menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
johannesA
Kiezen voor het beste nummer

Tie break tussen deze nummers:

1 A Million Miles Away
Falling In Between
3 Georgy Porgy +
1 Straight for the Heart
Stranger in Town
Till the End

Het nummer met de meeste punten gaat door

Deadline: morgen omstreeks 9uur

Toto Greatest Hits Ronde 3:

99
Africa
Angel Don't Cry *
Child's Anthem*
Don't Chain My Heart
Drag Him to the Roof*
Georgy Porgy
Hold the Line
Holyanna
Home of the Brave
Hydra
I Won’t Hold You Back *
I'll Be over You
Make Believe*
Mushanga
Pamela
Rosanna
St. George and the Dragon
Stop Loving You
White Sister *

Maak je top 10 uit deze 20 nummers

Deadline: Zaterdag ochtend

1. Africa
2. I Won’t Hold You Back *
3. Pamela
4. Stop Loving You
5. I'll Be over You
6. Rosanna
7. St. George and the Dragon
8. Holyanna
9. Angel Don't Cry *
10. Home of the Brave

maar mijn nummer 1 is echt wel dit geniale nummer:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cnfwHHgUxY0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Volgens het laatste weerbericht regent het momenteel in Afrika.

1. Africa
2. Rosanna
3. Child's Anthem*
4. Hydra
5. Pamela
6. Georgy Porgy
7. Hold the Line
8. Stop Loving You
9. Make Believe*
10. Don't Chain My Heart

Hun twee grootste hits bovenaan, maar er is meer dan dat, zoals het instrumentale Child’s Anthem en het grootschalige Hydra. Verder valt het op hoe weinig moeite ze destijds deden om er goed uit te zien in hun videoclips.

Toto

01. Home of the Brave
02. Mushanga
03. Holyanna
04. Stop Loving You
05. Child's Anthem
06. Hydra
07. Pamela
08. St. George and the Dragon
09. Angel Don't Cry
10. Africa

Er is best wel wat van mijn potentiele Top 10 gesneuveld de vorige ronde maar ook dan is dit nog steeds een aardig rijtje.

de rest

11. White Sister
12. Hold the Line
13. Make Believe
14. Drag Him to the Roof
15. Don't Chain My Heart
16. Rosanna
17. I'll Be over You
18. Georgy Porgy
19. I Won’t Hold You Back
20. 99

laxus11 schreef:

Deadline: Zaterdag ochtend

Ligt aan de eindtijd van je feestje zeker

Ik heb nu geen excuus meer om vanavond niet naar TOTO te luisteren en een lijstje te verzinnen.

Welk biertje of wijntje harmonieert goed met TOTO?

Ik ben geen overdreven Toto liefhebber maar om eens in de zoveel tijd hun grootste hits voorbij te horen komen vind ik wel leuk. Voor deze finale haak ik dus zeker aan. Even de nummers in Spotify knallen en dan komt over een paar uur mijn lijstje.

EttaJamesBrown schreef:
Welk biertje of wijntje harmonieert goed met TOTO?
Iets frivools. De Zinfandel druif komt in me op. Een hoppig blondbiertje zal ook best samengaan met deze muziek.

Edgar18 schreef:
Ik ben geen overdreven Toto liefhebber maar om eens in de zoveel tijd hun grootste hits voorbij te horen komen vind ik wel leuk. Voor deze finale haak ik dus zeker aan. Even de nummers in Spotify knallen en dan komt over een paar uur mijn lijstje.

Maak je het lijstje openbaar en plaats jij hier de link?

EttaJamesBrown schreef:
Maak je het lijstje openbaar en plaats jij hier de link?
Ik heb ze achter elkaar in mijn persoonlijke wachtrij gezet, een openbaar lijstje zit er nu deze even niet in.

Wellicht kan onze organisator laxus11 dit verzorgen voor de belangstellenden?

1. Africa
2. Hold the Line
3. Stop Loving You
4. I'll Be over You
5. 99
6. Rosanna
7. Mushanga
8. Home of the Brave
9. Georgy Porgy
10. Pamela

1. Africa
2. Rosanna
3. Mushanga
4. Pamela
5. I Won’t Hold You Back *
6. Stop Loving You
7. 99
8. I'll Be over You
9. Hold the Line
10. St. George and the Dragon

1. Africa
2. Home of the Brave
3. Stop Loving You
4. Hold the Line
5. Rosanna
6. Mushanga
7. Pamela
8. I'll Be over You
9. 99
10. White Sister *

1. Rosanna
2. Stop Loving You
3. Hydra
4. Make Believe*
5. Africa
6. Pamela
7. St. George and the Dragon
8. Georgy Porgy
9. Don't Chain My Heart
10. Hold the Line

1. Africa
2. Hold the Line
3. Rosanna
4. Stop Loving You
5. Pamela
6. I'll Be over You
7. Georgy Porgy
8. 99
9. I Won’t Hold You Back *
10. Hydra

1. Drag Him To The Roof*
2. Home of the Brave
3. I'll Be over You
4. Don't Chain My Heart
5. I Won’t Hold You Back *
6. Africa
7. Make Believe*
8. Hold the Line
9. Holyanna
10. Angel Don't Cry *

11. White Sister *
12. Hydra
13. Stop Loving You
14. Pamela
15. Georgy Porgy
16. Rosanna
17. 99
18. St. George and the Dragon
19. Child's Anthem*
20. Mushanga

White Sister buiten de top 10 laten vallen was misschien nog wel het meest vervelende. Gelukkig heeft Lex nog 1 puntje over gehad voor dit geweldige nummer.

Ik ben vaak het meest enthousiast over uptempo songs van artiesten, dat blijkt hier ook wel uit mijn top vier.
Op basis van de huidige top 20, heb ik driemaal een zelfde moment beleefd bij het voor de eerste keer aanhoren van Drag Him to the Roof (dat intro alleen al)/ Home of the Brave (dat outro, haast net zo goed al all time favoriete outro van Het Goede Doel - Alles Geprobeerd) (fan favorite) / Don't Chain My Heart (die baslijn). Moddervette tracks die huize Poeha tot in zijn grondvesten hebben doen trillen. En live worden ze ook nog eens geweldig uitgevoerd door de heren van Toto en dan met name middels Luke's waanzinnige gitaar solo's. Wat een virtuoos.
I'll Be Over You heeft de mazzel, naast dat het ook een pareltje is, dat het het eerste nummer is dat ik (onbewust) van Toto hoorde, dus ja ook een stukje jeugdsentiment en dat ene Michael McDonald (nog zo'n favoriet) nog even lekker meedoet in de achtergrond.

Verder ben ik vooral gecharmeerd van de uitersten binnen het oeuvre van de mannen, de stevige uptempo tracks, maar juist ook de lieve liedjes/ballades zoals hier een I Won’t Hold You Back, het eerder genoemde I'll Be Over You, maar zeker ook het net voor de finale uitgeschakelde A Million Miles Away, of het vaak verguisde Lea.
Tja vrouwennamen en Toto, dat wil wel. Rosanna, Lea, Melanie, Angela, Anna, Lorraine, Carmen, Holyanna, om maar eens wat te noemen.

Deze band blijft voor mij m'n grote favoriet, daar het de enige artiesten zijn die nog nooit een zwak album hebben uitgebracht. Uiteraard staan er her en der wel eens wat beduidend mindere tracks op wat albums, zoals het enige mindere nummer in de finale...Mushanga (nu schop ik tegen het zere been van veel Toto liefhebbers ) Maar verder kan niemand aan hen tippen. Zelfs niet Michael Jackson, Prince, Fleetwood Mac en ja, ja, Huey Lewis & The News.

Mijn favoriete Toto-album zal altijd wel Isolation blijven, met frontzanger Fergie Frederiksen en twee van hun allerbeste songs:

https://www.youtube.com/watch?v=Y1J4aZU3RHg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=9MmMPaWALLM

You go, guys.

Helaas een totaal niet representatieve eindlijst wegens wegstemmen van veel van mijn favorieten. Maar goed zo is het spel en gelukkig hier geen 30 tracks of zoiets.

1. Holyanna
2. Hold the Line
3. Angel Don't Cry *
5. Child's Anthem*
6. 99
7. Africa
8. Pamela
9. Rosanna
10. Stop Loving You

jordidj1 (moderator)
Mooie liedjes hoor.

1. Hold the Line
2. Home of the Brave
3. Pamela
4. Stop Loving You
5. Hydra
6. Child's Anthem*
7. Africa
8. I Won’t Hold You Back *
9. St. George and the Dragon
10. White Sister *

1. Hold the Line
2. Pamela
3. Rosanna
4. Stop Loving You
5. Africa
6. White Sister
7. Don't Chain My Heart
8. Georgy Porgy
9. Drag Him to the Roof
10. Angel Don't Cry

1.Rosanna
2.Africa
3.Drag Him to the Roof*
4.99
5.Mushanga
6.Hold the Line
7.Angel Don't Cry *
8.Home of the Brave
9.Holyanna
10.Pamela

Ik kwam laatst een Spaanse dame tegen die Africa heette. Gewoon de zoveelste vrouw door Toto bezongen dus. Wel een schuine tekst, denk ik...

1. Home of the Brave
2. Rosanna
3. Drag Him to the Roof* (De ontdekking van dit spel )
4. Hydra
5. Stop Loving You
6. Africa
7. Holyanna
8. St. George and the Dragon
9. Pamela
10. Hold the Line

De uitslag volgt iets later, rond een uur of half 3

Oh, dan kan ik nog wel een top 10 aanleveren dus.

Vorige keer heb ik de Toto-editie georganiseerd. Ook toen was er een grove miskenning van hun werk uit de jaren '90. Nummers die destijds wel meededen in de finale:
Stranger in Town (11), Straight for the Heart (12), Goodbye Elenore (13), Isolation (16), Goin' Home (19) en Endless (20).

Ooit begon het voor mij met de welbekende grote klassiekers: Africa, Hold the Line, Stop Loving You en Rosanna. Allen hits met hun eigen geluid. Vervolgens ging ik verder met een Greatest Hits (hoe toepasselijk...), deze om precies te zijn: Toto - Greatest Hits (1996). Een prima verzamelaar met een te laag gemiddelde; vermoedelijk uit de beginjaren van MuMe waarin Toto nogal wat haat kreeg (al dan niet veroorzaakt door wat die-hard fans). Toen ook die vol met klasbakken bleek te staan ben ik, nadat door MuMe interesse voor albums ontwikkelde, de hele back catalogue gaan ontdekken van deze wereldband. Beginnend bij hun commerciële periode met o.a. Toto IV en The Seventh One (die mijn moeder graag mag draaien), terugwerkend naar hun meest progressieve werk op het debuut en bovenal Hydra. Vervolgens doorwerkend naar Isolation en Fahrenheit. En tot slot door MuMe ook nog Kingdom of Desire, Tambu en Mindfields meegepakt. Een totaal ander geluid en eenieder die denkt Toto te kennen als middle-of-the-road knuffelrockband heeft op zeker nooit deze drie albums gehoord. Niet voor niets worden de muzikanten van Toto gevraagd voor de groten der aarden.

Wat mijn favoriete album is, laat zich vast raden door mijn top 20, hoewel Isolation, Mindfields en, ja, The Seventh One dicht in buurt komen.

1 Africa
2 Hydra
3 Hold the Line
4 St. George and the Dragon
5 Stop Loving You
6 White Sister *
7 Mushanga
8 99
9 Home of the Brave
10 Drag Him to the Roof*

11 I Won’t Hold You Back *
12 Rosanna
13 Holyanna
14 Don't Chain My Heart
15 Child's Anthem*
16 Pamela
17 I'll Be over You
18 Angel Don't Cry *
19 Georgy Porgy
20 Make Believe*

Grootste omissies: High Price of Hate, I Will Remember, Isolation, Jake to the Bone, Falling in Between.

Hierbij de uitslag van de greatest hits van Toto:

20 t/m 16

20. White Sister * (12)

19. Make Believe* (13)

18. Don't Chain My Heart (14)

17. Georgy Porgy (17)

16. Angel Don't Cry * (18)

15 t/m 11:

15. St. George and the Dragon (24)

14. Child's Anthem*(26)

14. I Won’t Hold You Back * (26)

12. Drag Him to the Roof* (29) nummer 1 van Poeha

12. Holyanna (29) nummer 1 van 50tracks

Africa toch in de top 10, niet gedacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:57 uur

geplaatst: vandaag om 11:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.