Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:43 uur
Talking Heads met speels gemak naar de finale.
Leuk nummer wel, maar gaat niet hoger dan middenin mijn rechter rijtje scoren. Zie liever The Great Curve of Psycho Killer een keer de finale halen eigenlijk.
Verder juich ik alvast voorzichtig voor Bowie, geen Blackstar maar ook geniaal dat Lazarus!
Leuk nummer wel, maar gaat niet hoger dan middenin mijn rechter rijtje scoren. Zie liever The Great Curve of Psycho Killer een keer de finale halen eigenlijk.
Verder juich ik alvast voorzichtig voor Bowie, geen Blackstar maar ook geniaal dat Lazarus!
0
Gretz schreef:
Gisteren 81 stemmers, nu 74. Ik gooi er maar alvast een filewaarschuwing uit. En het kan ook glad zijn op de weg zometeen.
Gisteren 81 stemmers, nu 74. Ik gooi er maar alvast een filewaarschuwing uit. En het kan ook glad zijn op de weg zometeen.
Nog 2 te gaan... de file is opgelost vooraleer ie daadwerkelijk enige significante lengte bereikte.
0
Poeha schreef:
Inderdaad. Wow Mia komt hard terug.
Inderdaad. Wow Mia komt hard terug.
Hopelijk wordt dit geen tranendal om 19 uur. Het kan nog!
0
Gretz schreef:
Daar kan dus een hele dikke streep door met de aanstaande uitslag van de laatste herkansingsladder op komst.
Volgend jaar hopelijk beter.
Zometeen komt er vast nog iemand met een Bruce-avatar 7 punten uitdelen aan de Spijkerbroek en dan hebben we 3 Bowies en 2 Bossen in de finale. Het lijkt verdorie de Top 2000 wel met al die paartjes en trio's bovenaan de lijst.
Een finale mét zowel Arcade Fire, Radiohead, Sigur Rós, Tame Impala, Elliott Smith, Songs:Ohia, Band of Horses als Neutral Milk Hotel, maar zonder The National. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk.
(quote)
Daar kan dus een hele dikke streep door met de aanstaande uitslag van de laatste herkansingsladder op komst.
Volgend jaar hopelijk beter.Zometeen komt er vast nog iemand met een Bruce-avatar 7 punten uitdelen aan de Spijkerbroek en dan hebben we 3 Bowies en 2 Bossen in de finale. Het lijkt verdorie de Top 2000 wel met al die paartjes en trio's bovenaan de lijst.
Een finale mét zowel Arcade Fire, Radiohead, Sigur Rós, Tame Impala, Elliott Smith, Songs:Ohia, Band of Horses als Neutral Milk Hotel, maar zonder The National. Het is gewoon niet te bevatten eigenlijk.
Zeer spijtig van The National, op zijn minst had er 1 in de finale moeten staan (en eigenlijk zowel Fake Empire als Bloodbuzz Ohio...)
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:44 uur
Gretz schreef:
Nog 2 te gaan... de file is opgelost vooraleer ie daadwerkelijk enige significante lengte bereikte.
(quote)
Ik denk dat jouw waarschuwing ervoor zorgde dat mensen eerder de weg op gingen.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:45 uur
mauricedegier schreef:
Zeer spijtig van The National, op zijn minst had er 1 in de finale moeten staan (en eigenlijk zowel Fake Empire als Bloodbuzz Ohio...)
(quote)
Je kan wel stellen dat de finale onthoofd is. 2017 is een National-jaar. Dat ze er juist dit jaar niet in staan komt voor mij als een volslagen verrassing. Misschien toch te weinig diehard fans die hier het hele jaar meestemmen.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:46 uur
Gebruiker43757 schreef:
(quote)
Nou die eer schrijf ik liever aan El Ninjo toe.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:46 uur
196 Talking Heads - Once In A Lifetime 3
172 David Bowie - Lazarus
169 The Rolling Stones - Gimme Shelter
169 Pulp - Common People 4
165 Gorky - Mia 7
162 dEUS - Instant Street 1
162 Bruce Springsteen - Thunder Road
143 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
5
134 The National - Bloodbuzz Ohio
128 The National - Fake Empire
172 David Bowie - Lazarus
169 The Rolling Stones - Gimme Shelter
169 Pulp - Common People 4
165 Gorky - Mia 7
162 dEUS - Instant Street 1
5
134 The National - Bloodbuzz Ohio
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:47 uur
Onweerwolf schreef:
Waarom is 2017 een National-jaar?
Ik neem aan vanwege Sleep Well Beast onder andere.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:48 uur
Onweerwolf schreef:
Omdat ze dit jaar een fantastisch album uitbrachten en populairder zijn dan ooit. En dit jaar voor het eerst binnen gaan komen in de Top 2000!
By the way National-jaren vallen over het algemeen gelijktijdig met Arcade Fire-Jaren.

0
Onweerwolf
Ik was vooral benieuwd naar onder andere aangezien het uitbrengen van een nieuwe plaat me nou niet echt een reden lijkt.
0
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: MuMeLadder Stemtool v1.1 - Google Spreadsheets - docs.google.com (dit laten staan!)
Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]: jammer van The National, al overdrijft Gretz wellicht een heel klein beetje hoe ontstellend verschrikkelijk het is
.
196 Talking Heads - Once In A Lifetime
179 David Bowie - Lazarus 7
172 The Rolling Stones - Gimme Shelter 3
170 Pulp - Common People 1
169 Gorky - Mia 4
162 dEUS - Instant Street
139 The National - Bloodbuzz Ohio 5
Deadline: dinsdag 5 december, 19:00 uur
Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [05/12/17]: jammer van The National, al overdrijft Gretz wellicht een heel klein beetje hoe ontstellend verschrikkelijk het is
. 196 Talking Heads - Once In A Lifetime
179 David Bowie - Lazarus 7
172 The Rolling Stones - Gimme Shelter 3
170 Pulp - Common People 1
169 Gorky - Mia 4
162 dEUS - Instant Street
139 The National - Bloodbuzz Ohio 5
Deadline: dinsdag 5 december, 19:00 uur
1
geplaatst: 5 december 2017, 18:49 uur
Edgar18 schreef:
mag ik hem afsluiten dit jaar?
mag ik hem afsluiten dit jaar?
Heb je daar nou gewoon bewust op zitten wachten????
Mag hopen dat Gorky's Mia er ook niet bij gaat zitten, want dan wordt het steeds lastiger onderaan in mijn lijst wie de hekkensluiter mag zijn

2
Onweerwolf
Nog maar 1 persoon nodig om Gorky & Pulp over de nummer 73 uit The Rolling Stones top 100 heen te schoppen.
Het kan mensen! Laat je smaak gelden.
1
Gretz schreef:
Je kan wel stellen dat de finale onthoofd is. 2017 is een National-jaar. Dat ze er juist dit jaar niet in staan komt voor mij als een volslagen verrassing. Misschien toch te weinig diehard fans die hier het hele jaar meestemmen.
Gelukkig hebben ze de Europa League nog.

Fake Empire had niet misstaan in de finale, ik gaf nu zelfs een keer flink wat punten aan dit nummer, maar echt missen ga ik hem ook weer niet doen. daarvoor is hij net wat te degelijk.
1
geplaatst: 5 december 2017, 18:50 uur
Gretz schreef:
Je kan wel stellen dat de finale onthoofd is. 2017 is een National-jaar.
Je kan wel stellen dat de finale onthoofd is. 2017 is een National-jaar.
Hm, ik weet wel dat het in huize Gretz een National-jaar is, om niet te zeggen een National-eeuw. Maar ik ervaar dit jaar toch bepaald niet als een National-jaar (eerdere jaren evenmin, overigens).
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:51 uur
Neem m'n uitspraken met een kwinkslag, zoals je wel vaker moet doen.
Ik ben nu even lichtelijk teleurgesteld dat ze zwaar onterecht onderaan staan, maar dat trekt ook wel weer bij. Gelukkig hebben we de Witte Trui nog, 3 kansen op de overwinning!
Ik ben nu even lichtelijk teleurgesteld dat ze zwaar onterecht onderaan staan, maar dat trekt ook wel weer bij. Gelukkig hebben we de Witte Trui nog, 3 kansen op de overwinning!

0
geplaatst: 5 december 2017, 18:51 uur
Onweerwolf schreef:
Dat heb ik al gedaan. En nee, Gorky en Pulp vallen daar niet onder.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:52 uur
Spannend! dEUS, Pulp, Bruce, Gorki, allemaal prima, maar ook allemaal een stuk minder boeiend dan Gimme Shelter.
0
geplaatst: 5 december 2017, 18:54 uur
aERodynamIC schreef:
Heb je daar nou gewoon bewust op zitten wachten????
Om als eerste antwoord te geven op je vraag: Nee. Maar ik realiseer me opeens dat ik vorig jaar de allereerste stemmer op de allereerste ladder was en het zou me niet verbazen als dat dit jaar weer zo is. Dan zou het wel leuk en toevallig zijn als ik ook de laatste ben Heb je daar nou gewoon bewust op zitten wachten????
.
1
geplaatst: 5 december 2017, 18:54 uur
Lijstjes (met punten voor Mia) wil ik zien...geen reacties 
Nu moet ik zelf ook kappen.
P.S. Had ik Mia maar 7 punten gegeven i.p.v. 5

Nu moet ik zelf ook kappen.
P.S. Had ik Mia maar 7 punten gegeven i.p.v. 5
3
geplaatst: 5 december 2017, 18:55 uur
Grappig, al die mensen die nu plots op een laatstemmer zitten te wachten 

0
geplaatst: 5 december 2017, 18:56 uur
F6 
Ik ben toch echt voor een dichte stemming volgend jaar. Leuker dat iedereen blind z'n punten uit moet delen. Maakt de ontknoping van zo'n herkansingsladder ook veel spannender imo.

Ik ben toch echt voor een dichte stemming volgend jaar. Leuker dat iedereen blind z'n punten uit moet delen. Maakt de ontknoping van zo'n herkansingsladder ook veel spannender imo.
* denotes required fields.