Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:31 uur
Tja, ik vond het ook wel opvallend, hun eerste nummer 1 hit pas in 2000, en ook nog twee nummer 1 hits die nou niet bepaald klassiekers zijn geworden (Window in the sky en The Saints are coming).
Hoe dan ook, Arrie heeft er 2 goed, en mag dus de volgende vraag bedenken!
Hoe dan ook, Arrie heeft er 2 goed, en mag dus de volgende vraag bedenken!
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:33 uur
Ja ach, het is bij wel meer artiesten zo dat hun commerciële hoogtepunt na hun artistieke hoogtepunt ligt (het is zelden andersom)...
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:34 uur
The Saints Are Coming was een liefdadigheidsnummer voor de slachtoffers van Katrina, en had daardoor kortstondig een grote populariteit. Dat is dus niet heel gek.
Meteen een vervolgvraag: The Saints Are Coming is een cover van The Skids. De gitarist van deze band zou al snel een eigen band oprichten. Welke band?
Meteen een vervolgvraag: The Saints Are Coming is een cover van The Skids. De gitarist van deze band zou al snel een eigen band oprichten. Welke band?
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:35 uur
Titmeister schreef:
Ja ach, het is bij wel meer artiesten zo dat hun commerciële hoogtepunt na hun artistieke hoogtepunt ligt (het is zelden andersom)...
Dat is zeker waar, maar dat het 20 jaar duurt voor ze op 1 komen, dat is toch wel extreem te noemen.
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:36 uur
Mwa, ik ben benieuwd of jij een andere nummer 1-hit kunt noemen die niet bij de 20 succesvolste nummers van die artiest hoort. (en dan heb ik het niet over een Marco Borsato die zo'n 20 nummer 1 hits gehad heeft
)
)
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:38 uur
chevy93 schreef:
Mwa, ik ben benieuwd of jij een andere nummer 1-hit kunt noemen die niet bij de 20 succesvolste nummers van die artiest hoort. (en dan heb ik het niet over een Marco Borsato die zo'n 20 nummer 1 hits gehad heeft
)
) Ik zal er eens over nadenken.
Maar ik bedoel dat het dus goed te verklaren is. En Big Country is goed, Johan mag!
0
geplaatst: 14 mei 2018, 23:40 uur
chevy93 schreef:
)
) Let it be van The Beatles is hun nummer 18 qua hits...
0
geplaatst: 15 mei 2018, 10:53 uur
Ik heb nog wel een vraag. Ik zag dat de app van de Top 40 nu ook een Songfestival Top 40 beschikbaar heeft gemaakt, met de veertig grootste hits (op basis van punten) die mee hebben gedaan aan het Songfestival. Welke liedjes staan er in de top 10?
0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:17 uur
De Troubadour was haar songfestival-lied maar ondanks haar overwinning behaalde ze maar 112 punten in de Top 40, terwijl de ondergrens in de Songfestival top 40 op 134 punten ligt.
0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:21 uur
1. Loreen - Euphoria (herman)
2. Vicky Leandros - Après-Toi (Hacker)
3.
4. Anouk - Birds (herman)
5. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Hacker)
6.
7. ABBA - Waterloo (Poek)
8. Mouth & Macneal - Ik Zie een Ster (johan de witt)
9. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Poek)
10.
2. Vicky Leandros - Après-Toi (Hacker)
3.
4. Anouk - Birds (herman)
5. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Hacker)
6.
7. ABBA - Waterloo (Poek)
8. Mouth & Macneal - Ik Zie een Ster (johan de witt)
9. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Poek)
10.
0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:23 uur
0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:25 uur
Dat nummer van de Shorts was ook wel populair dacht ik, Comment ca va ...?
0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:25 uur
Salvadore schreef:
Oh en die ... eeh favoriet van Sheep? Kim ....
Oh en die ... eeh favoriet van Sheep? Kim ....
Sandra Kim staat op 19.
1
geplaatst: 15 mei 2018, 12:26 uur
Salvadore schreef:
Populair was het zeker, maar met het Songfestival heeft het volgens mij niet veel te maken. Al had het best gekund.

0
geplaatst: 15 mei 2018, 12:28 uur
johan de witt schreef:
Daniel - Julie?
Daniel - Julie?
Nr. 28.
Van de drie liedjes die we nog zoeken heeft slechts eentje het Songfestival gewonnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.