Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:27 uur
Helaas geen idee wat achluofobie is dus een ander mag de titel aanvullen.

0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:28 uur
Arrie schreef:
Bij de letters is de kleur volgens mij niet letterlijk aanwezig, die zouden eerder bij de nummers staan denk ik?
Hoeft niet per se, maar kan zo zijn ...(quote)
Bij de letters is de kleur volgens mij niet letterlijk aanwezig, die zouden eerder bij de nummers staan denk ik?
1
geplaatst: 24 juni 2018, 12:29 uur
Misschien Fear of the dark?
Kan de term achluo ook niet verklaren, terwijl ik toch afgestudeerd Graecus ben
.
Kan de term achluo ook niet verklaren, terwijl ik toch afgestudeerd Graecus ben
.
1
geplaatst: 24 juni 2018, 12:33 uur
6. Metal Molly? Ik geloof dat hun bekendste single iets met ‘orange’ is
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:34 uur
The Stranglers zou ik dan linken met de kleur paars, maar geen idee welk nummer
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:35 uur
jordidj1 schreef:
De kleur zit toch al in de titel Golden Brown...?
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:36 uur
Maar je moet dat toch linken met een ander nummer, of ben ik nou gek?
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:37 uur
Arrie schreef:
(quote)
Klopt, bij de letters staat de kleur er niet letterlijk bij
0
Ja, bij het tweede rijtje is er dus een nummer met in de artiest of titel een ‘object’ dat bruin is.
0
Arrie schreef:
Sterker nog, het nummer heet gewoon Orange
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:40 uur
ranboy schreef:
Waar is Metal Molly een knipoog naar?
Waar is Metal Molly een knipoog naar?
Iron Maiden. Weet niet of het echt zo is, vandaar dat ik 'lijkt' schreef.
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:46 uur
Al geraden:
4 Dit recente nummer staat ook wel gewoon bekend als 'het kutlied' / Janelle Monáe feat. Grimes - Pynk
d Deze knotsgekke Engels/Japanse combi gaat op de ornithologische tour / Kero Kero Bonito - Flamingo
(123poetertjes)
6 Deze Belgische band lijkt met haar bandnaam een knipoog te maken naar een bekende Britse metalband. Ik zoek hun bekendste single uit '95 / Metal Molly - Orange (Arrie)
i Dit van origine Keulse nummer gaat voor deze zomer zeker niet op / Wolter Kroes - Viva Hollandia (123poetertjes)
(Arrie)
7 Waarschijnlijk wel het grootste grunge-anthem / Pearl Jam - Black (Hacker)
(Arrie)
c Zo'n martelwerktuig helpt niet bij achluofobie / Iron Maiden - Fear of the Dark (Arrie / ranboy)
(Arrie)
8 Je zou het niet denken, maar deze top 2000-klassieker gaat gewoon over je kop eraf zuipen (ranboy)
f De vraag is of deze 90's (bijna) one-hit-wonder wel zo informatief is; niemand verstaat hem / Snow - Informer (Arrie)
(ranboy)
Al geraden nummers:
1 Deze dominee voorkomt echtscheidingen / Al Green - Let's Stay Together (Salvadore)
2 Doorbraaksingle van een van de grootste hitparadebands van deze eeuw / Coldplay - Yellow (Salvadore)
3 De bandnaam was random generated; de videoclip van deze hit uit '99 deed de songtitel eer aan / Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (ranboy)
5 Deze '06 single van een immigrantenzoon scoort vaakt hoog in 'slechtste nummer aller tijden'-lijstjes / Marco Borsato - Rood (Arrie)
9 Meestal leidt asfyxie tot een andere kleur / The Stranglers - Golden Brown (ranboy)
Nog te raden:
10 De make-up kan het sterfproces niet maskeren
a De architecten van een winkelcentrum aan het Max Euweplein in Amsterdam zijn het niet eens met dit slecht getekende karakter (Badly Drawn Boy - ??) (Salvadore)
b 11 jaar na dato moest hij zijn alter ego aanmelden bij Jellinek
e In navolging van de grootste hit van de band, werd dit in '85 ook een grote hit in de UK; de NL Top 40 haalde het niet
g Dat is wel een rare food-fetish
h Om de bandnaam uit te voeren, heb je inderdaad het lichaamsdeel uit de songtitel nodig
j Deze 2 drugs combineren is misschien geen goed idee
4 Dit recente nummer staat ook wel gewoon bekend als 'het kutlied' / Janelle Monáe feat. Grimes - Pynk
d Deze knotsgekke Engels/Japanse combi gaat op de ornithologische tour / Kero Kero Bonito - Flamingo
(123poetertjes)
6 Deze Belgische band lijkt met haar bandnaam een knipoog te maken naar een bekende Britse metalband. Ik zoek hun bekendste single uit '95 / Metal Molly - Orange (Arrie)
i Dit van origine Keulse nummer gaat voor deze zomer zeker niet op / Wolter Kroes - Viva Hollandia (123poetertjes)
(Arrie)
7 Waarschijnlijk wel het grootste grunge-anthem / Pearl Jam - Black (Hacker)
(Arrie)
c Zo'n martelwerktuig helpt niet bij achluofobie / Iron Maiden - Fear of the Dark (Arrie / ranboy)
(Arrie)
8 Je zou het niet denken, maar deze top 2000-klassieker gaat gewoon over je kop eraf zuipen (ranboy)
f De vraag is of deze 90's (bijna) one-hit-wonder wel zo informatief is; niemand verstaat hem / Snow - Informer (Arrie)
(ranboy)
Al geraden nummers:
1 Deze dominee voorkomt echtscheidingen / Al Green - Let's Stay Together (Salvadore)
2 Doorbraaksingle van een van de grootste hitparadebands van deze eeuw / Coldplay - Yellow (Salvadore)
3 De bandnaam was random generated; de videoclip van deze hit uit '99 deed de songtitel eer aan / Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (ranboy)
5 Deze '06 single van een immigrantenzoon scoort vaakt hoog in 'slechtste nummer aller tijden'-lijstjes / Marco Borsato - Rood (Arrie)
9 Meestal leidt asfyxie tot een andere kleur / The Stranglers - Golden Brown (ranboy)
Nog te raden:
10 De make-up kan het sterfproces niet maskeren
a De architecten van een winkelcentrum aan het Max Euweplein in Amsterdam zijn het niet eens met dit slecht getekende karakter (Badly Drawn Boy - ??) (Salvadore)
b 11 jaar na dato moest hij zijn alter ego aanmelden bij Jellinek
e In navolging van de grootste hit van de band, werd dit in '85 ook een grote hit in de UK; de NL Top 40 haalde het niet
g Dat is wel een rare food-fetish
h Om de bandnaam uit te voeren, heb je inderdaad het lichaamsdeel uit de songtitel nodig
j Deze 2 drugs combineren is misschien geen goed idee
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:47 uur
Ik vermoed dat tien iets met ‘white’ is. Gezien ‘Snow’ moet acht of tien in ieder geval wit bevatten.
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:47 uur
1
geplaatst: 24 juni 2018, 12:51 uur
8. Whiter shade of pale - Procol Harum?
onbegrijpelijke tekst, dus wie weet
onbegrijpelijke tekst, dus wie weet
1
geplaatst: 24 juni 2018, 12:55 uur
Ik heb het idee dat 5 en h wel gekoppeld zouden zijn, en dat het misschien iets met ‘heart’ in de titel is. In ieder geval vind ik rood nog de meest logische, overgebleven kleur voor een lichaamsdeel.
0
geplaatst: 24 juni 2018, 12:57 uur
Arrie schreef:
Ik heb het idee dat 5 en h wel gekoppeld zouden zijn, en dat het misschien iets met ‘heart’ in de titel is. In ieder geval vind ik rood nog de meest logische, overgebleven kleur voor een lichaamsdeel.
Juiste link, verkeerde lichaamsdeel
0
geplaatst: 24 juni 2018, 13:00 uur
ranboy schreef:
4 Echo & the Bunnymen - Lips like sugar?
4 Echo & the Bunnymen - Lips like sugar?
Ik neem aan dat je h bedoelt? In dat geval: juiste lichaamsdeel, verkeerde nummer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.