Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2019, 11:05 uur
Ik heb in de 80s altijd gedacht dat Alisha uit Italie kwam maar dat bleek niet het geval. Valt het wel onder italo volgens de kenners?
0
geplaatst: 7 december 2019, 11:24 uur
Voorlopig dit lijstje en ach ik zet Alisha er gewoon vast tussen 
Alisha - Baby Talk
Clio - Eyes
Fun Fun - Colour My Love
Katia - Io Senza Di Te
Koto - Jabdah
Moses - We Just
Spagna - Call Me
Spagna - Easy Lady
Taffy - I Love My Radio
Video - Somebody (Hey Girl)

Alisha - Baby Talk
Clio - Eyes
Fun Fun - Colour My Love
Katia - Io Senza Di Te
Koto - Jabdah
Moses - We Just
Spagna - Call Me
Spagna - Easy Lady
Taffy - I Love My Radio
0
geplaatst: 7 december 2019, 11:42 uur
ranja schreef:
Ik heb in de 80s altijd gedacht dat Alisha uit Italie kwam maar dat bleek niet het geval. Valt het wel onder italo volgens de kenners?
Vast niet minder Italo dan The Don

0
geplaatst: 7 december 2019, 11:44 uur
Vergeten jullie er niet eentje van meer recente jaren?
Donny Benét - Santorini
Fun Fun - Give Me Your Love
Fun Fun - Color My Love
Gazebo - I Like Chopin
Koto - Dragon's Legend
Laura Branigan - Self Control
Moses - We Just
Righeira - No Tengo Dinero
Sandy Marton - People From Ibiza
Tony Epsosito - Kalimba De Luna (om nog even in te haken op het vorige item van dazzler)
Reserves:
Sheila & Black Devotion - Spacer (of is dit teveel echte disco?)
Lime - Your Love (of ook teveel echte disco?)
Bandolero - Paris Latino
Silver Pozzoli - Around My Dream
Donny Benét - Santorini
Fun Fun - Give Me Your Love
Fun Fun - Color My Love
Gazebo - I Like Chopin
Koto - Dragon's Legend
Laura Branigan - Self Control
Moses - We Just
Sandy Marton - People From Ibiza
Tony Epsosito - Kalimba De Luna (om nog even in te haken op het vorige item van dazzler)
Reserves:
Sheila & Black Devotion - Spacer (of is dit teveel echte disco?)
Lime - Your Love (of ook teveel echte disco?)
Bandolero - Paris Latino
0
geplaatst: 7 december 2019, 11:51 uur
'Lectric Workers - Robot Is Systematic
B.W.H. - Livin' Up
Bagarre - Lemonsweet
Clio - Eyes
Gaznevada - I.C. Love Affair
Helen - Witch
Moses - We Just
My Mine - Hypnotic Tango
Peter Richard - Walking In The Neon
Pluton & Humanoids - World Invaders
B.W.H. - Livin' Up
Bagarre - Lemonsweet
Clio - Eyes
Gaznevada - I.C. Love Affair
Helen - Witch
Moses - We Just
My Mine - Hypnotic Tango
Peter Richard - Walking In The Neon
Pluton & Humanoids - World Invaders
0
geplaatst: 7 december 2019, 12:09 uur
Poeha schreef:
Hoe kan ik die vergeten zijn! Dan maar in de plaats voor Video.
Mijn nieuwe lijstje wordt dan:
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Baila Bolero
Fun Fun - Colour My Love
Gazebo - I Like Chopin
Moses - We Just
Raff - Self Control
Tony Epsosito - Kalimba De Luna
Trans-X - Living On Video
1
geplaatst: 7 december 2019, 12:19 uur
herman schreef:
Het gaat om italo disco, denk niet dat Jovanotti daar onder valt (de nummers die ik van hem ken zeker niet in ieder geval). En I Treni di Tozeur ook niet lijkt me.
(quote)
Het gaat om italo disco, denk niet dat Jovanotti daar onder valt (de nummers die ik van hem ken zeker niet in ieder geval). En I Treni di Tozeur ook niet lijkt me.
Herman is een kenner en ikzelf eigenlijk ook wel een beetje, zegt de gek. Jovanotti is Italiaanse rap/hiphop en geen Italo disco. I Treni di Tozeur is een fraai nummer, maar zeker geen Italo Disco. Ook de nummers van Matia Bazar zijn dat meestal niet. Dus jordidj1: ingrijpen lijkt mij.
Ook is Italo Disco niet persé Italiaans. Kijk anders eens op dit forum:
Italo Disco
1
geplaatst: 7 december 2019, 12:23 uur
Kenner gaat me wat ver, maar ik vind de muziek wel erg leuk.
Ik denk dat er wat verwarring ontstaat doordat de term italo en italo disco door elkaar heen gebruikt worden, waarbij met italo hier italo disco bedoelt wordt, terwijl dat niet per se zo hoeft te zijn.
Voor een popquiz heb ik ooit een italo house ronde gemaakt (met o.a. Black Box), dat heb je ook nog
Ik denk dat er wat verwarring ontstaat doordat de term italo en italo disco door elkaar heen gebruikt worden, waarbij met italo hier italo disco bedoelt wordt, terwijl dat niet per se zo hoeft te zijn.
Voor een popquiz heb ik ooit een italo house ronde gemaakt (met o.a. Black Box), dat heb je ook nog

1
geplaatst: 7 december 2019, 12:25 uur
Cool, een Italo disco greatest hits, ik doe zeker mee, straks eens zien of ik aan 10 nummers geraak in deze fase.
Misschien ook iets voor curufin?
Misschien ook iets voor curufin?
0
geplaatst: 7 december 2019, 12:28 uur
west schreef:
Herman is een kenner en ikzelf eigenlijk ook wel een beetje, zegt de gek. Jovanotti is Italiaanse rap/hiphop en geen Italo disco. I Treni di Tozeur is een fraai nummer, maar zeker geen Italo Disco. Ook de nummers van Matia Bazar zijn dat meestal niet. Dus jordidj1: ingrijpen lijkt mij.
Op zich met je eens, maar ik weet niet of het laatste nodig is. De oplossing van Dazzler gepost om 00:45 werkt waarschijnlijk wel.
0
geplaatst: 7 december 2019, 12:32 uur
Freeez - I.O.U.
Gary Low - You Are a Danger
Gazebo - I like Chopin
Giorgio Moroder - From here to eternity
Moses - We Just
P. Lion - Happy children
Raff - Self Control
Tony Esposito - Kalimba de Luna
Freeez nog niet eerder hier gezien, waarschijnlijk omdat het Brits is, maar qua sound past het wel bij italo disco, lijkt mij.
Gary Low - You Are a Danger
Gazebo - I like Chopin
Moses - We Just
P. Lion - Happy children
Raff - Self Control
Tony Esposito - Kalimba de Luna
Freeez nog niet eerder hier gezien, waarschijnlijk omdat het Brits is, maar qua sound past het wel bij italo disco, lijkt mij.
0
geplaatst: 7 december 2019, 12:37 uur
dazzler schreef:
Als je Italodisco als genre definieert, dan denk ik dat je de deelnemers beter laat beslissen over wat wel en niet tot het genre behoort. Als de meerderheid van de spelers I Treni Di Tozeur niet nomineert (ik ben een van hen), dan doet het nummer straks niet mee. Als een meerderheid Living On Video wel nomineert (ik ben een van hen), dan betekent dat wellicht dat het deelnemersveld vindt dat hij erbij hoort.
Ik herzie alvast mijn lijst vanuit de gedachte dat het eerder om een genre gaat.
(quote)
Als je Italodisco als genre definieert, dan denk ik dat je de deelnemers beter laat beslissen over wat wel en niet tot het genre behoort. Als de meerderheid van de spelers I Treni Di Tozeur niet nomineert (ik ben een van hen), dan doet het nummer straks niet mee. Als een meerderheid Living On Video wel nomineert (ik ben een van hen), dan betekent dat wellicht dat het deelnemersveld vindt dat hij erbij hoort.
Ik herzie alvast mijn lijst vanuit de gedachte dat het eerder om een genre gaat.
Dazzler jij bent natuurlijk een schrijvende muziekencyclopedie, maar hier kan ik mij niet echt in vinden. Deelnemers aan dit spel hebben nog nooit - en terecht - een genre bepaald. I Treni Di Tozeur is pop uit Italië en heeft helemaal niets met Italo Disco te maken. Living On Video zit op de grens.
Overigens is ook Sabrina met Boys discutabel. Het lijstje hierboven van ranboy is een mooi voorbeeld van Italo Disco, waarbij zoals hij zelf al aangeeft Freeez op het randje zit.
0
geplaatst: 7 december 2019, 12:58 uur
west schreef:
Dazzler jij bent natuurlijk een schrijvende muziekencyclopedie, maar hier kan ik mij niet echt in vinden. Deelnemers aan dit spel hebben nog nooit - en terecht - een genre bepaald.
Dazzler jij bent natuurlijk een schrijvende muziekencyclopedie, maar hier kan ik mij niet echt in vinden. Deelnemers aan dit spel hebben nog nooit - en terecht - een genre bepaald.
Goed dat je dazzler, bedenker van dit spel, uitlegt hoe dit spel werkt! Alleen werd bij de novelty songs wel aan de deelnemers overgelaten of een nummer onder novelty valt of niet (en ik heb geen actieve herinnering aan een andere keer dat een heel genre aan de beurt kwam).
0
geplaatst: 7 december 2019, 13:03 uur
west schreef:
Overigens is ook Sabrina met Boys discutabel.
Overigens is ook Sabrina met Boys discutabel.
Je zegt het zelf: het is discutabel. Daarom beslist volgens mij beter het gemiddelde deelnemersveld. En het is heus wel in het verleden zo gebeurd toen ik het spel nog leidde, precies om oeverloze discussies in het topic te vermijden. Maar de spelleider is uiteindelijk de baas.
0
geplaatst: 7 december 2019, 13:03 uur
Hé Poek, wat krijgen we nou?

Mijn inleiding is nog wel zo lovend voor dazzler. En ik schrijf: hier kan ik mij echt niet in vinden.
0
geplaatst: 7 december 2019, 13:04 uur
dazzler schreef:
Je zegt het zelf: het is discutabel. Daarom beslist volgens mij beter het gemiddelde deelnemersveld. En het is heus wel in het verleden zo gebeurd toen ik het spel nog leidde, precies om oeverloze discussies in het topic te vermijden.
(quote)
Je zegt het zelf: het is discutabel. Daarom beslist volgens mij beter het gemiddelde deelnemersveld. En het is heus wel in het verleden zo gebeurd toen ik het spel nog leidde, precies om oeverloze discussies in het topic te vermijden.
Daar kan ik mij dus niet in vinden. I Treni Di Tozeur is prachtig, maar non mai Italo Disco.
Is Led Zeppelin hiphop vraag ik mij dan af?

2
geplaatst: 7 december 2019, 13:55 uur
1
geplaatst: 7 december 2019, 15:04 uur
Even wat orde scheppen in deze chaos.
De startlijst kun je enigszins discutabel noemen, maar Matia Bazar en La Bionda zijn uit historisch oogpunt onmisbaar in de startlijst. Ook worden beide tracks gewoon aangeduid als Italodisco, dus ik snap de hele discussie sowieso niet.
Voor de rest moeten jullie gewoon nomineren waar jullie zin in hebben, als je denkt dat het Italodisco is en je vindt medestanders daarin, wie ben ik om dan de pret te drukken? Voor mij hoeft het niet per se dat de track de juiste genre-aanduiding heeft. Ten slotte is dit een site voor muzieknerds, dus ik neem aan dat jullie wel weten wat jullie het beste kunnen nomineren?
Om met een positieve noot te eindigen, hier is de Spotify-playlist:
[embed]https://open.spotify.com/playlist/1htXEHznYMJpcuTkzceX6I?si=8BBguR1fRkW7o2b0Zqa6ag[/embed]
De startlijst kun je enigszins discutabel noemen, maar Matia Bazar en La Bionda zijn uit historisch oogpunt onmisbaar in de startlijst. Ook worden beide tracks gewoon aangeduid als Italodisco, dus ik snap de hele discussie sowieso niet.
Voor de rest moeten jullie gewoon nomineren waar jullie zin in hebben, als je denkt dat het Italodisco is en je vindt medestanders daarin, wie ben ik om dan de pret te drukken? Voor mij hoeft het niet per se dat de track de juiste genre-aanduiding heeft. Ten slotte is dit een site voor muzieknerds, dus ik neem aan dat jullie wel weten wat jullie het beste kunnen nomineren?
Om met een positieve noot te eindigen, hier is de Spotify-playlist:
[embed]https://open.spotify.com/playlist/1htXEHznYMJpcuTkzceX6I?si=8BBguR1fRkW7o2b0Zqa6ag[/embed]
1
geplaatst: 7 december 2019, 15:11 uur
Zoals ik al eerder aangaf, is italodisco voor mij meer een genre-aanduiding dan een geografische aanduiding. Moses, Ivan, Video en Sandy Marton zijn niet Italiaans, maar voor mij wel overduidelijk italodisco. Trans-X, Freeez en Alisha zijn twijfelgevallen die ik stylistisch wel in het genre vind passen. Alice e Battiato is wel Italiaans, maar heeft niks met italodisco te maken en zou ik zelf dan ook niet meenemen, maar Jordi beslist.
0
geplaatst: 7 december 2019, 15:12 uur
Dit is een leuk initiatief!
Ik ga uiteindelijk voor dit tiental :
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Baila Bolero
Fun Fun - Happy station
Gazebo - I Like Chopin
Raffaela Carra - A far l'amore comincia tu
Giorgio Moroder - Chase
Matia Bazar - Ti sento
Spagna - Call me
Pino D'angio - Ma quele idea
Ik ga uiteindelijk voor dit tiental :
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Baila Bolero
Fun Fun - Happy station
Gazebo - I Like Chopin
Giorgio Moroder - Chase
Matia Bazar - Ti sento
Spagna - Call me
Pino D'angio - Ma quele idea
1
geplaatst: 7 december 2019, 15:15 uur
curufin leuk dat je meedoet. Chase, Ti Sento en Ma Quale Idea staan echter al in de startlijst, dus die mag je vervangen 

0
geplaatst: 7 december 2019, 15:18 uur
Fun Fun - Baila bolero
Fun Fun - Colour my love
Spagna - Call me
Raff - Self control
Koto - Jabdah
Ken Laszlo - Hey hey guy
The Flirts - Helpless (you took my love)
Trans-X - Living on video
Ivan - Fotonovela
Moses - We just
Fun Fun - Colour my love
Spagna - Call me
Raff - Self control
Koto - Jabdah
Ken Laszlo - Hey hey guy
The Flirts - Helpless (you took my love)
Trans-X - Living on video
Ivan - Fotonovela
Moses - We just
0
geplaatst: 7 december 2019, 15:20 uur
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Colour My Love
Georgio - Bedrock
Koto - Visitors
Moses - We Just
Sabrina - Hot Girl
Spagna - Call me
Taffy - I Love My Radio
Fun Fun - Colour My Love
Georgio - Bedrock
Koto - Visitors
Moses - We Just
Sabrina - Hot Girl
Spagna - Call me
Taffy - I Love My Radio
0
geplaatst: 7 december 2019, 15:24 uur
0
geplaatst: 7 december 2019, 15:27 uur
Italo! Leuk, ik hou er van.
Fun Fun - Colour My Love
Gazebo - I like Chopin
Gazebo - Lunatic
Hipnosis - Pulstar
Koto - Jabdah
Moses - We Just
P. Lion - Happy children
Valerie Dore - The Night
Pulstar - Hipnosis (ItaloDisco '83) - YouTube
Gazebo -- Lunatic [[ Official Video ]] HD - YouTube
To Sento en de Eurovisie songfestivalklapper vind ik overigens geen Italo Disco. The Chase (Disco) ook niet, ondanks dat die stiekem gewoon t beste is
. Wat te denken van Cindy Lauper...
Ik had zo het lijstje van Poek of ranboy kunnen kopieren, je zou het bijna een ultieme starlijst kunnen noemen. Maar toch wat kleine aanpassingen gedaan.
Fun Fun - Colour My Love
Gazebo - I like Chopin
Gazebo - Lunatic
Hipnosis - Pulstar
Koto - Jabdah
Moses - We Just
P. Lion - Happy children
Valerie Dore - The Night
Pulstar - Hipnosis (ItaloDisco '83) - YouTube
Gazebo -- Lunatic [[ Official Video ]] HD - YouTube
To Sento en de Eurovisie songfestivalklapper vind ik overigens geen Italo Disco. The Chase (Disco) ook niet, ondanks dat die stiekem gewoon t beste is
. Wat te denken van Cindy Lauper...Ik had zo het lijstje van Poek of ranboy kunnen kopieren, je zou het bijna een ultieme starlijst kunnen noemen. Maar toch wat kleine aanpassingen gedaan.
0
geplaatst: 7 december 2019, 15:29 uur
Oké dan worden het dit tiental :
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Baila Bolero
Fun Fun - Happy station
Gazebo - I Like Chopin
Mr. Fiagio - Take a chance
Moses - We just
Spagna - Call me
Hypnosis - Pulstar
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Baila Bolero
Fun Fun - Happy station
Gazebo - I Like Chopin
Mr. Fiagio - Take a chance
Moses - We just
Spagna - Call me
Hypnosis - Pulstar
1
geplaatst: 7 december 2019, 15:31 uur
Ik zou bij de laatste, om verwarring tegen te gaan, artiest en titel even omdraaien 

0
geplaatst: 7 december 2019, 15:36 uur
Vooruit dan maar, dan vul ik wel aan tot tien.
Bobby Thurston - You Got What It Takes
Change - The Glow of Love
Change - A Lover's Holiday [Jim Burgess Mix]
Fun Fun - Happy Station [Scratch Version]
Gino Soccio - There's a Woman
Moses - We Just
Raff - Self Control
Valerie Dore - The Night
Bobby Thurston - You Got What It Takes
Change - The Glow of Love
Change - A Lover's Holiday [Jim Burgess Mix]
Fun Fun - Happy Station [Scratch Version]
Gino Soccio - There's a Woman
Moses - We Just
Raff - Self Control
Valerie Dore - The Night
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.