MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [Nominatietopic]

zoeken in:
Casartelli (moderator)
We mochten er toch maar 7 p.p?

Dat klopt, Eric heeft per ongeluk de Pumpkins er weer bij gezet. Die had hij juist vervangen, toen bleek dat het nummer toch niet uit de lijst valt.

cosmic kid (moderator)
Voor de rest vinden we het harstikke leuk dat je meeladdert, hoor Erik

Elzhi - Blue Widow
Foxy Brown feat. Jay-Z - I'll Be spotify:track:24J0KzPhJLUSNXZ7LwltEI
Gary Moore - Empty Rooms spotify:track:0o7gplu6Qx4JRaTwGbBcpw
J Dilla - Nothing Like This spotify:track:2WbCtbtFIVfCxTPMGLYZE2
Jaylib - The Red
Spoegwolf - Loerie spotify:track:6YtK6tb4vBCYEcokXfSRYx
Ten City - That's the Way Love Is (deep house mix) spotify:track:3FYHurfbhEnIaQzNztxDhk

YouTube link:
Elzhi - Blue Widow
Jaylib - The Red

David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours spotify:track:3CrdzBfDavg03zDzGnUpTw
Genesis - Supper's Ready spotify:track:5LsZlfvxBN6zs4ZjlW0aFC
George Michael - Praying For Time spotify:track:7CgRXXie9XIxVSkpKi40ID
Kate Bush - The Sensual World spotify:track:7EovLg8qd6it8b2eM380o3
Mew - Carry Me To Safety spotify:track:34IESoHuVaAA4rAAyOwCmT
The Gathering - Strange Machines spotify:track:51m9kUkrbufdmMl4ZBHcgR
The Tea Party - The Ocean At The End spotify:track:5teWizgcCXHiUV3uK6vDfd

cosmic kid schreef:
Voor de rest vinden we het harstikke leuk dat je meeladdert, hoor Erik

Met een c.

U mag nu zelf de Pumpkins uit uw eigen lijstje filteren. Ik heb het al uit mijn berichtje verwijderd, iets met copy-paste, relax Casartelli (alhoewel ik nu wel recht heb op een extra nummer eigenlijk ) , of zijn er weer vergissingen en moet ik weer aanpassen? Ik weet er nog genoeg hoor

Arrie schreef:
Dat klopt, Eric heeft per ongeluk de Pumpkins er weer bij gezet. Die had hij juist vervangen, toen bleek dat het nummer toch niet uit de lijst valt.

En die ik helemaal niet in mijn lijst had opgenomen maar toen zag ik dat ie misschien niet meer mee zou kunnen doen terwijl het nummer op 1 hoort te staan eind 2018. En dan vervang je het voor Nick Cave en dan hoeft dat ook al niet meer omdat anderen niet opletten en dan copy-paste ik ook nog eens verkeerd en dan schrikken we weer. Kunnen we het nog volgen allemaal? Ik zelf ook bijna niet meer

Teunnis

Mickey Newbury - When The Baby In My Lady Get The Blues (Justus18)
moet zijn
Mickey Newbury - When The Baby In My Lady Gets The Blues (Justus18)

Marlene Dietrich - Sag Mir Wo Die Blümen Sind (starbright boy)
moet zijn
Marlene Dietrich - Sag' Mir, Wo Die Blumen Sind (starbright boy)

Hall & Oates - Maneater (Sunderland)
moet zijn
Daryl Hall & John Oates - Maneater (Sunderland)

Casartelli (moderator)
ik zeg: Come Fighting!

ranboy schreef:

Dat was 'em. Ik kon er even niet meer opkomen, anders had die in mijn lijst gestaan. Tof nummer.

Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)

Dat was 'em. Ik kon er even niet meer opkomen, anders had die in mijn lijst gestaan. Tof nummer.

In 2016 623e in De Witte Trui.

Toen ook genomineerd door Ranboy maar tevens op mijn shortlist. Hopelijk vergaat het dit nummer wat beter in De Ladder.

ranboy schreef:
David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours spotify:track:3CrdzBfDavg03zDzGnUpTw

Stonden Forbidden Colours en Strange Machines niet meer in de lijst?

ranboy schreef:

Forbidden Colours staat al in de startlijst, dus die mag je vervangen.

Al mijn knopen zijn doorgehakt. De lastigste keuze was om helemaal geen Regina Spektor te nomineren. Mijn twee opties waren Hero en Genius Next Door en beiden zaten in mijn laatste shortlist van tien. Gelukkig is ze al twee keer genomineerd en staat ze bovendien al twee keer in de MuMeLadder 2017. De andere allerlaatste afvaller is Above the Clouds van Gang Starr.

Deze zeven zijn het geworden:

Extrawelt - Soopertrack spotify:track:5vIHGNhS9AH1aTiRgsHSna
Four Tet - Planet spotify:track:4U6ThqF3jiaUVgYcxmpOXQ
Frank Zappa - Willie The Pimp spotify:track:3toxxSU3TcvzgmeR8LLUiX
Jedi Mind Tricks feat. R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor: A Vietnam Story spotify:track:1f58xau99Rdn0hhcJTwRhz
Songs: Ohia - Not Just A Ghost's Heart spotify:track:4VV9SdG4JeHC7IFgCEOvCT
Sufjan Stevens - Vito's Ordination Song spotify:track:2vvEXLkiSPEWHhyWLQHk2Y
The Field - Over the Ice spotify:track:722eslTUz2cTi5XHxKwnMZ

Extrawelt - Soopertrack: Deze heb ik al twee keer eerder genomineerd. Ik blijf ervan overtuigd dat, van alle (relatief) moderne technoklassiekers, dit het nummer is dat de meeste kans maakt op een notering in onze MuMeLadder.

Four Tet - Planet: Samen met Chromatics - Shadow voor mij hét nummer van 2017.

Frank Zappa - Willie the Pimp: Nog maar één jaar sinds ik nomineer is het gebeurd dat ik deze niet nomineerde (tenzij hij al in de ladder stond). In mijn allereerste jaar nomineerde ik hem al en toen is Willie er drie jaar ingebleven. Daarna heb ik hem op één keer na elke weer zonder succes genomineerd. De aanhouder wint.

Jedi Mind Tricks feat. R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor: A Vietnam Story: Er stond veel hiphop in mijn kandidatenlijstjes. Uiteindelijk heeft alleen deze de nominatielijst gehaald. Jedi Mind Tricks staat nog niet in de startlijst en is ook nog niet genomineerd. Daarnaast is dit één van de allergrootste klassiekers. Ongeëvenaarde verse van R.A The Rugged Man.

Songs: Ohia - Not Just A Ghost's Heart en Sufjan Stevens - Vito's Ordination Song: Twee artiesten die de laatste jaren elke keer in de finale staan. Deze twee doen nauwelijks onder voor de nummers in de finale. Not Just A Ghost's Heart is wel een stukje ontoegankelijker dan Lioness, maar 2000 plaatsen verschil zou belachelijk zijn. Vito's Ordination Song is gewoon finalemateriaal.

The Field - Over the Ice: Als Surf Solar de top-200 kan halen, dan moet Over the Ice top-500 kunnen halen.

Ter inspiratie, mijn laatste tien afvallers:

Atmosphere - Little Man
Amber Arcades - It Changes
Britney Spears - Everytime
De Kift - Rolfie
Gang Starr Feat. Inspectah Deck - Above The Clouds
Mr. Flagio - Take A Chance
Regina Spektor - Genius Next Door
Regina Spektor - Hero
Slowdive - Avalyn II
The Juan Maclean - Happy House

the viking schreef:
Adrian Crowley -The Hungry Grass spotify:track:4eQ8exvcc1MIgBsVJvlbVE
Tango With Lions - In a Bar spotify:track:7gjbQGOk0o8obn7V0mkNyx
Josefin Öhrn + The Liberation - Horse Dance spotify:track:5KZYREPLlxnMFVP7Y83Ysm
Moby - When It's cold I'd like To Die spotify:track:50I6fV2otuiDmigTtN6WMY
Peter Doherty -Ballad Of Grimaldi spotify:track:6QyOPxJi6PAROZAALXDlsT
Graham Nash - Chicago spotify:track:4wBi9ogKThsbFUvVJxjhK2

Je weet dat je er zeven mag nomineren?

Soopertrack, Planet, Uncommon Valor, Over the Ice. Teun, held!

Teunnis schreef:
(quote)

Forbidden Colours staat al in de startlijst, dus die mag je vervangen.

Dat is dubbel goed nieuws! De vervanger is:

Neil Young - Philadelphia spotify:user:gerardmmelody:playlist:2vD9VYmnQiFpHVuL76SQc6

Ik zie nu wel dat er bij de link 'lokaal' staat. Een 'gewone' link naar Philadelphia kan ik niet vinden. De songversie is dus wel goed, maar ik weet niet of de link stabiel is.

Philadelphia van Neil Young staat zo te zien niet op Spotify, maar ik denk dat dit de juiste versie is op YouTube: Philadelphia - Neil Young - YouTube

Ik zie ook wat je fout hebt gedaan, je hebt de URI gekopieerd van een afspeellijst met de naam 'Neil Young - Philadelphia'.

Arrie schreef:
Ik zie ook wat je fout hebt gedaan, je hebt de URI gekopieerd van een afspeellijst met de naam 'Neil Young - Philadelphia'.

Ik kon hem zo wel via spotify in de goede versie afspelen, maar ik begrijp dat de link niet (goed) werkt. Gelieve dus de Youtube verwijzing van Arrie te gebruiken.

Dat komt vermoedelijk omdat je het nummer op je pc hebt staan.

Dat denk ik niet. Het nummer verschijnt gewoon als je op de zoekfunctie van spotify Philadelphia Neil Young invult en dan kun je hem gewoon afspelen.

Bij mij niet. Weet je zeker dat je het nummer niet als een mp3-bestand ergens op je pc hebt staan? Dat impliceert dat 'lokaal' namelijk wel.

Het probleem is waarschijnlijk dat het nummer wel degelijk op Spotify staat, maar niet beschikbaar is in Nederland. Hierdoor lijkt het bij ranboy alsof het wel 'normaal' op Spotify staat, maar alleen maar doordat hij het nummer zelf op zijn computer heeft staan.

Het nummer staat op dit album: PHILADELPHIA - Music From The Motion Picture by Original Motion Picture Soundtrack on Spotify - open.spotify.com
Maar is 'greyed out' bij mij, oftewel niet beschikbaar in mijn regio.

Scorpion_21 schreef:
Nominaties:

- Maarten van Roozendaal - Mooi:
- Absynthe Minded - My Heroics Part One spotify:track:1SP9lWrpgcMbTJqEcYMao5
- Dan Mangan - The Indie Queens Are Waiting spotify:track:2z7B57LdqjZPiMr4zbsQe9
- Zesde Metaal - Gie Den Oto en Ik spotify:track:2kyXmy9Xgx3C0Z3Aupdwja
- Outlaws - Green Grass and High Tides spotify:track:3GiTUchRy2dKQPx4ovgods
- Frames - Fitzcarraldo spotify:track:2G6BZV4NcZBuL41mF9mZBg
- John Cale - Paris 1919 spotify:track:5Zpy2HR2vYLjlTQVd81DLH

(Maarten van Roozendaal - Mooi 2 (Barmhart) - YouTube Niet te vinden op Spotify helaas)

Ik had hem gemist, vanwege de streepjes voor de nummer, maar omdat ik in een goede bui ben heb ik hem nu alsnog verwerkt. Volgend jaar niet meer doen

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Ik had hem gemist, vanwege de streepjes voor de nummer, maar omdat ik in een goede bui ben heb ik hem nu alsnog verwerkt. Volgend jaar niet meer doen

Jorg verzint volgend jaar wel weer een andere manier om heel subtiel niet te voldoen aan de nominatieregels.

Overigens wil ik even melden dat er met meer lijstjes kleine dingen mis waren. Ik ben de beroerdste niet, dus heb ik dat gecorrigeerd, maar ik wil er nog even op hameren dat het voor ons veel werk scheelt wanneer je de nominatieregels handhaaft. Zo moeilijk zijn die niet.

Cor
Teunnis schreef:
Overigens wil ik even melden dat er met meer lijstjes kleine dingen mis waren. Ik ben de beroerdste niet, dus heb ik dat gecorrigeerd, maar ik wil er nog even op hameren dat het voor ons veel werk scheelt wanneer je de nominatieregels handhaaft. Zo moeilijk zien die niet.
Ik corrigeer even: zo moeilijk ZIJN die niet

Het Zesde Metaal - Calais spotify:track:25m8LNseMmD08LVpg0gJIM
Porter Wagoner - The Cold Hard Facts of Life spotify:track:2s2Owv5k5HaXCkvwV8AbsG
Michael Jackson - Dirty Diana spotify:track:2hubQyLihYSKOeI01mS3vn
Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over spotify:track:7iSyaNhLcjwuO22QuRYHsM
Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy spotify:track:54qxdI8DlH90WcbmIYr9WO
Thomas Azier - Talk To Me spotify:track:2liBtDoDxWEpI2cBi8BLlu
The Beatles - Happiness Is a Warm Gun spotify:track:4o6QTTyoZR2e2ZlOrtqQc9

Teunnis schreef:
Overigens wil ik even melden dat er met meer lijstjes kleine dingen mis waren. Ik ben de beroerdste niet, dus heb ik dat gecorrigeerd, maar ik wil er nog even op hameren dat het voor ons veel werk scheelt wanneer je de nominatieregels handhaaft. Zo moeilijk zien die niet.
Cor schreef:
Ik corrigeer even: zo moeilijk ZIJN die niet

Teunnis bedoelt vast te zeggen dat de nominatieregels altijd hun worteltjes hebben opgegeten en nog geen bril nodig hebben! =P

Gast
geplaatst: vandaag om 23:30 uur

geplaatst: vandaag om 23:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.