MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Die tweede is van Rose Royce maar das geen jaren '90. Heeft Real McCoy het niet gecovered?

Dat klopt van Rose Royce en Real McCoy, maar die laatste scoorde er geen hit mee. Ik ben op zoek naar een hele grote hit waarin dit toch wel een prominent stukje is.

herman schreef:
Niet dat ik weet... sowieso hebben die wel een paar hits gehad.
Gevonden, ik had hem in jaren '90 op zo'n dance verzamelaar staan. Real McCoy met Ooh Boy.

Blijkbaar is er dus nog een cover van? Die ken ik denk ik niet.

2. Candyman - Knockin' Boots

Edgar18 schreef:
(quote)
Gevonden, ik had hem in jaren '90 op zo'n dance verzamelaar staan. Real McCoy met Ooh Boy.

Blijkbaar is er dus nog een cover van? Die ken ik denk ik niet.

Sorry, had mijn bericht inmiddels drastisch aangepast.

deric raven heeft hem inmiddels, het is een nummer 1 hit geweest dus denk dat je hem wel kent (zeker als je een veel onbekendere cover wel kent).

Ah, knockin boots ken ik wel ja maar ik had even niet paraat dat die Rose Royce sampelen (want daar ken ik hem toch vooral van).

Nummer 9 herken ik ook maar ik kom er nog niet op waarvan.

Ik had geen idee eigenlijk dat het een sample was, dat heb ik net van jou geleerd.

9 Claw Boys Claw - Rosie

Owhja, dat ik hem

Meer weet ik er niet.

Ik had het one-hit wonder verhaal ook gemist. Dan is Boyz II Men natuurlijk niet goed.

Is die laatste dan Shai - If I Ever Fall In Love?

4. Parachute - Something Happens

5. Bingo Boys - How to Dance?

En we zijn rond! Edgar18 mag een nieuwe vraag verzinnen.

Dit waren de antwoorden:

1. Morgen heeft ze spijt, dat weet ze veel te goed / Toch doet ze het opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw (De Kreuners - Ik Wil Je, Edgar 2 punten)
2. Ooh boy I love you so / Never ever ever gonna let you go (Candyman - Knockin' Boots, deric raven 2 punten)
3. The sky is still blue / The clouds come and go / Yet something is different / Are we falling in love? (Julee Cruise - Fallin', Edgar 2 punten)
4. And the winds might cut you in two / Unless perhaps you get a raincoat (Something Happens - Parachute, Simon77 2 punten)
5. All you need is some patience and a little practice / And you'll soon be disco dancing with the best (Bingoboys ft. Princessa - How to Dance, Simon77 2 punten)
6. Culture sucks down words / Itemise loathing and feed yourself smiles (MSP - Motorcycle Emptiness, Edgar 2 punten)
7. I never eat a pig, cause a pig is a cop / Or better yet a Terminator, like Arnold Schwarzanegger (House of Pain - Jump Around, Hacker 2 punten)
8. Did we fly to the moon too soon? / Did we squander the chance? (Tasmin Archer - Sleeping Satellite, Lukas 2 punten)
9. Rainbow child, I used to call her name a lot when love was doing well (Claw Boys Claw - Rosie, deric raven 2 punten)
10. I knew right then you were the one / But I was caught up / In physical attraction (Shai - If I Ever Fall In Love, Edgar 2 punten)

Stand:

8 Edgar18
4 deric raven, Simon77
2 Hacker, Lukas

Nog een rijtje songteksten, deze keer Nederlandse. Jullie krijgen een regel, of een gedeelte daarvan. Het betreft tien nummers die in de top 40 stonden of afkomstig zijn van een bekend Nederlands album (bekende albumtracks).

Handen bij de knoppen.... (vermoed ik):

1. Eenentwintig gulden staan we quitte (Acda en de Munnik - ???, Hacker 1p.)
3. Maar het sluwe beest hield zijn staart tussen zijn poten
8. Dus ik ga naar McDonalds of haal Pizza al Tonno
9. Want de as kwam in mijn oog
10. Dat is geen brood maar kruimels uit mensenhanden

Geraden:

2. Hier in je lichaam van albast (Boudewijn de Groot - Eva, Hacker 2p.)
4. Geen gedoel met voorkiemen en zo (Doe Maar - Nederwiet, deric raven 2p.)
5. Een parasol om het felle licht te zeven (Gerard Cox - 't Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer, Simon77 2p.)
6. Ik ben nogal vrij jaloers (Het Goede Doel - Geboren voor het geluk, Casartelli 2p.)
7. 's Nachts, zijn we tenminste geen vreemden (Kadanz - Intimiteit, herman 2p.)

Owh, en ze staan op volgorde van uitvoerenden (A-Z).

Ben niet echt van de Nederlandstalige muziek, maar eentje weet ik wel:

7 Kadanz - Intimiteit

2. Boudewijn de Groot - Eva

4. Doe Maar - Nederwiet??

Casartelli (moderator)
6 is van Het Goede Doel geloof ik. Maar de titel...?

gokje gezien de alfabetische volgorde

1. Acda en de Munnik - maar de songtitel ??

5. Gerard Cox - 't Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Geboren voor het Geluk

Casartelli schreef:
Klopt. Tijdens de greatest hits editie had je hem in je top tien staan. In totaal werd ie tiende.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Klopt. Tijdens de greatest hits editie had je hem in je top tien staan. Ik had hem zelfs op plek twee staan en in totaal werd ie elfde.
Intussen ingevuld. Het betreffende album van de week ook nog beluisterd, vandaar dat de band er wel meteen was. Het specifieke nummer kwam uiteindelijk op het ritme bovendrijven.

Casartelli schreef:
Het specifieke nummer kwam uiteindelijk op het ritme bovendrijven.
Speel het ritme nog een keer af in je hoofd want het is niet geboren voor het geluk...

Edit: ik zie dat er een foutje in geslopen is en dat jij helemaal gelijk hebt! Vreemd, dan heb ik er twee door elkaar gehaald .

1. De Kapitein (deel 2)?

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Edit: ik zie dat er een foutje in geslopen is en dat jij helemaal gelijk hebt! Vreemd, dan heb ik er twee door elkaar gehaald .
Tja, dat vond ik eerst dus ook wat gek. Maar je hoort het hem gewoon zingen:

k ben nogal *vrij* jaloers

en dat kan maar een nummer zijn.

Precies, die nogal 'vrij' jaloers doet het hem.

3. Clouseau?

Nee, het is echt allemaal Nederlands.

We zijn erdoor! Hieronder vinden jullie de goede antwoorden:

1. Eenentwintig gulden staan we quitte (Acda en de Munnik - Brussel moeten heten, Hacker 1p., jordidj 1p.)
2. Hier in je lichaam van albast (Boudewijn de Groot - Eva, Hacker 2p.)
3. Maar het sluwe beest hield zijn staart tussen zijn poten en liep stilletjes
de deur uit alsof het niets had gehoord. (De Kift - Rolfie, Masimo 2p.)
4. Geen gedoel met voorkiemen en zo (Doe Maar - Nederwiet, deric raven 2p.)
5. Een parasol om het felle licht te zeven (Gerard Cox - 't Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer, Simon77 2p.)
6. Ik ben nogal vrij jaloers (Het Goede Doel - Geboren voor het geluk, Casartelli 2p.)
7. 's Nachts, zijn we tenminste geen vreemden (Kadanz - Intimiteit, herman 2p.)
8. Dus ik ga naar McDonalds of haal Pizza al Tonno maar voor niets gaat de zon op. (Opgezwolle - Park, zaaf 2p.)
9. Ik had zelfs een echte traan want de as kwam in mijn oog. (Spinvis - Limonadeglazen Wodka, zaaf 2p.)
10. Dat is geen brood maar kruimels uit mensenhanden niet door jou of een zogenaamde duivel. (Typhoon - Hemel Valt, zaaf 2p.)

zaaf scoort de meeste punten en is aan de beurt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:12 uur

geplaatst: vandaag om 13:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.