MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2

zoeken in:
Meghan Trainor - All About That Bass

Ed Sheeran - Thinking Out Loud

Lorde - Royals

Iggy Azalea feat. Charli XCX - Fancy

John Legend - All of Me

#04 Mark Ronson ft. Bruno Mars - Uptown Funk! (catdog)
#09 Ed Sheeran - Shape of You (catdog)
#13 The Chainsmokers ft. Halsey - Closer (catdog)
#33 Luis Fonsi & Daddy Yankee ft. Justin Bieber - Despacito (Remix) (catdog)
#67 Meghan Trainor - All About that Bass (catdog)
#69 Lorde - Royals (catdog)
#79 Pharrell Williams - Happy (Salvadore)

Opvallend: één van de (nog te raden) nummers staat op dit moment nog in de Billboard Hot 100!

Drake - God’s Plan?

Ed Sheeran - Perfect?

God's Plan staat nog maar 27 weken genoteerd, dat is echt nog te kort om hiervoor in aanmerking te komen.

catdog schreef:
Ed Sheeran - Perfect?

Ja, dat is hem. Is deze week zelfs nog twee plekjes gestegen, en staat met 48 weken nog gewoon op de 17e plaats. Knappe prestatie!

Imagine Dragons - Radioactive en AWOLNATION - Sail stonden er zeker al in?

Arrie schreef:
(quote)

Ja, dat is hem. Is deze week zelfs nog twee plekjes gestegen, en staat met 48 weken nog gewoon op de 17e plaats. Knappe prestatie!

Heeft destijds sowieso nog een mooie extra boost gekregen door de Beyoncé versie, die ze overigens in haar show ook doet. Goeie promo dus nog steeds

Poek schreef:
Imagine Dragons - Radioactive en AWOLNATION - Sail stonden er zeker al in?

Nope, en nog steeds niet. Je zou het wel verwachten met hun aanzienlijke wekenaantal. Ik weet niet precies hoe de Billboard deze lijst samenstelt, maar het probleem is waarschijnlijk dat ze het grootste gedeelte van die weken niet erg hoog in de lijst stonden.

Taylor Swift - Shake It Off

Robin Thicke feat. Pharrell Williams & T.I. - Blurred Lines

Overigens heeft Imagine Dragons met Believer en Thunder twee singles op rij gehad die een jaar lang in de Hot 100 stonden, dus het is blijkbaar echt een talent van ze, maar ook die twee hebben het niet gered.

Dat die allebei precies 52 weken genoteerd stonden, heeft met een nieuwe regeling te maken die ná Radioactive is ingevoerd. Het was al zo dat als je met 20+ weken onder de 50 zakte, je uit de lijst viel, maar tegenwoordig val je ook uit de lijst als je met 52+ weken onder de 25 komt. Voor de hitlijstennnerds deze informatie. De kans dat Radioactive's record van 87 weken ooit nog verbroken gaat worden, is op deze manier dus miniem. Dan moet je ná al 52 weken in de lijst te hebben gestaan nog eens 35 weken bij de bovenste 25 blijven staan, lijkt mij ondoenlijk. Die regel is ook de reden dat veel grote hits er uitvallen als ze 52 weken genoteerd staan. Zoals Believer en Thunder dus.

Ben benieuwd dan of Perfect t langer volhoudt dan die 52 weken. Hij is er dichtbij

Katy Perry - Roar

catdog schreef:
Ben benieuwd dan of Perfect t langer volhoudt dan die 52 weken. Hij is er dichtbij

Shape of You kreeg het wel voor elkaar, kwam tot iets van 56 weken ofzo? Ik weet het niet meer uit mijn hoofd.

Sam Smith - Stay with Me

Het laatste nummer dat we zoeken is ook nog maar een paar weken terug uit de lijst gevallen, met 'slechts' 41 weken op de teller (minder dan de helft van Radioactive). Om precies te zijn viel ie eruit toen Drake zijn album dropte en de lijst overspoeld werd door Drake.

Camila Cabello feat. Young Thug - Havana?

Post Malone feat. 21 Savage - Rockstar?

catdog schreef:
Post Malone feat. 21 Savage - Rockstar?

En we zijn rond!

#04 Mark Ronson ft. Bruno Mars - Uptown Funk! (catdog)
#09 Ed Sheeran - Shape of You (catdog)
#13 The Chainsmokers ft. Halsey - Closer (catdog)
#33 Luis Fonsi & Daddy Yankee ft. Justin Bieber - Despacito (Remix) (catdog)
#51 Robin Thicke ft. Pharrell Williams & T.I. - Blurred Lines (catdog)
#67 Meghan Trainor - All About that Bass (catdog)
#69 Lorde - Royals (catdog)
#79 Pharrell Williams - Happy (Salvadore)
#88 Post Malone ft. 21 Savage - Rockstar (catdog)
#91 Ed Sheeran - Perfect (catdog)

Jij mag weer!

Iemand anders mag de nieuwe vraag zetten! Ik heb zelf mn handen vol aan de Greatest Hits of Rihanna die zsm van start gaat!

Ja ik merkte dat je het druk had.

Arrie schreef:
Ja ik merkte dat je het druk had.

Spelletje was te leuk

Oke. Waar hebben we zin in?

Ik ben overal voor in, verras ons maar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:24 uur

geplaatst: vandaag om 15:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.