MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Zo ... dat is heel knap en erg snel

Helemaal correct ranboy

De antwoorden geef ik later nog wel ... om ieder de gelegenheid te geven om de puzzel af te maken.

Het is wel gek, in het begin wist ik de meeste antwoorden meteen, maar in de tweede helft van de puzzle wist ik niet veel meer. Gelukkig wat opvallende letters, V, V, Z, T, en het schoot me te binnen .

Ben natuurlijk wel benieuwd naar de totale oplossing...

O ja, hoe kan ik daar overheen gelezen hebben

Heb je de tijd om een vraag te bedenken

Ik kan de antwoorden natuurlijk gewoon voorzien van een spoiler-bescherming, dan kan ieder zelf bepalen of men de antwoorden wil inzien of niet. De beurt leg ik alvast bij ranboy neer

De antwoorden bij de puzzel

Horizontaal
04. Nelly FURTADO - All Good Things Come To An End, nummer 1 hit
05. LAMBADA is een dans alsook een nummer 1 hit van Kaoma
09. Gino VANNELLI - Wild Horses … couldn't drag me away from you, top10-hit
11. QUENTIN Leo Cook (dit is zijn echte naam, dus niet Norman Cook)
12. PORTISHEAD, een Brits plaatsje (nabij Bristol) waar de band naar is vernoemd en Dummy was het debuutalbum
18. Drs. P - VEERPONT, grootste (maar toch ook bescheiden) hit, bekend nummer van de heer Polzer, dichter, schrijver, cabaretier, letterkundige, componist, pianist en zanger van zelfgeschreven liedjes.
19. ALPHAVILLE heette aanvankelijk Forever Young, een bekende hit en de titel van hun eerste album
20. Annie HASLAM was zangeres in de band Renaissance

Verticaal
01. JAPAN, een band en een land
02. Todd RUNDGREN produceerde Meat Loaf’s album "Bat Out Of Hell"
03. Clive NOLAN, toetsenist bij o.a. Pendragon, Arena
Patrick MORAZ zou overigens ook gepast hebben, die toetsenist is geweest bij o.a. Yes, Moody Blues
06. Lamont DOZIER schreef en performde Going Back To My Roots, Odyssey had er een disco-hit mee
07. YAH MO B THERE, hit van James Ingram waarbij de (op dat moment) populaire Michael McDonald meezong
08. Kim WILDE, bekend als zangeres en als tuinierster. Na haar (eerste) carrière als zangeres heeft ze op de Britse TV tuinprogramma's gepresenteerd en diverse (tuin)boeken uitgebracht.
10. PUKKELPOP, een muziekfestival in Kiewit, België. In een pukkel (rugzak, schoudertas) kun je van alles meenemen. Het festival is wellicht vooral bekend van fatale incidenten door toedoen van onweer.
13. MOONDANCE, classic album … vlotter dan Neil Armstrong die de maan met (kleine) stapjes bewandelde
14. AMAMBANDA, uitgevoerd door Treble was de Nederlandse inzending voor het ESF in 2006
15. een quote van EMINEM
17. lyrics uit het nummer HOWZAT van Sherbet, een top10-hit, stond ook een tijdje in de Top2000

Ik zat al enorm te twijfelen of Dodenrit of Veerpont de grootste hit was, en ze hebben nog evenveel letters ook, maar het scheelt dus echt heel weinig.

Veerpont: 23 | 5w | 52p.
Dodenrit: 26 | 5w | 38p.

Overigens wel een prima vraag voor een dergelijke puzzel natuurlijk, want dan kan je het afleiden uit de letters van andere antwoorden.

Hieronder staan 11 artiesten/bands (op alfabet). Die kun je verdelen in twee groepjes van 5. De elfde artiest/band kan (als enige) in beide groepjes. Welke artiest/band is dat en waarom?

Alexander Curly
Amy Winehouse
Blondie
Shocking Blue
Smokie
Sweet
The Beach Boys
The Beatles
The Cats
The Kinks
The Rolling Stones

Hadden een hit met een mannennaam:
Blondie - Denis
Amy Winehouse - Frank
Alexander Curly - Guus
Sweet - Poppa Joe
Shocking Blue - Mighty Joe

Hadden een hit met een vrouwennaam:
The Cats - Marian of Lea
Smokie - Alice
The Kinks - Lola
The Beach Boys - Barbara Ann (of Help Me Rhonda)
The Rolling Stones - Angie

Hadden een hit met beide:
The Beatles - Michelle en Hey Jude

Guus, Valerie, Denis, Venus, Alice, ... , ... Michelle, Leah, Lola, ...

Heeft het met titels aangaande vrouwelijke / mannelijke voornamen te maken ...

Een rijtje met 5 vrouwennamen en een rijtje met 5 mannennamen... maar Shocking Blue heeft beide ?

(een nummer met Venus en Joe)

Een fractie eerder maar ik dacht eerder aan The Beatles beiden (Michelle en Hey Jude).

maar wel een beter antwoord ... misschien ?

Venus en Mighty Joe haalden beiden de nummer 1 positie toch?

De Stones hebben ook beide (Angie, Jane, Carol versus Jack) The Kinks hebben trouwens ook beide.

Salvadore schreef:
Venus en Mighty Joe haalden beiden de nummer 1 positie toch?

Ik denk dat dat de vereiste is. Dan moet Amy bij de vrouwen (Valerie) en Beach Boys bij de mannen (Sloop John B). Echter, Michelle en Hey Jude waren ook allebei nummer 1-hits volgens mij.

Het is denk ik een nummer 1 hit met een vrouwen- of mannennaam. The Beatles zijn de enige met beide (Michelle en Jude) want Venus heeft nooit op één gestaan.

Hadden een nummer 1 hit met een mannennaam:
Blondie - Denis
Alexander Curly - Guus
Sweet - Poppa Joe
Shocking Blue - Mighty Joe
The Beach Boys - Sloop John B

Hadden een nummer 1 hit met een vrouwennaam:
The Cats - Marian of Lea
Smokie - Alice
The Kinks - Lola
The Rolling Stones - Angie
Amy Winehouse - Valerie

Hadden een hit met beide:
The Beatles - Michelle en Hey Jude

Edgar heeft het helemaal goed!

The Beatles hadden nog meer geschikte nummer 1 hits, bv The ballad of John and Yoko (die sowieso al voor beide geslachten geldt!).
Abba had ook in beide gekund (Chiquitita en Fernando).
Elton John met Nikita heb ik erbuiten gelaten, dat zou alleen maar discussie opleveren .

Edgar18 mag verder!

Edgar herhaalde toch wat Titmeister al zei ?

Titmeister (en anderen) hebben zeker veel voorwerk gedaan, maar hij meldde niet dat het om nummer 1 hits ging, en hij heeft Amy Winehouse en The Beach Boys omgedraaid.

De elfde artiest had hij als eerste wel benoemd, maar de argumentatie was nog niet 100%. Ik hoop dat de betrokkenen hiermee kunnen leven .

ranboy schreef:
Titmeister (en anderen) hebben zeker veel voorwerk gedaan, maar hij meldde niet dat het om nummer 1 hits ging, en hij heeft Amy Winehouse en The Beach Boys omgedraaid.

De elfde artiest had hij als eerste wel benoemd, maar de argumentatie was nog niet 100%. Ik hoop dat de betrokkenen hiermee kunnen leven .

Volgens mij zeg ik in mijn bericht van 14.53 precies dat, maar goed.

Prima als jij een vraag stelt hoor Titmeister .

Je zegt trouwens wel "waren ook allebei nummer 1 hits", daarmee sluit je dus Venus niet uit .

Titmeister schreef:
(quote)

Volgens mij zeg ik in mijn bericht van 14.53 precies dat, maar goed.

Je hebt gelijk, ik heb dat kennelijk gemist. Sorry, Titmeister heeft de vraag gewonnen en mag de volgende vraag stellen!

Haha ok, ik heb nog wel iets liggen, geef me een paar minuten.

Classic House Oneliners

De dancemuziek staat niet bepaald bekend om haar diepgaande teksten, maar heeft ons toch voorzien van een aantal onsterfelijke oneliners. Weten jullie de 15 bijbehorende houseclassics?

1. In the beginning, there was Jack and Jack had a groove
2. Gotta have house music, all night long
3. This one is dedicated to all the ravers in the nation
4. All aboard, all aboard, a-woah-hoo
5. Sometimes I feel like throwing my hands up in the air
6. Let the angels from above fall down and spread their wings like doves
7. Indifference is a drug that I see people buy at the local store
8. Their lives will pull us through
9. I know what I want and I want it now
10. Come on, dance with me, move your body and lots of beats
11. I'm nervous 'cause I'm the left eye, you're the right, would it not be madness to fight?
12. I'll take your brain to another dimension
13. Where the crazy people meet, on the street with no name
14. Why don't you call me, I feel like flying in two
15. I'll fly with you

3. Dune - Hardcore Vibes

4. The KLF - Last Train....

5. The Scource - You Got The Love

7. Kristine W - Feel What You Want

9. Culture Beat - Mr Vain

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.