Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 20:07 uur
herman schreef:
2 jaar terug was er ook al een grote danshit met dezelfde sample
2 jaar terug was er ook al een grote danshit met dezelfde sample
Welke dan? ?
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 20:17 uur
Ik las een paar maanden terug een review over Pick Up waarin stond dat het een gewaagde samplekeuze was, omdat een nummer dat ergens was uitgeroepen tot dance plaat van het jaar in 2016 hetzelfde nummer samplet. Moet zeggen dat ik dat nummer uit 2016 niet kende en er bij beluistering ook niet zo gek veel aan vond. Ik ga het maar niet googlen, want anders kom ik misschien het antwoord tegen...
1
zaaf
geplaatst: 14 oktober 2018, 20:20 uur
herman schreef:
Die van Gusto heet Groovin' You, maar zou niet meer weten hoe de artiest heet.
Harvey MasonDie van Gusto heet Groovin' You, maar zou niet meer weten hoe de artiest heet.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 20:29 uur
Meteen even opgezocht waar ie een paar jaar terug in is gebruikt: Midland - Final Credits.
1
geplaatst: 14 oktober 2018, 20:32 uur
Denk dat ik er hierover gelezen had:
Zo beteugelt DJ Koze zijn doodsangsten - artikelen - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl
"Gigantische zomerhit" noemt 3voor12 het zelfs.
Bij Mixmag was het de song van het jaar in 2016.
Zo beteugelt DJ Koze zijn doodsangsten - artikelen - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl
"Gigantische zomerhit" noemt 3voor12 het zelfs.
Bij Mixmag was het de song van het jaar in 2016.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:15 uur
Edgar18 schreef:
DJ Koze gebruikt Gladys Knights' Neither One of Us
DJ Koze gebruikt Gladys Knights' Neither One of Us
Dat is correct natuurlijk, al is het niet de sample die ik in eerste instantie zocht - dus ik loof nog bonuspunten uit voor wie de gebruikte 70's disco-sample weet.
Dat nummer van Midland kende ik overigens wel, maar ik vind Pick Up wel een stuk beter.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:28 uur
1 2Pac - Do For Love - sample: Bobby Caldwell - What You Won't Do for Love (catdog)
2 Alcazar - Crying at the Discoteque - sample: Sheila & B. Devotion - Spacer (Arrie)
4 Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger - sample: Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby (zaaf)
5 DJ Koze - Pick Up - sample: Gladys Knight & the Pips - Neither One of Us (Wants to Be the First to Say Goodbye) (Edgar18)
6 Fat Boy Slim - Praise You - sample: Camille Yarbrough - Take Yo' Praise (Arrie)
7 Gusto - Disco's Revenge - sample: Harvey Mason - Groovin' You (zaaf/herman)
8 Jamie xx feat. Romy - Loud Places - Idris Muhammad - Could Heaven Ever Be Like This (zaaf/Salvadore)
9 Madonna - Hung Up - sample: ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (Salvadore)
10 Robbie Williams - Supreme - sample: Gloria Gaynor - I Will Survive (Arrie)
11 Spiller feat. Sophie Ellis-Bextor - Groove Jet (Is This Ain't Love) - sample: Carol Williams - Love Is You (zaaf)
12 Stereo MC's - Connected - sample: Jimmy "Bo" Horne - Let Me (Let Me Be Your Lover) (zaaf)
13 Sugar Hill Gang - Rapper's Delight - sample: Chic - Good Times (zaaf)
14 The Bucketheads - The Bomb! (These Sound Fall Into My Mind) - sample: Chicago - Street Player (Arrie)
15 Will Smith - Gettin' Jiggy With It - sample: Sister Sledge - He's the Greatest Dancer (zaaf)
Nog open:
3 Cassius - Feeling for You
5 DJ Koze - Pick Up (tweede sample)
Ik zoek nog 2 zangeressen, eentje met een zingende man en eentje die, naast een zangcarrière, er ook een acteercarrière op nahoudt.
2 Alcazar - Crying at the Discoteque - sample: Sheila & B. Devotion - Spacer (Arrie)
4 Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger - sample: Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby (zaaf)
5 DJ Koze - Pick Up - sample: Gladys Knight & the Pips - Neither One of Us (Wants to Be the First to Say Goodbye) (Edgar18)
6 Fat Boy Slim - Praise You - sample: Camille Yarbrough - Take Yo' Praise (Arrie)
7 Gusto - Disco's Revenge - sample: Harvey Mason - Groovin' You (zaaf/herman)
8 Jamie xx feat. Romy - Loud Places - Idris Muhammad - Could Heaven Ever Be Like This (zaaf/Salvadore)
9 Madonna - Hung Up - sample: ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (Salvadore)
10 Robbie Williams - Supreme - sample: Gloria Gaynor - I Will Survive (Arrie)
11 Spiller feat. Sophie Ellis-Bextor - Groove Jet (Is This Ain't Love) - sample: Carol Williams - Love Is You (zaaf)
12 Stereo MC's - Connected - sample: Jimmy "Bo" Horne - Let Me (Let Me Be Your Lover) (zaaf)
13 Sugar Hill Gang - Rapper's Delight - sample: Chic - Good Times (zaaf)
14 The Bucketheads - The Bomb! (These Sound Fall Into My Mind) - sample: Chicago - Street Player (Arrie)
15 Will Smith - Gettin' Jiggy With It - sample: Sister Sledge - He's the Greatest Dancer (zaaf)
Nog open:
3 Cassius - Feeling for You
5 DJ Koze - Pick Up (tweede sample)
Ik zoek nog 2 zangeressen, eentje met een zingende man en eentje die, naast een zangcarrière, er ook een acteercarrière op nahoudt.
1
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:37 uur
zaaf schreef:
Is dat de vrouw van .. ?
Is dat de vrouw van .. ?
Ze is getrouwd geweest met George.
2
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:46 uur
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:47 uur
Ik ken van Gwen alleen Keep the Fire Burning (en haar recente track met Disclosure).
0
zaaf
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:58 uur
Was dat van Melba Moore niet gewoon Pick Up? Staat me zeer vagelijk bij... of Pick It Up of Pick Me Up...
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 06:50 uur
zaaf schreef:
Was dat van Melba Moore niet gewoon Pick Up? Staat me zeer vagelijk bij... of Pick It Up of Pick Me Up...
Goed genoeg, het nummer heet Pick Me Up, I'll Dance.
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 12:26 uur
Doe ik even een korte vraag tussendoor.
De Britse equivalent van de ANWB heeft onder haar leden een enquête uitgezet met de vraag wat hun favoriete album(s) zijn tijdens het autorijden. Hier is een top 10 uitgerold. Ik geef jullie het aantal stemmen op MuMe, jullie geven mij de artiest, de naam van de plaat en de juiste positie. Punten scoor je alleen als het volledige antwoord goed is.
1. 1434
2. 2020
3. 93
4. 1005
5. 837
6. 1454
7. 1056
8. 1061
9. 259
10. 1854
De Britse equivalent van de ANWB heeft onder haar leden een enquête uitgezet met de vraag wat hun favoriete album(s) zijn tijdens het autorijden. Hier is een top 10 uitgerold. Ik geef jullie het aantal stemmen op MuMe, jullie geven mij de artiest, de naam van de plaat en de juiste positie. Punten scoor je alleen als het volledige antwoord goed is.
1. 1434
2. 2020
3. 93
4. 1005
5. 837
6. 1454
7. 1056
8. 1061
9. 259
10. 1854
0
zaaf
geplaatst: 15 oktober 2018, 12:29 uur
Maar is een vraag terwijl een andere vraag loopt (of rijdt) een vraag tussendoor?
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 12:33 uur
zaaf schreef:
Maar is een vraag terwijl een andere vraag loopt (of rijdt) een vraag tussendoor?
Nee, alle antwoorden op titmeister zijn vraag zijn al gegeven toch?
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 12:33 uur
123poetertjes schreef:
Een ANWB-vraag, hoe kom je dáár nou weer op?
Een ANWB-vraag, hoe kom je dáár nou weer op?
Lol, niet omdat ik afgelopen zaterdag panne had. Item was gewoon op BNR haha
1
geplaatst: 15 oktober 2018, 13:01 uur
voor de vraag van Gretz :
10 U2 - The Joshua Tree
verder lijkt het me wel zo dat we de opzet van deze game moeten aanhouden
dus wie een vraag wint, moet de volgende doen
das toch de opzet, niet dan
10 U2 - The Joshua Tree
verder lijkt het me wel zo dat we de opzet van deze game moeten aanhouden
dus wie een vraag wint, moet de volgende doen
das toch de opzet, niet dan

0
geplaatst: 15 oktober 2018, 13:03 uur
Ja, vandaar dat de AA een onderzoek heeft uitgevoerd idd. National Album Day was de aanleiding.
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 13:03 uur
Die van Gwen McCrae is 'All This Love That I'm Givin', ook gebruikt in 'My Feelings for You' van Avicii.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.