Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2018, 23:44 uur
Ahja, ik dacht wel aan de Wayback Machine, maar dat leek me nogal wat werk.
0
geplaatst: 21 juli 2018, 23:47 uur
Ik weet dat in het prille begin Acda & de Munnik in de lijst hebben gestaan, maar niet met welk album. Naar Huis?
0
geplaatst: 21 juli 2018, 23:47 uur
Arrie schreef:
Valt wel mee op zich als je van de zoekfunctie gebruik maakt. Ik heb vooral teruggekeken naar de periode 2005 t/m begin 2010 waarin de meeste mutaties waren. In het huidige decennium was het voor een nieuwkomer al stukken lastiger in de lijst te geraken omdat de drempel toen al aardig hoog lag. Daarom zag je met de oude puntentelling steeds minder nieuwe albums binnenstromen.
Ik kan niet met 100% zekerheid garanderen dat ik alle albums die in aanmerking komen heb kunnen turven, maar de meesten zouden toch in de lijst van 45 moeten staan.
0
geplaatst: 21 juli 2018, 23:49 uur
Arrie schreef:
Ik weet dat in het prille begin Acda & de Munnik in de lijst hebben gestaan, maar niet met welk album. Naar Huis?
Voor zover ik weet heeft alleen het debuut (Acda en De Munnik, 1997) ooit in de Top 250 gestaan. Deze heb ik niet meegenomen omdat ie net buiten de range valt. Zo zullen er nog wel een paar andere populaire 90s acts ooit bij de beste 250 platen hebben gestaan, maar die doen dus ook niet mee.
0
geplaatst: 21 juli 2018, 23:59 uur
Daar moest ik al goed over nadenken. Dit is echt een vraag waarbij ik flink voor in m'n geheugen moet graven. 

0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:01 uur
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:01 uur
EttaJamesBrown schreef:
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand (2004) ??
Geen top 40-hitjes van dat album (helaas), stonden wel in de Top 250 ooit
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:02 uur
EttaJamesBrown schreef:
Frans heeft - verrassend wellicht - nooit de Top 40 gehaald.
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:02 uur
jordidj1 schreef:
Mika - life in cartoon motion
Mika - life in cartoon motion
Net niet genoeg hype om binnen te stromen in de lijst der lijsten
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:03 uur
Ik dacht dat je nog maar net kwam kijken op deze site, Jordi, maar ik zie dat je alweer bijna tien jaar lid bent 

0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:05 uur
Arrie schreef:
Ik dacht dat je nog maar net kwam kijken op deze site, Jordi, maar ik zie dat je alweer bijna tien jaar lid bent
Harde kern

0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:06 uur
EttaJamesBrown schreef:
Rammstein Reise, Reise ?
Rammstein Reise, Reise ?
In tegenstelling tot haar voorganger is deze het naar mijn weten nooit populair genoeg geweest
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:07 uur
jordidj1 schreef:
Kanye West met CD en LR natuurlijk
Huh staan die er niet meer in? LR kan ik me voorstellen, maar CD niet meer?
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:07 uur
jordidj1 schreef:
Edit: correctie, LR heeft er ook in gestaan. Beiden goed! Er komt nog een 45e album bij, momentje
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:10 uur
Kanye is al z'n ijzers kwijtgeraakt op MBDTF na... wat dat betreft heeft ie de troon allang overgedragen aan King Kendrick
0
geplaatst: 22 juli 2018, 00:13 uur
Alicia Keys (Songs in a minor) , Anastacia (not that kind) wellicht? Beide succesvol begin deze eeuw in top40, maar kan me niet voorstellen dat ze hier hoge ogen hebben gegooid...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.