Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2018, 15:52 uur
Heb wel een snelle vraag
Jennifer Lopez wilde dolgraag een track opnemen die een bepaalde producer aan haar liet horen. Deze was al ingezongen door een andere zangeres, en toen ze vernam dat Lopez hier aan de haal mee wilde bracht ze, tegen de wil van de platenmaatschappij, de song snel uit. Dit werd een grote hit voor haar.
Als ‘troostprijs’ voor J. Lo legde de producer haar een andere track voor, die Usher recent nog als demo had opgenomen. Usher was hier niet zo blij mee. Toch werd het dit keer wél een grote hit voor Lopez.
1. Welke hit voor The Pussycat Dolls produceerde deze producer?
2. Welke hit zag Lopez aan haar voorbij gaan? Artiest + titel [Amerie - 1 Thing]
3. Wat was de hit van Lopez die Usher als demo had opgenomen? [Get Right]
4. Welke hit produceerde deze producer voor Beyoncé? [Crazy in Love]
5. Welke ‘kleine’ hit produceerde deze producer voor Kelly Rowland?
Titmeister: 2 punten
zaaf: 1 punt
Jennifer Lopez wilde dolgraag een track opnemen die een bepaalde producer aan haar liet horen. Deze was al ingezongen door een andere zangeres, en toen ze vernam dat Lopez hier aan de haal mee wilde bracht ze, tegen de wil van de platenmaatschappij, de song snel uit. Dit werd een grote hit voor haar.
Als ‘troostprijs’ voor J. Lo legde de producer haar een andere track voor, die Usher recent nog als demo had opgenomen. Usher was hier niet zo blij mee. Toch werd het dit keer wél een grote hit voor Lopez.
1. Welke hit voor The Pussycat Dolls produceerde deze producer?
2. Welke hit zag Lopez aan haar voorbij gaan? Artiest + titel [Amerie - 1 Thing]
3. Wat was de hit van Lopez die Usher als demo had opgenomen? [Get Right]
4. Welke hit produceerde deze producer voor Beyoncé? [Crazy in Love]
5. Welke ‘kleine’ hit produceerde deze producer voor Kelly Rowland?
Titmeister: 2 punten
zaaf: 1 punt
1
geplaatst: 8 december 2018, 17:40 uur
Volgens mij heb ik dit verhaal weleens voorbij zien komen. Was dat niet 1 Thing van Amerie?
In dat geval is het antwoord bij 4 iig Crazy in Love
In dat geval is het antwoord bij 4 iig Crazy in Love
0
geplaatst: 9 december 2018, 11:29 uur
Spotify heeft nu ook een lijstje gepresenteerd van de meest gestreamde tracks in Nederland dit jaar en die ziet er een stuk aannemelijker uit dan de 3voor12-lijst. Aangezien de nederhop het bovendien juist goed doet op YouTube, vind ik de lijst van 3voor12 toch wel erg dubieus. Ze hebben daar iets raars mee gedaan.
0
geplaatst: 9 december 2018, 18:41 uur
Nog meer lijstjes:
Buma/Stemra heeft een top 10 gepresenteerd met de liedjes die in de periode 2005-2017 het meest te horen zijn geweest op de Nederlandse radio (gemeten naar tijsduur dus langere nummers zijn in het voordeel).
Welke tien nummers zijn dit?
Buma/Stemra heeft een top 10 gepresenteerd met de liedjes die in de periode 2005-2017 het meest te horen zijn geweest op de Nederlandse radio (gemeten naar tijsduur dus langere nummers zijn in het voordeel).
Welke tien nummers zijn dit?
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:06 uur
Salvadore schreef:
Vast Happy ?
Vast Happy ?
Niet eens! Wellicht nog net iets te nieuw.
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:08 uur
Maar Adele zal er ongetwijfeld instaan. Set Fire to the Rain?
1
geplaatst: 9 december 2018, 19:13 uur
En Coldplay. Fix you staat het hoogst in de top 2000, maar ik vermoed dat Viva la Vida vaker gedraaid wordt.
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:15 uur
Poek schreef:
En Coldplay. Fix you staat het hoogst in de top 2000, maar ik vermoed dat Viva la Vida vaker gedraaid wordt.
Die is goed! Viva La Vida staat op 2!
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:21 uur
Overigens is de verdeling van de tien nummers over de decennia:
1x70s
1x80s
2x90s
4x00s
2x10s
1x70s
1x80s
2x90s
4x00s
2x10s
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:24 uur
Salvadore schreef:
Oh... andere decennia tellen ook...
Oh... andere decennia tellen ook...
De periode slaat op de periode die ze hebben gemeten, niet op de periode waar de liedjes uit komen.
Oftewel: wat was er in die periode het vaakst te horen?
0
geplaatst: 9 december 2018, 19:27 uur
Salvadore schreef:
Beautiful Day van U2 dan misschien
Beautiful Day van U2 dan misschien
Ook niet. Er zijn een hoop mogelijkheden bij U2 natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.