MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
De twee lastigste zijn nu nog over, elk 6 weken op 1.

Terence Trent d'Arby - Introducing the Hardline According to Terence Trent d'Arby

Whitney Houston - Whitney?

Titmeister is op dreef, dat is de vierde al!

De laatste is van een artiest waar je tegenwoordig weinig meer van hoort, behalve als je toevallig gisteren bij de popquiz in de Posthoornkerk was...

Ah, Terence was ook iets later, zie ik.

Daar was ik wel... Eens goed nadenken.

Ah, da's echt toevallig!

Het grappige van het vijfde album is dat de albumtitel in de grote hit voorkomt, maar niet de titel is van die hit; en die hit heeft eigenlijk al twee titels: een deel zonder haakjes en een deel met haakjes.

Het genre is een mengeling van blues en rock.

Robert Cray Band - Strong Persuader?

Je was me net voor. Al had ik de albumtitel niet geweten.

Ook de vijfde goed! Titmeister knap gedaan en aan jou de beurt.

Ik blijf nog even bij Noorderslag; daar wordt traditioneel altijd de Popprijs uitgereikt - met of zonder bierdouche - aan de artiest die dat jaar het meeste heeft bijgedragen aan de Nederlandse popmuziek. Ik ben op zoek naar de 31 winnaars sinds 1986, 1 punt voor de juiste artiest en 1 punt voor het juiste jaar.

2015 - New Wave

Op een of andere manier was Eboman de eerste die in me opkwam, maar het jaar weet ik niet. 1996?

Vorig jaar was het Martin Garrix (2016 dus)

Arrie schreef:
Op een of andere manier was Eboman de eerste die in me opkwam, maar het jaar weet ik niet. 1996?

Das knap, dat leek me zo ongeveer de moeilijkste, en het jaar is ook nog juist.

Hij is juist zo blijven hangen omdat het zo'n merkwaardige winnaar is.

De Dijk heeft hem een aantal jaar geleden gewonnen als een verkapte oeuvreprijs. 2011?

Ach ja, Donuts with Buddha blijft wel een lekkere track muzikaal vind ik het weinige dat Eboman uitgebracht heeft iig interessanter dan vele andere winnaars...

Arrie schreef:
De Dijk heeft hem een aantal jaar geleden gewonnen als een verkapte oeuvreprijs. 2011?

Klopt, maar verkeerde jaar

Had Kensington hem nou ook gewonnen (2014 ofzo) of denk ik dat doordat ze ieder jaar weer worden genoemd als potentiële winnaar?

En Racoon volgens mij ook. Die in 2011?

Postmen. 1997?

Arrie schreef:
Had Kensington hem nou ook gewonnen (2014 ofzo) of denk ik dat doordat ze ieder jaar weer worden genoemd als potentiële winnaar?

En Racoon volgens mij ook. Die in 2011?

Dat tweede.

En Racoon heeft hem ook gewonnen, maar ook zij wonnen niet in 2011.

Arrie schreef:
Postmen. 1997?

Ander jaar

Junkie XL. Ook eind jaren '90 denk ik, die dan in 1997?

Ook Junkie XL won niet in '97 (maar wel in een ander jaar)

En Within Temptation volgens mij ook. Jaartal zou ik weer niet weten, ik volg het pas sinds 2010 ofzo. 2004 dan maar?

Arrie schreef:
En Within Temptation volgens mij ook. Jaartal zou ik weer niet weten, ik volg het pas sinds 2010 ofzo. 2004 dan maar?

Ook dat klopt, maar je zit er weer net naast qua jaartal.

Ik ga slapen overigens, zie de rest van je antwoorden morgen wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.