Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:21 uur
Dat was een kostelijke collectie anagrammen. Ik kom dadelijk met een nieuwe vraag.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:27 uur
Protestliedjes waren vooral in de jaren ‘60 in trek, maar ook later werden ze nog gemaakt. Van welke vijftien protestliederen staat hieronder een korte samenvatting? Eén punt per correcte titel.
1. In Vietnam werd de gemiddelde soldaat nog geen twintig jaar oud. [19 - Hacker]
2. Waar zijn Lincoln, King en de Kennedy’s? [Abraham, Martin and John - Arrie]
3. Gezien mijn platvoeten, mijn astma en mijn gescheurde milt kan ik helaas niet bij het leger.
4. Hoe zit het met het zonlicht, de regen, de zeeën, hebzucht, stervende kinderen? [Earth Song - Simon77]
5. Bommenwerper, je was beter thuis gebleven in plaats van die atoombom te gooien. [Enola Gay - Hacker]
6. Die zwarte bokser is onterecht veroordeeld voor drievoudige moord. [Hurricane - ranboy]
7. Die ellendige George W. Bush kunnen we beter afzetten.
8. Het onrecht in de zuidelijke staten brengt me aan het vloeken. [Mississippi Goddam - Arrie]
9. De Duitsers laat je hun land houden, maar van de Navajo’s en de Cheyennes pak je het af.
10. Alleen de vogels kunnen vrij van West naar Oost vliegen en terug. [Over de muur - Hacker]
11. In 1865 hebben de Yankees het Zuiden platgewalst en mijn broer vermoord.
12. Vrouwen dansen uit protest tegen de moorden van Augusto Pinochet. [They Dance Alone - ranboy]
13. Beste Margaret Thatcher, de modder op jouw graf zal ik met plezier platstampen.
14. Oorlog is helemaal nergens goed voor. [War - ranboy]
15. Beste staatshoofd van de V.S., denk maar niet aan de vele doden die je op je geweten hebt. [Welterusten, meneer de president - Salvadore]
1. In Vietnam werd de gemiddelde soldaat nog geen twintig jaar oud. [19 - Hacker]
2. Waar zijn Lincoln, King en de Kennedy’s? [Abraham, Martin and John - Arrie]
3. Gezien mijn platvoeten, mijn astma en mijn gescheurde milt kan ik helaas niet bij het leger.
4. Hoe zit het met het zonlicht, de regen, de zeeën, hebzucht, stervende kinderen? [Earth Song - Simon77]
5. Bommenwerper, je was beter thuis gebleven in plaats van die atoombom te gooien. [Enola Gay - Hacker]
6. Die zwarte bokser is onterecht veroordeeld voor drievoudige moord. [Hurricane - ranboy]
7. Die ellendige George W. Bush kunnen we beter afzetten.
8. Het onrecht in de zuidelijke staten brengt me aan het vloeken. [Mississippi Goddam - Arrie]
9. De Duitsers laat je hun land houden, maar van de Navajo’s en de Cheyennes pak je het af.
10. Alleen de vogels kunnen vrij van West naar Oost vliegen en terug. [Over de muur - Hacker]
11. In 1865 hebben de Yankees het Zuiden platgewalst en mijn broer vermoord.
12. Vrouwen dansen uit protest tegen de moorden van Augusto Pinochet. [They Dance Alone - ranboy]
13. Beste Margaret Thatcher, de modder op jouw graf zal ik met plezier platstampen.
14. Oorlog is helemaal nergens goed voor. [War - ranboy]
15. Beste staatshoofd van de V.S., denk maar niet aan de vele doden die je op je geweten hebt. [Welterusten, meneer de president - Salvadore]
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:30 uur
Salvadore schreef:
15 boudewijn de groot meneer de president slaap zacht
15 boudewijn de groot meneer de president slaap zacht
Ongeveer. Ze staan alfabetisch op titel.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:38 uur
Simon77 schreef:
7. Fuck You - Lily Allen?
7. Fuck You - Lily Allen?
Dat is ook tegen Bush, maar het gaat echt over afzetten.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:39 uur
catdog schreef:
7. P!nk - Dear Mr. President?
7. P!nk - Dear Mr. President?
Ook anti-Bush, maar het ligt nog dichter bij de omschrijving.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:41 uur
Salvadore schreef:
13 the witch is dead?
13 the witch is dead?
Ook anti-Thatcher, maar het ligt nog dichter bij de omschrijving.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:43 uur
Komt The Witch Is Dead niet uit The Wizard of Oz? Het werd idd wel massaal gedraaid toen Thatcher overleed.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:44 uur
Arrie schreef:
Komt The Witch Is Dead niet uit The Wizard of Oz? Het werd idd wel massaal gedraaid toen Thatcher overleed.
(quote)
Juist. Was er geen versie met een aangepaste tekst?
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 20:47 uur
Ik lees net het Wikipedia-artikel. Het komt inderdaad uit TWoO. Het bereikte nummer 2, maar de BBC weigerde het te draaien. In plaats daarvan draaiden ze I'm in Love with Margaret Thatcher.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.