. Voor mij misschien ook wel het allermooiste liedje dat Jandek ooit schreef. Hij kreeg de geest na het passeren van een gebouw. Niet veel later schreef hij dit pareltje aan het zwembad van Corwood Industries op een zonnige voormiddag.
9
9
0
geplaatst: 8 oktober 2017, 23:50 uur
= 8,3 gemiddeld
Jandek - Shadow Of Leaves
Lijkt me trouwens leuker als andere mensen ook meeposten, dus voel je vrij om te posten als ik dat nog niet gedaan heb.
dix rollingbeatle platedraaier, Môrthul
Jandek - Shadow Of Leaves
Lijkt me trouwens leuker als andere mensen ook meeposten, dus voel je vrij om te posten als ik dat nog niet gedaan heb.
dix rollingbeatle platedraaier, Môrthul
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 10:05 uur
Ploink ploink. Dit is van die plaat waar het bos gephotoshopt is. Kijk maar eens goed, sommige bomen staan er twee keer in.
6
Edit:
6
Edit:
Môrthul schreef:
De vorige krijg nog een 7.5 (als dat kan)
x 2De vorige krijg nog een 7.5 (als dat kan)
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 12:11 uur
De vorige krijg nog een 7.5 (als dat kan), hier zingt Jandek best fatsoenlijk.
Shadow of Leaves voel ik niet zo, en dat het nummer een half uur duurt helpt dan ook niet echt mee
6
Shadow of Leaves voel ik niet zo, en dat het nummer een half uur duurt helpt dan ook niet echt mee
6
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 16:09 uur
7
En de 7,5's voor 'I Passed By the Building' zal ik bij plaatsen nieuwe verwerken!
En de 7,5's voor 'I Passed By the Building' zal ik bij plaatsen nieuwe verwerken!
0
geplaatst: 9 oktober 2017, 16:24 uur
Nog een paar mensen taggen: The Scientist, Paap_Floyd, niels94, thesceneisnow, Poles Apart, shinybeast, Roelof, jeroenf
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 10:57 uur
Passed by the Building: 8,08
Shadow of Leaves: 7
Nu de megahitsingle:
Jandek - When The Telephone Melts
Shadow of Leaves: 7
Nu de megahitsingle:
Jandek - When The Telephone Melts
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 17:36 uur
8,86 voor When the Telephone Melts
ditmaal een vrolijke:
Jandek - You Painted Your Teeth
ditmaal een vrolijke:
Jandek - You Painted Your Teeth
1
geplaatst: 11 oktober 2017, 18:23 uur
Deze is geflipt, maar wel geweldig.
Als ik dit thuis hard over de boxen draai staat er binnen 3 minuten meestal iemand voor de deur om te vragen wat dit voor moet stellen en of er iets anders aan mag
8
Als ik dit thuis hard over de boxen draai staat er binnen 3 minuten meestal iemand voor de deur om te vragen wat dit voor moet stellen en of er iets anders aan mag

8
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 19:45 uur
Môrthul schreef:
8

8
Dan zijn ze net op tijd!
Maar deze is wel leuk. Niet de Jandek die er af en toe voor zorgt dat ik niks anders draai. Maar wel een Jandek die een glimlach op mijn gezicht brengt.
8
* denotes required fields.